duminică, martie 22, 2015



Bun (re)venit pe blogul in care voi ma gasiti si eu ma regasesc …
Iarasi a trecut ceva timp de cand sunt disparut ; dar dragostea pentru calatorii, pentru aventura , pentru cunoastere nu a disparut si nu mi-a fost usor sa rezist atata timp pe “uscat”
Desi inca ne aflam in criza , desi financiar nu imi merge stralucit , sa stiti ca nu aceasta a fost cauza pentru care nu am mai calatorit ; bine , trebuie sa recunosc ,  in ultimele luni mi-am coborat eu insumi  clasificarea de  om instarit deoarece am realizat ca sunt mult, mult mai multi oameni bogati in tarisoara asta a noastra  saraca  ( asa zic statisticile europene, dar cred ca sunt contrazise de sutele de milioane de euro spagi  si comisioane ) si ma pozitionasem gresit . Nu am televizor acasa , dar de multe ori  nimeream la parinti, socri, prieteni care aveau televizorul deschis si fara sa vreau nu ratam “stirile” …de la indignarea care m-a cuprins cand am auzit de milioanele de euro date spaga, si comisioanele nesimtite care umflau preturile , am trecut la mirarea ca . coruptia a atins toate nivelurile ( si clasele) si apoi am realizat ca sunt multi …da multi !...care s-au imbogatit asa ; stiu ca statistic dintre cei care fac infractiuni ( in special economice) sunt foarte putini cei care sunt prinsi …si sunt prinsi doar cu cateva infractiuni – deci va dati seama cat s-a furat  si cat de multi bani au unii ?!…si cat de multi sunt acestia ?!  Deci, fiind multi, si avand mult mai multi bani ca mine , eu ma incadrez la patura medie a societatii…of , si eu care crezusem ca sunt bogat ! :-)  ; dar , ma consoleaza un lucru :  pe acestia nu-i voi intalni niciodata in timpul calatoriilor mele …acestia , niciodata, nu vor calatorii ca mine , niciodata nu vor sta intr-un hostel , niciodata nu se vor deplasa cu autobuze locale, nu vor manca la localnici si restaurante simple, nu vor alege un zbor  sa  stea  cateva ore in plus in vreun aeroport pentru a economisi niste bani …de ce ? …pentru ca atunci cand ai bani veniti usor , trebuie sa-i cheltui usor si sa epatezi fata de anturajul tau ( care , in multe cazuri, este de aceiasi speta) laudandu-te in ce conditii ai stat ( si mai putin ce ai vazut, inteles, invatat) …gata !...erau doar niste ganduri , si nu stiu daca sunteti toti de acord cu mine …sau daca ce zic e corect .
Thailanda, Laos, Cambodgia…asta urmeaza …2 saptamani…
 Am calatorit mult ….am calatorit mult in Asia….imi place acolo, imi plac oamenii, mancarea , felul lor bland, rabdarea  ( compenseaza cu nerabdarea mea J  ) si calmul lor , atitudinea lor in viata …cred ca sugestiv pentru a intelege modul lor de gandire este comparatia intre cum reactioneaza un occidental cand ii cade ceva pe picior si il doare - cateva minute bune nu poti sa stai de vorba cu el fiind suparat si morocanos- si ce face un asiatic : cu calmul lui binecunoscut , ii multumeste lui Dumnezeu ca nu i-a cazut ( acel ceva) in cap … :-) …si apoi zambeste gandindu-se ca a avut …noroc !
Deci, calatorind mult , si ( multi dintre voi)  stiind ca sunt vorbaret, si bagaret ,  am auzit mereu cuvinte de lauda la adresa unei tari pe care nu o prea bagam in seama ….nu are nici un “Mare zid” , nu are Angkor Wat. , nu are plaje, apa, turism sexual,  atractii  senzationale, si ( probabil pentru aceste motive) este foarte putin  promovata pentru turism …are un nume simplu, Laos, dar este vorbita numai de bine de catre cei care au vizitat-o ; acestia au devenit cei mai buni ambasadori si promoveaza cel mai bine aceasta tara  deosebita.  In ghidul “Lonely Planet” este descrisa ca una din ultimele tari linistite din lume – “this is one of the last quiet countries on earth”…si tot acelasi ghid continua : “ Yet it remains perhaps the most enigmatic and least visited country in Southeast Asia “- inca ramane , probabil, cea mai enigmatica si mai putin vizitata tara din sud-estul Asiei ….vom vedea daca este asa !
Aproape mereu cand am mers in Asia de sud-est prima oprire am facut-o in Bangkok…de ce? …din zeci de motive …si cine a fost in Bangkok stie…iar cine nu, o sa incerc sa enumar cateva dintre ele:
Bangkok-ul este un punct de plecare spre orice destinatie din Asia…un punct de plecare ieftin: din capitala Thailandei  zboara majoritatea companiilor de zbor low-cost spre multe  oraselor importante din zona  ; de aici poti sa zbori cu cateva zeci de euro spre Manila, Singapore, Kuala Lumpur, Bali …si multe alte destinatii exotice ; deci , cum zic englezii este cel mai important “hub” al Asiei . Iar pentru europeni este o destinatie foarte concurentiala a liniilor aeriene cee ce face ca preturile biletelor sa scada regulat spre 500 de euro ( dus-intors din Bucuresti) .
Dar poate cel mai important lucru pentru care eu ( si multi altii) prefera Bangkok-ul ca prima escala , este ca aici te simti extraordinar…da , este un oras mare , o metropola, un oras aglomerat , zgomotos  in care te simti bine ; nu stiu care ar fi cele mai importante motive pentru asta dar cu siguranta localnicii ( cu ale lor zambete care au devenit  un logo – Thailanda se mai numeste si Tara zambetelor) au o contributie majora ; apoi nu pot sa nu amintesc mancarea buna si…ieftina J …masajul divin …si ieftin , atmosfera boema a zonei turistice din Bangkok – zona Khao San unde se “da ora exacta” .
 Ma simt bine pe strazile din Bangkok, ma incanta si delecteaza cand vad  bucatariile ambulante ( si foarte des gust din preparatele acestora)  care prepara orice – de la orice fel de carne , la orice fel de legume…aici poti manca lacuste prajite , viermi de matase prajiti , scorpioni , serpi…aici gasesti orice cocktail … la galeata …si sa mai continui ? …nu, ca nu mai vine Dana cu mine …aici poti gasi orice fel de produse de marca la preturi derizorii…bineinteles falsuri…dar niste falsuri pe care cu greu le descoperi . ..aici descoperi temple colorate , palate regale , cultura de mii de ani….Seara , pe strazi , este  o atmosfera de sarbatoare , un carnaval non-stop, o agitatie haotica dar placuta . Iar daca vrei sa scapi pentru cateva ore din agitatia strazi , poti sa iei vaporul  si sa te plimbi pe raul linistit care traverseaza orasul – nu mai stiu cum se numeste fluviul- probabil nu-mi voi aminti niciodata acel nume ciudat , dar este un loc in care-ti gasesti linistea .
 Bangkok-ul este unul din cele mai vizitate orase din lume …primul soc il ai cand cobori din avion si vezi mii de oameni care se indreapta spre ghiseele de intrare in tara….in viata mea nu am vazut atatea ghisee undeva – cred ca sunt sute de puncte de intrare si procesare a vizei; iar dupa punctul  de trecere a frontierei  este o intreaga industrie care se ocupa de valul continuu de turisti …nu va mai povestesc de Bangkok ca déjà mi-e dor de el si mai am cateva zile sa ajung acolo.
Pe langa Bangkok si Laos , vom mai vizita si Cambodgia, o tara despre care v-am mai povestit prin 2007 , dar care probabil s-a schimbat de atunci …destinatie principal din Cambodgia va fi complexul de la Angkor Wat …complex care eclipseaza multe alte locuri célèbre din lume , dar care , din pacate, este asa de putin popularizat.
Doamnelor, domnisoarelor, si domnilor …imi face o deosebita placere si onoare sa va prezint echipajul :
 Langa mine ( ca intotdeauna la bine si la greu ) va sta Dana , sotia mea mult iubitoare si mai putin curajoasa – se compenseaza cu nebunia si curajul meu  si impreuna suntem cu frica si curajul  la valori normale; sunt convins ca ii va placea expedita , mai ales ca a rezistat cu brio intr-o tara la fel de exotica – Nepal
Langa noi doi , va fi o pereche tare draga noua , Laura si Paul ( sau cum ii mai botez eu  cateodata Paula si Laur) , oameni cu care am sudat o relatie trainica anul trecut in Nepal si cu care ne simtim mereu minunat . Vreau sa le multumesc pentru increderea acordata de a merge , inca odata , impreuna , pentru faptul de a ma  ( ne) suporta asa cum sunt ( stiu, cand calatoresc sunt un titirez bezmetic) si promit , ca voi incerca ,  sa fiu un tovaras  de calatorie impecabil …incerc !!!! :-)
Si cel care ne va acompania , pe toti, intreaga calatorie ( iar pe Paul probabil si la toaleta – ca in pat sigur doarme cu mana pe el :-) ) , cel caruia ii vom zambi cel mai mult ,  va fi  Baby…. Cu al lui stativ sa-si tina “tunul” urias ….cu ale lui accesorii care ocupa o geanta intreaga …nu, nu va ganditi la prostii ! …este  ultimul model de Nikon –… sa nu ma intrebati de model  ca nu stiu , desi in Nepal mi-a apartinut cateva minute cand l-am furat…
In postul urmator va voi scrie site-ul unde veti gasi pozele ( poze care in Nepal au avut un succes mai mare decat ce scriam eu …de ce credeti ca l-am furat ?!)  …si sper sa va bucurati impreuna cu noi de Thailanda, Laos si  Cambodgia .
 Pe curand !