miercuri, aprilie 16, 2014

Si-am incalecat pe o sa ( de  Boing 737  :-) ) si v-am spus despre Nepal  cate ceva …
Calatoria mea in Nepal , din pacate, s-a incheiat … voi ramane ceva timp conectat la spiritualitatea acestui taram al zeilor,  un timp imi va fi dor de acesti minunati oameni, as mai manca un “dahl bhat”, un “fried noodles”, un suc proaspat stors , o supa de vegetale( desi 2 saptamani numai asta am mancat) ,  voi povesti  cateva zile  prietenilor  despre aventurile traite aici, voi retrai cu ajutorul pozelor momentele petrecute in mijlocul acestor oameni simpli… dar dupa un timp vor ramane doar amintirile…acestea nu mor niciodata !
Nu-mi amintesc niciodata  ce modele de masini am condus , ce ceasuri am avut, la ce  telefoane am vorbit , ce haine am purtat…dar mereu imi voi aminti de farmecul calatoriilor, de locurile minunate vizitate , de oamenii fascinanti intalniti, de experientele inedite traite,  de atmosfera ( de multe ori magica) din mijlocul localnicilor unde des am poposit si le-am fost oaspete
Mi-as dori ca oamenii sa inteleaga ca viata inseamna mai mult decat  lucruri frumoase pe care le cumperi cu bani ….ca se pot rupe de rutina zilnica, ca pot ( macar pentru cateva zile) sa “coboare” din “cutia trista” ( cum a poreclit Robin Sharma, masina personala ) care duce de cele mai multe ori omul pe traseul casa-loc de munca si inapoi…   mi-as dori sa poata sa inteleaga ca… POT CALATORI !....si fara multi bani…asa cum fac eu !...e un mesaj pentru cei care spun ca nu au bani sa calatoreasca …
iar pentru cei care au bani ( sau au mai multi bani decat timp) …stiu…pentru ca si eu  traiesc in lumea oamenilor de afaceri - aici cea mai mare problema este ca ai sentimentul ca nimic nu se termina vreodata…nu mai poti sa te bucuri de munca bine facuta pentru ca apare o alta solicitare sau oportunitate si vrei ( sau trebuie) sa-i faci fata si acesteia …nu mai este timp sa savurezi succesul …in lumea oamenilor de afaceri ,viata este o cursa care nu se termina( din pacate , de multe ori)  NICIODATA …
zilnic aud oameni care-mi spun “texte” de genul : “…la anu’ , anul asta nu am timp”…poate suna malefic , dar…viata poate fi scurta ,  desi nimeni nu planuieste sa moara, “la anu’” poate ca nu vom mai exista …L
A, si sunt si mai multi care-mi spun : “anu’ asta nu am bani , o sa plec la anu’”…se pacalesc crezand ca vor avea mai mult timp cand vor avea bani !
Multi oameni amana sa calatoreasca pana nu apare un eveniment in viata lor : “cand creste copilul mai mare “, “cand ies la pensie…cand o sa-mi creasca contul in banca…cand o sa pun firma pe picioare si o sa ‘mearga” singura …cand voi fi avansat pe un post de conducere…de ce oamenii amana pe mai tarziu lucrurile importante si care-i fac fericiti????? …
Eu ma refer acum punctual la placerea de a calatori, dar fiecare stie ce-i face placere sa faca si nu trebuie decat sa inlocuiasca “calatoriile” cu alte placeri: concediu, relaxare, sport, timp cu familia, natura, munca in gradina …fiecare cu ale lui …important este sa nu mai amanam  ce ne face placere !
Cine crede ca se regaseste in cele de mai sus , cred  ca singura sansa este sa faceti un “satori” ( cum spun japonezi) – o trezire instantanee , sa incercati sa va vindecati de “scuzemie” si sa actionati traind pentru astazi !...nu va mai exista nici o alta zi la fel ca aceasta …decizia e in mainile voastre !...stiu , nu e usor!.. in ziua de astazi amanarea este un obicei  zilnic !...ati amanat vreodata inceperea unei diete? …si eu ! J
 Am citit undeva ca cel mai bun moment pentru a planta un copac… a fost acum 10 ani…cel de-al doilea …este astazi ! …
 Cine ma cunoaste stie ca citesc mult ( si din cand in cand mai si calatoresc …si scriu J) ,si recent am citit despre o dezbatere intre sociologi si geneticieni:
Sociologii sustin ca mediul inconjurator si  anturajul ne modifica viata !
Geneticienii sustin ca parintii biologici (sau  genele) ne influenteaza viata !...si de aici un intreg razboi cu argmente pro si contra ….DAR , interesant este ca si sociologii si geneticienii sunt de acord ca decizile si alegerile pe care le facem ne influenteaza viata in CEA MAI MARE MASURA ! …asa-i ???? …J …cu siguranta ! deciziile si alegerile voi le faceti ! …
Sunt din nou la locul de munca …agenda e plina …un timp voi munci pentru ca-mi place si asta ….nu prea mult ! J....dar cand imi va fi iar dor de duca …o sa stiti !
Va multumesc tuturor pentru ca ati fost alaturi de mine , pentru ca m-ati incurajat , m-ati criticat , m-ati corectat, m-ati laudat….si cel mai important , ati citit !
Si nu uitati ce a spus Einstein: “imaginatia este mult mai importanta decat cunoasterea” !  …dati-i frau liber ! ….poate va ajuta pozele din Nepal , pe care Paul le incarca zilnic pe "flickr" …in fiecare zi va pune poze …are de unde alege …era pacat sa nu-i dau aparatul inapoi , nu ?
Vise placute pe ….. www.costinblog.blogspot.com 
acompaniate de poze pe:

Cu drag, Costin

3 Comments:

Blogger Unknown said...

Felicitări pentru articol,este tare fain.Raluca

6:24 a.m.  
Blogger Pary said...

Awesome!
Imi place cum ai unit calatoria cu un pic de intelepciune de viata (sa nu mai "incercam" sa calatorim ci chiar sa facem lucrul asta :) )
Spor la lucru si astept urmatoarea destinatie! :D

Have fun !
- Maria Stoica
stirringsteer.blogspot.com

PS: cand apare cartea 3 ? :)

6:07 a.m.  
Blogger Rodica24 said...

Buna seara,
Ce formidabila inventie e internetul asta :)... cu vreo doi ani in urma, am calatorit din Oradea spre Bucuresti si pe patul de sus din cabina vagonului domnisoara cu care calatoream a gasit mai multe foi de ceva, pe vremuri le-am fi spus manuscris :) Le-am citit cu schimbul si am hotarat sa le impartim ca apoi sa le cautam pe net, iar acuma le-am gasit unde le pusesem "bine". Mi-a placut foarte mult si ma gandeam ca poate scoti o carte, daca nu, o sa incerc sa citesc aici, sper sa ma descurc cu cronologia. Intotdeauna mi-as fi dorit sa calatoresc, inainte nu se putea, iar acum...sunt pensionara vaduva de Romania...*_*
O seara faina, voi reveni!

Rodica Varadi

1:20 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home