marți, ianuarie 26, 2010

CITITUL NU DAUNEAZA SANATATII !...
Daca as face o statistica , mai mult de 80% din cei care aud ca plec iar, ar “comenta” cam asa : “ ce-i pasa lui Costin , e criza si el pleaca iar …ignora problemele aparute datorita crizei si…” …si comentariile acestora cu siguranta pot fi si mai dure…
In special pentru acei 80% as vrea sa scriu cateva randuri…sunt de citit si pentru ceilalti dar acestia ma cunosc si imi cunosc gandirea…
Oare credeti ca eu nu simt criza ?... oare credeti ca eu nu am problemele pe care le au toti datorita crizei ?- intarzieri de plata, inccidente de plata, salarii reduse sau amanate, nervi, scandaluri in firma …si multe altele mai mult sau mai putin grave…sunt inconjurat de atatea probleme si necazuri cauzate de criza incat mi-ar fi imposibil s-o ignor…este atata tristete si ingrijorare in jurul meu iar majoritatea prietenilor, cunoscutilor, rudelor, vecinilor se plang si jelesc incat nu poti sa ramai imun…
Dar, am mai scris-o si acum cateva luni, criza a fost o lectie de viata…era necesara!...se ajunsese la un desfrau fara precedent , unii oameni ajunsesera sa se creada infailibili, altora nu le mai ajungeai la nas, altii se credeau zei sau nemuritori …acum sunt toti pe pamant…
Acum cateva luni scriam pe blogul meu cateva idei de-ale mele despre criza…am primit zeci de mesaje in care oamenii ma aprobau…si acum mai primesc “feed-back-uri “la aceste idei si as vrea sa le reamintesc celor care se plang de criza …
…. “Sa revenim la subiectul la moda in Romania( si nu numai) in ultimul timp, criza…am invatat ca mereu trebuie sa privesti partea plina a paharului si sa iei tot ce e bun din ce-ti ofera viata…
Acum viata ne ofera o …CRIZA !... ce este bun la o criza ?...
… fitele incep sa se rareasca , deja nu se mai lauda oamenii cu pretul masinii cumparate ci incep sa se uite la consumul redus al acesteia… oamenii au inceput sa invete sa cumpere si sa consume numai atat cat au nevoie … invata ca bunastarea nu se atinge prin acumulare ci mai degraba prin cat de bine iti gestionezi nevoile….fericirea nu are nici o legatura cu bogatia, deci nu trebuie sa te imbogatesti pentru a fi fericit… incep sa se schimbe unele valori, oamenii ramanand fara bani de haine scumpe vor invata ca aspectul frumos il capeti prin exercitiul fizic decat prin orice alta imbracaminte … iar sportul poti sa-l practici gratis….educatia, cultura vor fi mai valoroase decat masina, ceasul , tunsorea sau alt accesoriu, iar saracia ,pe langa faptul ca nu a omorat pe nimeni ,te aduce cu picioarele pe pamant si cu fata la Dumnezeu …deci vedeti ? , are si criza asta parti bune , totul este sa gandesti pozitiv…gandurile pozitive aduc intamplari pozitive!... “
Dar sa nu mai vorbim despre criza, se vorbeste destul peste tot de ea , sa trecem la lucruri mai interesante…ca de exemplul despre… fericire…
Este adevarat ca majoritatea omenirii lupta pentru a atinge fericirea ?...si este adevarat ca putin au ajuns la ea ?
Simt nevoia sa impart cu voi din experienta avuta in atingerea fericirii…cum am gasit-o eu , cum am iesit eu din aceasta cursa spre atingerea fericirii, cum am ajuns sa ma bucur de ea…si ,m-as bucura daca cineva ar invata din experienta mea …
In primul rand trebuie sa subliniez ca, la mine, fericirea nu a depins niciodata de lucrurile din exterior, mereu cand am cautat-o acolo am fost dezamagit; daca nu poti gasi multumirea in tine insuti degeaba o cauti in alta parte . Mult timp am crezut ca fericirea inseamna “a obtine ceva”… cariera, bani, putere, femei, apreciere, etc…dar, fericirea nu se ascunde in aceste lucruri…fericirea inseamna sa fii multumit cu ce ai, si , cu ceea ce nu ai…Nu stiu cine a scris o maxima care se potriveste de minune : “ un om intelept nu are nevoie de multe lucruri pentru a fi fericit, dar nici o avutie de pe acest pamant nu va putea multumi un prost “…mai mult decat adevarat !
Intelegand acest secret si avand o atitudine pozitiva asupra vietii nu cred ca exista ceva care sa stea in calea fericirii multora dintre voi…
Sa nu ma intelegeti gresit , lupt sa am mai mult, mai bun , nu ma opresc la ce am , dar sunt fericit cu ce am …asta nu inseamna ca incetezi sa visezi la mai mult …Banca Piraeus are un slogan interesant : “Intotdeauna vrei mai mult” – asa trebuie sa fie !...Vreti sa stiti la ce visez eu ?...visez sa am elicopter !...si intr-o zi il voi avea!... si nu numai pentru mine ( eu visez ca zbor de multe ori - a nu se intelege ca sunt des in aer…sau aerian…☺) dar mi-as dori sa-mi plimb prietenii , sa le arat frumusetiile din jurul Brasovului, sa ne distram impreuna si sa-i vad entuziasmati, bucurosi si …fericiti ; stiu ca singura sursa de fericire este in interiorul meu si vreau s-o impartasesc si cu altii !
Deci vedeti de ce nu ma va dobora niciodata o criza sau vreo alta calamitate economica , naturala sau de alta origine ?...atitudinea mea pozitiva si multumirea din mine insumi…
Deci unde plec ?...Republica Africa de Sud…va mai aduceti aminte( de la orele de geografie din scoala generala) de bosimani si hotentoti ?… cat de ciudat ni se parea ca suna si cat mai glumeam pe seama lor !.... si desi am uitat de atunci unde era locul lor de bastina ( acum am aflat ca au fost primii locuitori din Africa de Sud) astazi retraiesc orele de geografie in care doar visam si-mi imaginam ca intr-o zi voi calca si aceste meleaguri.
…va mai aduceti aminte de serialul copilariei multora dintre voi, “Toate panzele sus” ?... atunci am ajuns pentru prima oara ( in vis bineanteles) la “Capul bunei sperante”… intotdeauna trebuie sa existe intai un vis !...mai tineti minte ?... peste cateva zile ne vom uita “de jos” la intregul continent african …
In urmatoarele 2 saptamani vom cutreiera impreuna prin intinsa Africa de Sud, vom masura “rata criminalitatii” ( paragraf interzis de citit mamelor), vom cauta aurul si diamantele cu care se mandreste aceasta tara, vom vedea efectele politicii de segregatie rasiala (apartheid) la care a fost supus poporul sud-african zeci de ani, vom asculta povesti despre o legenda inca vie, Nelson Mandela, vom vizita faimosul parc natural Kruger si vom admira “fast food-ul din tufisuri” ( asa mai numesc negrii antilopele si animalele pe care le vaneaza) , vom verifica stadiul pregatirilor pentru campionatul mondial de fotbal care va incepe peste mai putin de 6 luni, vom confirma sau infirma miturile despre aceasta tara si vom face multe , multe lucruri la care va invit sa fiti partasi.
Promit, in Africa de Sud, sa incerc sa nu pierd timpul pe care il am la dispozitie pentru ca mi-a ramas in minte un citat al lui Seneca : “ Nu timpul pe care il avem este prea scurt , ci prea mult este timpul pe care il risipim”.
Lectura placuta pentru urmatoarele 2 saptamani!
… si in continuarea titluluI acestei introduceri…
…CI DIMPOTRIVA AJUTA IN TIMP DE CRIZA !

5 Comments:

Blogger Paula said...

Buna,
nu cred ca te astepti sa intervin,vreau sa-ti multumesc pentru momentele placute datorate efortului tau de a ne tine la curent cu lumea exterioara.Incantator,astept urmarea cu nerabdare.Paula Tigaeru

3:23 a.m.  
Blogger Creastef said...

Multumesc ca mai trimit acest scrisoare. Pacat ca nu pot se scri bine in limba tale. Am inceput sa citesc dar si se ne mai vorbim pe curind. Am vezut cind am fost la tine in noiembrie ca nu ie usor pentru nimeni in lume. Timpul este grau acuma mai ales pentru cel care ne sa gindesc de punctul de vedere spiritual. Sti ca inima tale este generos si sufletul teau este deschis. Va asteptam cu iubire si nerepdare la noi in Quebec.

Stefan le Québécois

8:31 a.m.  
Blogger Unknown said...

Ceau, ii Daria (cu sudamericana).
Sa ai o excursie faina, sa faci plaja si baie (is rechini?:)) si sa faci multe multe poze.
Noi am ajuns acasa, ii ger si zapada asa ca vom trai vicariously prin tine o noua expeditie.
Regards, D.

12:34 p.m.  
Blogger paula bacau said...

Draga Costi, am inceput sa citesc cartea ta datorita unui colg de facultate caruia de asemeni vreau sa ii multumesc. Ceea ce scrii tu este ca o binefacere a sufletului pentru mine, ma relaxeaza, ma face sa visez cu ochii deschisi catre o lume la care nici nu indrazneam sa visez. Atat cat acest lucru este gratis cred ca oricine isi doreste sa evadeze un pic din cotidian ar trebui sa citeasca cartea ta. Am inceput deja sa o recomand tuturor.
M-am hotarat ca in aceasta vara sa evadez un pic si sa plec in India numai ca as dori sa tinem legatura dearece nu cunosc prea mult documentele si viza de care am nevoie. M-as bucura enorm daca mi-ai raspunde la acest mesaj. Cu drag, Paula

5:36 a.m.  
Blogger paula bacau said...

Cat m-as bucura daca mi-ai raspunde, as avea atat de multe sa te intreb!

5:38 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home