duminică, decembrie 02, 2007

In prima zi a excursiei noastre pe continentul sud-american camera de filmat al lui Silviu s-a defectat( sau mai bine spus a venit cu ea defecta fara sa stie) ; majoritatea oamenilor s-ar fi consolat cu ideea ,ar fi dat vina pe destin, ar fi bagat camera adanc la fundul rucsacului , si s-ar fi multumit doar cu aparatul de fotografiat; Silviu ne-a oferit o lectie de perseverenta si timp de 3 zile nu s-a lasat pana nu a reparat-o; a mers de cateva ori inapoi( odata chiar am venit special in Montevideo pentru ea spre disperarea lui Liu) deoarece nu i-a reparat-o bine dar intr-un final exact cand situatia devenise la maxim de enervanta ( a cerut banii inapoi deoarece nu functiona normal) a reusit sa o repare . Dar ce este interesant ca service-ul care i-a reparat-o i-a dat banii inapoi deoarece a zis ca nu poate sa stie ce are ca ei i-au facut reparatia dar nu stiu de ce nu functioneaza. A plecat de la service si de atunci camera functioneaza perfect !...nu degeaba a ajuns el magnatul reciclarii !!...inca odata s-a dovedit ca daca vrei ceva cu adevarat “toate fortele Universului lucreaza sa te ajute”….dar si tu trebuie sa lupti !....
Am ajuns la Colonia del Sacramento , ultimul oras din Uruguay pe care l-am vizitat. Orasul este poarta de intrare in Uruguay a celor care vin din Argentina( majoritatea turistilor aleg acest traseu) si a celor ca noi care mergem spre Argentina.
Colonia este un port care a fost fondat de portughezi in anul 1680 pentru contrabanda cu produse in Argentina . In anul 1762 spaniolii l-au capturat si l-au tinut pana in anul 1777 cand s-a ridicat restrictia importului de produse in Argentina . Orasul este asezat de-a lungul fluviului “Rio del Plata” si este ca o bijuterie micuta si cocheta. De-a lungul tarmului ( si nu numai ) este plin de restaurante dragute si cu design deosebit, magazine care vand articole traditionale ( si bineanteles nelipsitele chinezisme pe care le gasesti peste tot in lume), o sumedenie de hoteluri de toate categoriile ,toate asezate pe niste strazi care inca poarta patina timpului.Plaja este lata, lunga , tine cat linia statiunii si este foarte ingrijita si cocheta ,o priveliste deosebita a raului, dar spre surprinderea noastra… goala…se pare ca inca nu a inceput sezonul nici aici. Noi ne-am cazat in zona rezidentiala la cativa kilometri de centru ( doar aveam masina ) la o pensiune a unor localnici foarte cumsecade care ne-au dat fiecaruia o camera cu 5 paturi; pensiunea era goala si s-au bucurat ca a venit cineva sa mai castige si ei ceva . Salonul de la intrare ( si sala de mese) era decorata cu mult suflet avand pe pereti lucruri de cowboy ( gauchos-in spaniola ) foarte vechi si deosebite pe care-ti era drag sa le privesti si sa te minunezi de ele ; nu vezi in fiecare zi asa ceva .Am preferat pensiunea in detrimentul altui hotel alaturat , mai luxos,dar care nu avea “suflet”….si la sfarsit nu ne-a parut rau!....mai ales ca am mai invatat ceva spaniola .
Se spune ca, Colonia del Sacramento este un “superstar” printre statiunile de vacanta din Uruguay si am putut sa confirmam aceasta desi n-am stat decat o zi ; a doua zi am luat feribotul si am traversat in Argentina , direct in “cuptorul” numit Buenos Aires”…
Ca o concluzie finala , Uruguay este o tara deosebita,minion, cu plaje superbe, conditii de petrecere a concediului excelente, cu oameni sufletisti, calzi (dar care nu vorbesc nici o limba straina) si care acum isi deschide portile turismului. Dar ca o curiozitate , uruguaezii sunt total diferiti latinilor ,avand un temperament linistit si le place sa faca totul incet si sa ia totul usor, fara graba ; nu au sangele care sa fiarba in ei , sangele latino-american. Dar asta sper ca vom gasi in Argentina ……