luni, decembrie 10, 2007

De cand am intrat pe teritoriul statului chilian am observat ca economia tarii, standardele turismului, atitudinea oamenilor , drumurile ( ingrijite, pline de semne de circulatie) ,toate sunt diferite de cele vazute in Uruguay si Argentina; hai sa fac o comparatie si sa zic ca este ca si diferenta intre Europa de Vest si cea de Est.
Daca va uitati pe harta, si cautati Chile, o sa vedeti o forma ciudata; lunga de 4500 de kilometri-in nord invecinandu-se cu Peru si in sud cu stramtoarea Magellan –si lata de doar 200-300 de kilometrii avand la vest in totalitate oceanul Pacific, iar la est in totalitate Anzii.
Chile se afla pe locul bravului Imperiul Incas de acum sute de ani; in anul 1535 spaniolii cuceresc aceste teritorii si le ataseaza Viceregatului Peru iar apoi in 1778 formeaza Capitania Generala Chile. In secolul 16-19 indienii araucani( populatia bastinase) opun o rezistenta indarjita impotriva dominatiei spaniole si in anul 1818 proclama independenta de stat. Intre anii 1879 si 1883 Chile i-a parte la Razboiul Pacificului contra Boliviei si Perului in urma caruia castiga de la ambele state teritorii intinse.Urmeaza cativa zeci de ani de democratie – un record pentru un stat latino-american. Totusi ne aflam in America Latina si nu putem sa nu asistam la o lovitura de stat si aceasta fiind mult asteptata a fost si mult insangerata; in 1973 generalul Augusto Pinochet preia puterea omorandu-l pe Salvator Allende , un presedinte ales democratic si care a venit la putere avand o ideologie marxist-leninista.Ce este ciudat ca Salvator Allende cand a venit la putere in 1970, a facut o reforma in agricultura, a nationalizat industria si s-a apropiat in politica de U.R.S.S. , Cuba si China. Greseala lui a fost ca nationalizand toata industria , a nationalizat si multe firme din S.U.A. si ….mai departe stiti voi cum este cand ii calci pe batatura pe americani…
Pinochet a stat la putere 17 ani pana in 1990( timp in care au avut loc multe asasinate, arestari, exilari) cand tara a revenit la un regim democratic iar Pinochet a luat drumul exilului fiind arestat la Londra si extradat abia in 2002. Incepand din anul 1990 , Chile are o dezvoltare economica spectaculoasa ( s-a numit “miracolul chilian”) , iar astazi este una din cele mai dezvoltate tari ,din punct de vedere economic, din America de Sud asta si datorita industriei miniere in care extractia cuprului este pe primul loc- are cele mai mari mine de cupru din lume si aici se “da ora exacta” in stabilirea pretului pe piata mondiala . Si eu si Silviu lucram direct cu cupru si amandoi stim ca in ultimul an pretul lui s-a dublat…aici sunt banii !!...
Am ajuns seara tarziu in Santiago de Chile ; era ora 12 noaptea si afara o atmosfera placuta de vara. Am luat un taxi care ne-a dus in centru si dupa cateva esecuri in gasirea camerelor libere de hotel ( era sambata seara si multe hoteluri pline), am gasit unul de 3 stele, care ne-a satisfacut pe toti. Unul din criteriul de selectie al hotelului a fost sa fie situat nu departe de cartierul Barrio Belavista unde am aflat ca in fiecare noapte poti sa simti adevarata noapte latina. Deci va imaginati ca dupa un dus rapid , la 1 noaptea am plecat sa vedem “cu ce se mananca” orasul….direct in cartierul Barrio Belavista.
Daca va spun ca Buenos Aires are doar o particica din viata de noapte a Santiago-ului nu o sa ma credeti dar puteti verifica venind aici; nu veti regreta !!...Un cartier intreg in care toate strazile sunt pline de terase, restaurante, si zeci de discoteci ; iar lume …cat la gara!!...si totul la ora 2 !...si la 3 la fel !...si la4 la fel !....iar la 5 se da stingerea dar lumea pleaca abia pe la 6…dimineata !...si noi am facut la fel desi eram obositi dupa o zi intreaga pe drum.
Te fascineaza aici o atmosfera boema intr-o lume specific latina , cu muzica sud –americana unde la multe restaurante si baruri canta formatii “live” iar lumea se distraza cum numai latinii stiu- simt muzica si o traiesc !...
Nu am intrat in nici un bar sau restaurant-pur si simplu nu ne era foame- ci am cautat direct discotecile.
In prima discoteca in care am intrat am simtit ca rapid ne adaptam ritmul latin si nu a durat mult pana eram in mijlocul atmosferei….nu am stat mult deoarece vazusem o groaza de discoteci interesante si vroiam sa le luam la rand pe fiecare, asa ca nu a durat mult si eram in atmosfera celei de-a doua. Aici situatia s-a complicat! : am dansat catva timp la primul nivel apoi am observat eu ca mai exista un al doilea nivel si am plecat cu Silviu sa vedem ce-I pe acolo ; se auzea alt tip de muzica , europeana, si ne-am zis ca am dat si de o discoteca de-a noastra ; dar cum am urcat scarile ,soc !....numai barbati !... nu ne venea sa credem !...dansau barbatii intre ei!....si se pupau!...si se mangaiau !!....m-am uitat la Silviu, si el la mine !.... avea o moaca de nu stia ce se intampla si probabil si eu la fel . A durat cateva momente pana sa ne revenim si sa ne dam seama ca ne aflam intr-o discoteca de homosexuali!; si dupa nu mult timp am vazut pe scena cum dansa un barbat in slip foarte provocat….i-am spus lui Silviu sa ma tina de mana sa nu se lege careva de noi !!!...sau sa ma mangaie !....ne bufnea rasul dar in acelasi timp ne era scarba!....dar muzica era pe gustul nostru !. L-am chemat pe Liu de jos dar i-am spus doar ca este muzica faina si sa dansam acolo. E ! ,sa fi vazut moaca lui Liu cand a ajuns sus ,trebuia inregistrat!, si eu si Silviu ne uitam la el cum reactioneaza…. ne spunea ca asta este o discoteca de homosexuali si ce cautam noi aici, de ce l-am chemat…parca noi nu ne dadusem seama!...i-am zis sa aiba grija ca el este singur-spre deosebire de noi care eram “impreuna”- si poate sa aiba surprize…a plecat dupa cateva clipe, fugind pe scari!..
N-am mai ramas mult timp in cea de-a doua discoteca avand deja un gust rau , si am inceput sa cautam o alta discoteca mai selecta. Am vazut una cu muzica “live” si aici am zis ca vom ramane pana dimineata….si asa a fost desi formatia a plecat dupa cateva cantece care ne-au incalzit pe toti . Toate melodiile erau in spaniola iar majoritatea celor din discoteca cantau ceea ce ne-a facut sa deducem ca erau localnici sau vorbitori de spaniola. Dar toti traiau muzica si dansau ,ceea ce am facut si noi pana la ora 5 dimineata cand ne-au dat afara ; va dati seama ca daca nu era superba atmosfera nu am fi stat pana la acea ora , mai ales ca eram obositi dupa atat drum cu autocarul , taxiul si avionul ( peste 15 ore). Ne-am simtit ca in anii de liceu sau de studentie si inca odata am ajuns la concluzia ca nu conteaza varsta biologica, ci conteaza cum te simti si ce faci sa te simti asa!...A fost frumos si apoi dupa o plimbare de o ora pana la hotel( desi era aproape, ne-am ratacit vrand sa ocolim sa vedem unde se duce toata lumea dupa discoteca…mai aveam chef de alta discoteca!...) am adormit cu muzica in urechi, cu ritmul in trup si cu atmosfera in suflet.
La hotel, eu dormind cu Liu in camera i-am spus lui Silviu –in gluma – ca ne vedem dimineata la 9 ,nedandu-mi seama ca a luat-o in serios , si el s-a sculat la 9 si a venit la noi la usa …. noroc ca dormeam busteni si n-am auzit cand a batut , dar el saracul s-a sculat…om serios, daca am zis 9 , la 9 s-a sculat….m-am simtit atat de rau ca l-am facut sa se scoale !...dar nu mi-am dat seama ca nu s-a prins ca este spusa in gluma; ne-am sculat la 12 si abia la ora 1 am plecat prin oras sa vedem si viata de zi…o fi la fel de spectaculoasa ca cea de noapte ?

1 Comments:

Blogger eme said...

salutare!
faina experienta cu discoteca de la etaj (interesant oricum )
o bila neagra pt ca nu ei lasat bietul om sa se odihneasca cred ca te batem daca eram in locul lui
dupa atata oboseala sa nu lasi omul sa-si faca somnul.
aveti grija ce faceti pe acolo in continuare si drum bun spre casa
te pup EME

7:49 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home