marți, septembrie 22, 2009

Am dedus bine!. A fost un chef general care a tinut pana dimineata si desi eu am plecat la ora 2 , atunci parca petrecerea lua amploare; localnicii veneau in valuri, multi isi intindeau corturi pe plaje, multi stateau la mesele restaurantelor si a barurilor , multi stateau pe patura adusa  si majoritatea direct pe nisip. Se pare ca vin arabi din toata Iordania  in Aqaba, si urmatoarele 3 zile va fi un furnicar de oameni aici. Azi dimineata am parasit Aqada si ma indrept spre nord , voi tranzita Ammanul si dupa-amiaza voi fi in Jerach.

Dar am ramas dator cu Aqaba :

Plaja din centrul orasului nu este cea mai reprezentativa pentru o plaja la Marea Rosie , dar daca vreti nisip curat, plaja intinsa si multa liniste , luati un taxi spre sud, la 12 kilometri , unde se afla plaja de sud , si unde sunt cele mai pitoresti hoteluri; tot acolo sunt si centrele de scufundari si se pot face diferite sporturi nautice. Eu am ajuns acolo dupa ora 5 , deoarece este prea cald in mijlocul zilei, si pe plaja erau doar cativa localnici , majoritatea din ei facand baie cu hainele pe ei; barbati, mai poti sa vezi cu costum de baie normal pe ei, dar femei araboaice rar vei intalni in costum de baie;  stau pe plaja si intra in apa, imbracate…

Am facut baie intr-o apa  aproape la fel de calda ca si aerul si am fost tentat sa fac si scufundari dar era tarziu si nu mai era nimeni la centrul de scufundari (toti erau in larg , in lumea subacvatica); am vizitat cateva locuinte(mai mult complexe turistice) ale beduinilor moderni, unde poti si sa innoptezi, ambele aveau conditii decente , cu piscina interioara, restaurant, si camere modeste dar curate.

Spre seara m-am intors in oras si avand inca aproape o ora pana la apusul soarelui ,cand se dadea startul la petrecere( si implicit la avalansa de mancare care deja incepea sa se prepare) am hotarat sa merg la un centru de masaj care se afla chiar langa hotel (in jurul centrului am vazut mai mult de 5 centre-toate cu asiatice). O sa va relatez o poveste nostima prin care am trecut pentru a  fi si voi pregatiti pe viitor…

Am intrat in centru si am fost intampinat de o asiatica (parca chinezoaica) mai in varsta care mi-a spus ca masajul costa 10 euro… un pret bun am zis si in timp ce plateam si incercam sa conversez ( fara succes ) cu cea de la receptie au aparut 3 chinezoaice micute si zambitoare si mi-au urat un cald “welcome”…de fapt era unicul cuvant in engleza pe care il stiau…m-au poftit intr-o camera imensa unde erau mai multe separeuri si una din ele a intrat in separeu cu mine si mi-a aratat unde sa ma dezbrac si sa-mi pun lucrurile…avand experienta din Thailanda ,unde iti dau un fel de pijama sa te imbraci, am intrebat cum sa ma dezbrac si mi-a aratat ca trebuie sa-mi dau jos tot de pe mine…am intrebat-o , aratand chilotii : “si ei” …”da, tot” mi-a raspuns…mi-am imaginat ca este alt tip de masaj (cum fac eu la hotel Alpin fara chiloti dar cu un prosop in jurul…) si o sa-mi aduca un prosop…m-am dezbracat si m-am intins pe burta asteptand sa vina cu prosopul sa-mi acopere fundul... a venit , dar fara prosop, si a inceput sa faca masaj pe spate cu un fel de crema “baby Jonshon”…nu stia mai deloc sa faca masaj dar , m-am gandit ca asta este cat primesc pentru 10 euro( imi era dor de masajul yumeiho pe care-l fac la Hana Professional)…dupa 10-20 de minute de masaj (mai mult mangaiat) pe spate si picioare mi-a facut semn sa ma intorc…???...cum am intrebat, eram gol golut…a  zambit si mi-a spus ceva in chineza facandu-ma sa inteleg(mai mult din maini) ca nu-I nimic, sa ma intorc linistit…atunci mi-a picat fisa!...daca aici , sub acoperirea unui centru de masaj , este altceva ???...am cerut un prosop, pe care l-am pus deasupra…, si chinezoaica a continuat masajul dar acum era din ce in ce mai evident ce vroia…sa ma excite….imi tot zambea si-mi arata spre prosop, atingandu-l incet( si mai baga si mana sub prosop)…prosopul care incepuse sa se miste…dupa cateva minute penibile , m-a intrebat : “masaj?” si mi-a aratat prosopul (care se tranformase in cort…)…am intrebat-o cat costa si mi-a scris pe o hartie 50…si apoi la fiecare negatie de-a mea mai taia 10…pana a ajuns la 20…i-am spus ca nu si m-am intors pe burta si am rugat-o sa continue masajul…a continuat cateva minute , timp in care ma intreba ceva si eu spuneam “yes. Yes” , dar nu stiam ce ma intrebase….a plecat si dupa cateva minute a aparut alta chinezoaica (sau asiatica) , tot  de inaltimea unui copil de 10 ani dar parca mai draguta…a inceput si ea sa zambeasca si sa spun ceva (parca si in araba) aratand la mine si la ea…m-am prins ca  ma intreaba daca cu ea vreau ceva( prima probabil m-a intrebat daca vreau pe altcineva, in locul ei, si eu raspunzand cu “yes, yes”, a venit alta…).  Devenise distractic ( imi pierise si orice dorinta- erau si uratele ca daca ar fi fost top-modele ,mi-ar fi fost greu sa ma abtin…J) si amuzant cum se chinuiau ele si ce credeau despre mine…”asta chiar a venit aici pentru masaj  !?...” Dupa exact o ora mi-au aratat dusul (am refuzat gandindu-ma ca mai bine intru in camera mea de hotel si fac acolo dus) iar la plecare , chinezoiaca de la receptie mi-a dat de inteles (intr-o engleza asociata cu miscari de maini) ca aici doar masaj fac la sex, nu si sex normal…adica doar te masturbeaza ,  nu altceva….nu stiu daca spunea adevarul sau ii era frica sa nu ma duc undeva sa o reclam ( nu dadusem curs propunerii fetelor si ii era frica probabil); am iesit razand ,si chiar si dupa dusul de la hotel, cand iesisem sa mananc , inca mai zambeam de ce patisem…Viata este o experienta continua, daca esti destepti inveti din orice experienta, deci toata viata ai de invatat…

Socrate le spunea discipolilor lui din Atena: “stiu un singur lucru- ca nu stiu nimic”…nu pot sa fiu mai destept decat Socrate si sa zic ca le stiu sau le fac bine pe toate, mai am multe de invatat!

Toata lumea manca…toate terasele erau pline de mese…toate mesele erau pline cu farfurii de  mancare si in toate farfuriile mancarea dadea pe afara. Bineanteles ca am ales sa mananca la un restaurant(e cam  mult spus  restaurant…) unde mancau localnicii si uitandu-ma sa ma hotarasc ce sa iau , a venit un arab spre mine( probabil era seful de acolo ca dadea ordine) si mi-a zis ca pot sa mananc orice de acolo ca pentru mine este gratis…ce bine m-am simtit pentru ca eu chiar vroiam sa mananc ( sau sa gust ) din fiecare …si asa, in cateva minute, am simtit si eu ca este sarbatoare avand stomacul plin si gustand din fiecare fel de mancare; i-am multumit-“shokran”- ( cu cele cateva cuvinte pe care le invatasem in araba) sefului sau patronului , si m-am indreptat spre plaja unde se stransesera toti arabii satui si cu chef de distractie dupa o abstinenta de aproape o luna. N-am rezistat tentatiei si mi-am cumparat o portie dubla de placinta cu branza, una din specialitatile Ramadanului care numeste “atayaf” si este o placinta prajita bine ,in interior avand crema de alune sau branza. Alt desert, la fel de bun, se numeste “mamoul” si este un produs de patiserie cu crema de alune si parfumat cu apa de trandafir…immm !...si sa va mai spun si de “mohallabiya” care este o budinca cu petale de trandafir si frunze de portocale… si de alte zeci de feluri de prajituri insiropate si indulcite cu miere (gen kataif) …cine iubeste dulciurile ar trebui sa vina in Iordania si numai pentru asta…

Daca as mai fi avut la dispozitie inca o zi as fi facut o excursie in “Wadi Rum” in mijlocul desertului unde ai parte de experiente fantastice alaturi de beduini , traind cu ei viata lor de zi cu zi ; poti sa dormi in corturile lor , sa mananci alaturi de ei, sa stai sa povestesti impreuna cu ei la un ceai, si sa te plimbi prin desert cu masinile de teren sau sa inchiriezi A.T.V-uri - o experienta unica este sa mergi descult prin nisip si vei remarca ca nisipul care este spre Soare este fierbinte de abia poti sa umbli pe el, in timp ce pe partea unde nu bate soarele nisipul este atat de rece incat iti ingheata laba piciorului

Desertul Wadi Rum este celebrul in lumea intreaga datorita lui Te Lawrence (o sa va spun mai tarziu cine a fost acest “Lawrence al Arabiei) care a scris si o carte faimoasa “Seven Pillars of  Wisdom”.

…n-am vizitat desertul si-mi pare rau  (ramane pe data viitoare) dar voi sa nu-l ratati!