luni, septembrie 14, 2009

ORIENTUL MIJLOCIU…LUMEA ARABA…

            De mult visam la o excursie la Petra in Iordania-de cand a fost votata ca facand parte din cele 7 minuni ale lumii contemporane-si acum cateva saptamani am vazut o oferta cu un tur Iordania, Siria, Liban care era in promotie cu doar 980 de euro; mi s-a parut putin si am cerut detalii…bineanteles ca nu era asa, costa mult mai mult , si in plus stiti ca sunt un turist vagabond care evita agentiile –atentie tuturor celor care semneaza cu vreo agentie, de multe ori nu sunt incluse in pret toate cheltuielile si pretul poate chiar sa se dubleze-in cazul acesta era peste 1500 de euro (nu erau incluse mesele, taxele de aeroport, taxele de viza, etc).

…dar microbul imi intrase…am inceput sa caut bilete de avion…prima strigare Tarom-ul 500 de euro…apoi am gasit si cu 180 de euro dar era perioada care nu-mi convenea ; si intr-un final am gasit cu 200 de euro ,dus –intors, un pret excelent…au urmat vizele si acum, cu cateva zile inainte de plecare, scriu introducerea.

Nu stiu cati dintre voi cunoasteti lumea araba, aveti cunostinte arabi, ati calatorit in vreo tara araba, sau chiar ati fost in cele 3 tari( prin care , impreuna sper, le vom vizita cu ajutorul acestui jurnal), dar trebuie sa stiti ca lumea araba este una din cele mai ospitaliere de pe pamant si rar exista turisti care sa fi fost nemultumiti calatorind prin vreo tara musulmana.

In decursul a doua saptamani vom face o incursiune in istoria si traditiile a 3 popoare , unele dintre cele mai vechi si bogate culturi ale umanitatii :

Iordania, tara in care a fost botezat Isus- pe malul raului Iordan-, vom vizita muntele Nebo, locul unde Dumnezeu i-a aratat lui Moise ,Taramul Fagaduintei, voi incerca sa descriu( pentru a face o excursie virtuala si a trai cateva clipe intr-o alta lume) misterele si frumusetile Petrei – un oras vechi de 4000 de ani, vom merge la cea mai “Moarta” Mare,  la cea mai “Rosie” Mare, si multe altele la timpul lor…

Siria- mii de ani de istorie…zeci de ani de razboaie, dar acum aici e pace , si asa sper sa fie pentru totdeauna; Siria- printre putinele locuri din lume unde romanii sunt  strainii cei mai bine priviti (au fost multi studenti  si afaceristi sirieni care au studiat, respectiv , au facut afaceri in Romania) - Damasc – cel mai vechi oras din lume  populat continuu, bucataria araba – una din cele mai sofisticate si bogate bucatarii din lume asteapta sa o descoperim…

Liban- aici majoritatea asociaza imediat cu Beirutul, Tripoli, teroristi, atentate si …”stirile ProTv”…eu vreau sa vad altceva …vreau sa stiu de ce cand intra mireasa in biserica( in cadrul slujbelor crestine din Romania) se canta : “vino, vino din Liban mireasa”…poate ca acolo este taramul mireselor…vreau sa vad cum convietuiesc intr-o tara jumatate musulmani si jumatate crestini, vreau sa descopar Beirutul, aceasta perla a Orientului si sa desfintez imaginea de “tara de razboi”

Voi incerca , in mijlocul crizei, sa va fac sa uitati de vestile negre care va invadeaza cotidian,  sa pacaliti criza, sa priviti criza din alt unghi…nu-I asa ca acum aveti mai mult timp liber?

M-am intalnit acum cateva luni cu o veche prietena de-a mea care era pro-criza; stiti ce mi-a spus ?...ca ea se bucura ca a venit criza…prea erau multe persoane cu fite la tot pasul, multa  lumea  devenise peste noapte latifundiara, toti  faceau blocuri si case sa le vanda, prea multi isi etalau ostentativ ultimul tip de masina si se laudau unde au facut ultimele cumparaturi de week-end( pe continent sau in afara, Milano sau Dubai)…puteti s-o contraziceti ?...si a completat : “eu mi-am cumparat apartament pe timpul crizei pentru ca scazusera preturile , deci cum sa nu ma bucur de criza”…”subalternii mei acum chiar lucreaza , le este frica ca raman fara serviciu, nu ca inainte cand  ma rugam eu de ei, imi era mie frica ca ei pleaca ”…si lucreaza in mass-media, deci are informatii…

Voi completa ce a zis ea si voi sublinia ca numai o criza putea sa schimbe multe din  aspectele anormale care se intampla in Romania; eu nu pot sa inteleg cum poate un om sa aiba o masina mai scumpa decat locuinta in care traieste ?!

...Romania este plina de masini de lux parcate in fata blocurilor de garsoniere!...???... mai scumpa masina decat locuinta!!..??...normal este sa treci la o masina de lux dupa ce ti-ai construit o baza care consta in casa, venit asigurat, confort  si ultimul lucru (care este si cea mai proasta investitie) sa fie masina care sa reprezinte un procent proportional din venitul tau. Nu sunt impotriva oamenilor care-si cumpara masini scumpe-imi place si mie sa le admir, le-as conduce , le-as cumpara,dar prima oara fac altceva cu banii : calatoresc in cele mai indepartate unghere ale imaginatiei mele, traiesc aventuri, senzatii tari, imi pun mintea la contributie si visez, cautand activitati de care sa fiu mandru si sa nu regret mai tarziu ca nu le-am facut,  imi asigur confortul necesar, imi traiesc viata si visele…

Multi ma vor critica ca ma gandesc intai la mine ( mai ales acum in criza, plec , ma plimb si ignor problemele altora) dar, fara falsa modestie …asa este! …este structura omului , sa aiba un dram de egoism in el si sa se gandeasca intai la el…mi-as dori ca , cu timpul sa fiu mai altruist , sa daruiesc mai mult , sa traiesc prin altii, dar…acum imi traiesc viata  , imi traiesc visele. Sper sa nu ma judecati prea aspru pentru partea egoista din mine, dar nu vreau sa fiu ipocrit.

O companie de telefonie din Statele Unite a facut o statistica si a cautat cel mai utilizat cuvant, cel care apare cel mai des in convorbiri…si automat apare si in viata tuturor….stiti care a fost ?-la mare distanta de altele!...”EU”...deci majoritatea oamenilor se gandesc intai la propria persoana…nu este o rusine sa-ti pese intai de tine…

Sa revenim la subiectul la moda in Romania( si nu numai)  in ultimul timp, criza…am invatat ca mereu trebuie sa privesti partea plina a paharului si sa iei tot ce e bun din ce-ti ofera viata…

Acum viata ne ofera o …CRIZA !... ce este bun la o criza ?...

… fitele incep sa se rareasca ,  deja nu se mai lauda oamenii cu pretul masinii cumparate ci incep sa se uite la consumul redus al acesteia… oamenii au inceput sa invete sa cumpere si sa consume numai atat cat au nevoie … invata ca bunastarea nu se atinge prin acumulare ci mai degraba prin cat de bine iti gestionezi nevoile….fericirea nu are nici o legatura cu bogatia, deci nu trebuie sa te imbogatesti pentru a fi fericit… incep sa se schimbe unele valori, oamenii ramanand fara bani de haine scumpe vor invata ca aspectul frumos il capeti prin exercitiul fizic decat prin orice alta imbracaminte … iar sportul poti sa-l practici gratis….educatia, cultura vor fi mai valoroase decat masina, ceasul , tunsore sau alt accesoriu, iar saracia ,pe langa faptul ca nu a omorat pe nimeni ,te aduce cu picioarele pe pamant si cu fata la Dumnezeu …deci vedeti ? , are si criza asta parti bune , totul este sa gandesti pozitiv…gandurile pozitive aduc intamplari pozitive!...

In cateva zile veti citi “welcome to Jordan”, iar  Amman-ul, capitala Iordaniei va deschide turul prin lumea araba… lectura placuta !

1 Comments:

Blogger Sori said...

:) o noua carte?
Toate bune!

12:48 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home