duminică, septembrie 20, 2009

Dimineata la prima ora am plecat din Petra cu destinatia Aqada, cel mai important oras din sudul Iordaniei si destinatia de vacanta preferata a iordanienilor ( in fiecare weekend statiunea se umple si iordanienii petrec aici mancand, cantand, ascultand muzica , relaxandu-se si facand baie in cea mai clara mare in lume –Marea Rosie).
Aqada este replica iordaniana pentru faimoasa statiune de lux a Israelului , Eilat-perla lor de la Marea Rosie, o statiune exclusivista , scump , cu hoteluri si dotari de lux si in care un vagabond ca mine nu este binevenit…
Aqada insa vine din urma , se investesc sume imense de bani aici si in cativa ani isi va ajunge din urma vecina din Golful Aqada (Eilat si Aqada impart acelasi golf si sunt statiuni vecine-seara se poate vedea lumina exuberanta din Eilat).
Orasul nu are nimic istoric de oferit ( cu exceptia unei ruine de castel din centrul orasului care mie nu mi-a transmis nici un mesaj) dar viata unui turist nu se rezuma numai la vizite istorice…Aqada iti ofera relaxare, iti ofera deschidere la una din cele mai frumoase marii din lume(si aici ma refer la viata subacvatica cu corali si pesti colorati),iti ofera o gama larga de hoteluri si restaurante pentru toate buzunarele, iti ofera toata gama de sporturi nautice , dintre care scufundarile ocupa cel mai important loc.
O sa inchei , pentru moment ,descrierea orasului deoarece in noaptea aceasta se sfarseste Ramadanul si trebuie sa traiesc momentul afara in mijlocul localnicilor, care deja au inceput cele 3 zile de sarbatoare.
Pana acum cateva zile stiam ca Ramadanul se sfarseste pe 22 septembrie ( in fiecare an este in alta perioada) dar azi am aflat ca postul din timpul zilei ia sfarsit azi si timp de 3 zile are loc sarbatoarea de final in care musulmanii petrec mancand, dansand, si ascultand muzica. Astazi dimineata cei de la receptia hotelului mi-au spus ca ”azi sau maine se sfarseste postul”…mi-am zis in sinea mea , astia ori nu vorbesc bine engleza si nu stiu sa se exprime sau habar nu au data cand se sfarseste; am plecat prin oras, m-am plimbat pe plaja si am intalnit un arab mai stilat care mi-a explicat ca intr-adevar, acum, inca nu se stie cu precizie cand se sfarseste postul …???... da , aceasta zi este fixata de pozitia Lunii si s-ar putea ca postul sa mai tina o zi…abia spre seara se va stii cu siguranta…
Este ora 11 noaptea si auzind muzica afara deduc ca postul a luat sfarsit …Allah s-a indurat de musulmani si le-a dat voie sa manance si sa bea in timpul zilei dupa aproape o luna de chinuri prin calduri de peste 35 de grade. Maine va povestesc mai multe despre Aqaba si va povestesc si cum este prima seara dupa postul musulman…ma uit pe fereastra hotelui , care are priveliste la plaja, si vad din ce in ce mai multi musulmani care se aduna pe plaja…iar muzica este din ce in ce mai tare…cu siguranta ca va tine pana dimineata si nu voi putea sa dorm deloc in seara asta…

2 Comments:

Blogger carmen said...

ce faci ?/ ai plecat fara noi!

1:40 a.m.  
Blogger carmen said...

te asteptam cu tolba plina de poze ..
poate ne vedem intr-un weekend , noi mai avem si alte proiecte :)

1:41 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home