sâmbătă, aprilie 04, 2015

Iar pe drum…de data asta nu departe…ceva mai la sud , aproape de frontiera cu Cambodgia, se afla asa numitele “four thousand islands”- 4000 de insule , un loc mirific, format de Mekong si care a devenit o destinatie turistica , in special aleasa de turistii tineri, de “backpackeri”( rucsangii), datorita costurilor mici de aici si posibilitatilor de distractie multiple.
Din Pakse, cu  autocarul sau cu minibusuri ( acum am invatat- autocarul este mai confortabil, dar minibusul mai rapid) in aproximativ  2 ore ajungi in orasul Nakasang; aici, chiar langa statia de autobuz, te asteapta ferry-urile ( de fapt sunt niste pirogi lungi si inguste cu motoare micute ) care te duc pe una din cele 2 insule locuite – Don Det si Don Khon. Mai este o insula locuita ( cea mai mare) , Don Khong , unde se spune ca merg cei mai in varsta , cei linistiti ,mai putini activi , si unde mergi sa te odihnesti. In tot arhipelagul “Phan Don” ( asa se numeste in limba laosiana ) , exista doar cateva insule locuite , si multe dintre cele nelocuite  dispar in sezonul ploios cand Mekongul se “umfla” si le inghite pe cele mai putin inalte.
In toata excursia asta , Paul a fost cel cu internetul si care se documenta cel mai mult, el sugerandu-ne sa alegem insula Don Det pentru ca e mai micuta  si “activa” .
Nici n-am ajuns bine pe insula si ne-am dat seama ca media de varsta a turistilor de aici era vreo 20 de ani, toti cu bugete limitate , si majoritatea cautand distractii nocturne si speciale…ce cautam noi aici ????
Am gasit o locatie acceptabila, curata si cu AC( fara aer-conditionat nu am fi rezistat) , apoi imediat  ( ca intotdeuna) dus, schimbat haine ( care erau ude de parca am fi venit inot) , si …sa vedem ce gasim pe insula ! :
De toate !...restaurante – fara numar !, baruri- fara numar !, hoteluri, pensiuni, hosteluri, bungalow-uri- fara numar !....agentii de turism – fara numar… distractie- totul pe apa… grade Celsius- numar mare … 45 de grade… si in loc sa ne bagam in apa, noi  am inchiriat biciclete si la pedalat sa vedem insula….de fapt noi pedalam dar in acelasi timp faceam si baie ….de transpiratie…
Totusi , a fost cea mai buna idee, cand mergi cu viteza aerisesti organismul … am vizitat in cateva ore ambele insule ( sunt unite intre ele printr-un pod lung) , am putut sa vedem cea mai spectaculoasa cascada din Laos, am facut baie in cea mai spectaculoasa plaja din Laos,  si am mancat si baut fructe si bauturi exotice cand am vrut.
Seara am incheiat-o intr-unul din putinele restaurante non-“happy” de aici si am comandat …bingo !...peste de Mekong !
Am ras cu totii de ne-am prapadit dupa ce ospatarul mi-a adus comanda :
 Eu am comandat supa de legume + peste la cuptor de Mekong si taietei de orez….si am primit … 3 in 1 !...o supa de peste cu taietei !!!...la cata engleza stia ....bine ca nu mi-a adus pizza …in supa ! -:)