vineri, noiembrie 30, 2007

Dupa ce timp de 40 de ore am dus dorul unui pat, cele 6 ore dormite intr-un pat de hotel au fost mai mult decat suficiente si dimineata la ora 8 eram deja pe strazile din Montevideo ; aveam la dispozitie cateva ore pentru a hoinari si a ne completa ideea despre aceasta capitala putin cunoscuta prin lumea turistilor si mai ales de catre romani.
Am inceput sa ne plimbam prin cartierele mai putin centrale si parca nu mai eram in globul acela frumos si curat de care ne indragostisem ieri ; case saracacioase , oameni mai necajiti , masini prapadite ( abia se mai tinea caroseria pe ele- le vedeti in filmele vechi mexicane ) si zeci de carute cu carutas care aduna hartie si fier pentru a le vinde si a face bani pentru a ajunge intr-o zi la nivelul lui Silviu ( se ocupa cu reciclarea sau mai bine zis este magnatul reciclarii din Romania ). Este o tara saraca si asta o poti vedea numai in cartierele marginase unde simti pulsul adevarat al unui oras. Centrul mereu este “acoperit” intr-o mantie de bogatie iar datorita preturilor mult mai mari practicate aici , nu o sa vezi decat oameni de la o anumita clasa sociala in sus, o lume care-si permite sa traiasca si sa munceasca aici , o lume care nu semnifica nivelul mediu al orasului. Localnicii sunt foarte cumsecade , prietenosi, ne zambeau mereu, ne salutau, ne intrebau de unde suntem dar nu am intalnit nici macar unul care sa vorbeasca engleza sau vreo limba straina (asta inseamna ca spaniola noastra avanseaza si in ritmul asta peste putin timp o sa scriu jurnalul in spaniola) . Am colindat pe strazi pana la ora 12 iar apoi Liu (sau Silviu) a venit cu ideea sa inchiriem o masina cu care sa ajungem in urmatoarele 2 orase pe care ne propusesem sa le mai vedem in Uruguay. Parerea mea a fost sa luam busul local pentru a intra in atmosfera specifica , dar mi-am dat seama ca si varianta cu masina inchiriata are multe avantaje; am mers pe mana lor si se pare ca a fost “mana castigatoare”. La ora 2 paraseam Montevideo cu destinatia Punta del Este la volanul unei masini inchiriate ( destul de mult pretul de 60 dolari pe zi, dar probabil ca nu este concurenta acerba care sa scada preturile ) si am ales strada care urmeaza tarmul oceanului si traverseaza salba de statiuni care mai de care mai stralucitoare . Desi ne-a tentat sa ne oprim de cateva ori sa facem baie, sa ne racorim si sa ne intindem pe nisipul zecilor de plaje interminabile pe care le intalneam de-a lungul drumului, am preferat sa mergem “glont” spre Punta del Este de care auzisem ca este regina statiunilor din America de Sud.
Intr-un pliant de promovare a statiunii am citit un paragraf care spunea cam asa: “daca e sa cauti( sau sa alegi) paradisul , atunci cauta( alege) Punta del Este !!!”…..asa este !....am gasit raiul pe Pamant si deasupra si un hotel ( la standardele lui Liu) in centrul acestui rai !. Ne-am aruncat lucrurile in camere si in cateva minute faceam turul statiunii ( din pacate -pentru mine care vroiam sa ne miscam - cu masina pentru a ne menaja si a justifica banii dati !!...) care cu fiecare metru devenea una de lux.
Se spune ca americanii au tehnologie , dar europenii au stil, clasa ,gust si Punta del Este poate demonstra aceasta; o statiune la mare creata de acesti spanioli si italieni imigranti si care se bate de la egal la egal cu alte “vedete “-statiuni mult mai renumite de pe planeta noastra . Desi sezonul plin incepe abia peste 2 zile eu nu inteleg de ce atat de putini turisti straini sunt prin Uruguay si respectiv prin Punta del Este; cu siguranta promovarea insuficienta face ca multi oameni sa nu stie ce valoare turistica se afla la Punta del Este . Inainte sa trec sa descriu un pic statiunea sa va scriu ca am oprit in dreptul unei plaja pentru a lua si noi contactul cu Oceanul Antarctic si a ne bucura de racoarea oceanului intr-o zi calduroasa de vara ; apa nu era rece( da’ nici calda) si am reusit sa stam cateva minute si sa “degustam” din oceanul Antarctic si a ne da cu parerea despre nivelul de salinitate al apei ; nu este mai deloc sarata asta si datorita raului “ de la Plata” care se varsa in ocean la o distanta mica de statiune . Apa se aseamana apei dulci din Marea Neagra la intrarea bratului Sulina in ea.
Probabil datorita faptului ca statiunea este relativ noua ,majoritatea cladirilor au o arhitectura si un design modern , care mai de care intrecandu-se sa ia ochii turistilor si sa castige premiul de originalitate; si peste tot iarba si aranjamentele florale ingrijite si parca taiate recent, toate emanand prospetime si curatenie lucie !. In centrul statiunii se inalta ca niste colosi hoteluri inalte , majoritatea se observa ca sunt noi datorita arhitecturii futuriste iar la intrare sunt asortate cu fantanii arteziene sau cascade de apa .
Mult mai multe cladiri inalte se pare ca sunt blocuri formate din apartamente rezidentiale pe care le cumpara uruguaezii bogati , dar cele mai multe apartin strainilor ( si ei bogati ) care au fost inspirati sa cumpere intr-o statiune deosebit de frumoasa , statiune care poate fi o destinatie de vacanta pentru orice turist oricat de mofturos si cu pretentii ar fi.
Punta del Este nu este singura statiune de la ocean ,ea fiind legata de alte cateva statiuni ( in stilul lantului Olimp, Neptun, Venus, Jupiter,Saturn de pe litoralul romanesc) si nu exista o delimitare exacta a lor ; totusi Punta del Este este regina lor datorita si asezarii acesteia pe o limba de pamant avand o priveliste la mare in trei puncte cardinale.
In capatul limbii de pamant a fost amenajat un port micut pentru barcile si yachturile de lux care ancoreaza aici spre deliciul turistilor care pot sa admire moda actuala in materie de barci de agrement.
Printre barcile ancorate in port la un moment dat am vazut in apa un monstru de vreo 2 metri si am exclamat surprins : “uite o balena !”….pana sa se uite ei disparuse, si bineinteles ca amandoi mi-au zis ca am vedenii, ca am facut insolatie….nu a trecut mult si au aparut foarte aproape de noi 2 monstri….am ramas toti ca la dentist….si s-au apropiat la cativa metri de tarm si ne-am dat seama ca erau niste foci jucause care isi aveau “sediul” in port datorita pescarilor care curatau pestele si le mai aruncau si lor cateva resturi; la un moment dat au venit la nici un metru de noi si le-am putut admira gingasia si frumusetea fiind pentru prima oara cand priveam o foca de la asa o distanta mica ….am fi putut chiar sa le mangaiem dar ne-a fost frica nestiind cum reactioneaza si am facut bine deoarece curand le-am vazut dintii ascutiti si poate ne-ar fi confundat cu vreun peste. Erau 2 adulti si un pui care dupa ce au plecat de langa noi vazand ca nu pica nimic , au inceput sa se joace invitandu-ne parca si pe noi in apa sa ne jucam impreuna….era cat pe ce sa sar !!!!....
Colindand prin statiunile cochete de pe tarmul oceanului nici n-am observat ca s-a facut ora 7 seara ( inca era soare si cald) si am hotarat sa mancam intr-un restaurant la o terasa pe tarmul oceanului care era atat de linistt si de care ne indragostisem; am ales un restaurant specific pescaresc , mai luxos, si se pare ca nu am gresit mancand peste ,pregatit intr-un mod original cu cascaval , sos alb, si asortat cu creveti …. iar acum inghit in sec cand va povestesc….
Am stat pana seara tarziu pe terasa , conversand cu chelnerul simpatic( bineanteles in spaniola noastra care evolueaza) care ne-a spus ca sezonul incepe peste cateva zile cand statiunea se va umple( acum era aproape goala), datorita si faptului ca scolarii si studentii incep vacanta de vara ( sau mai bine sa zic ‘mare’) care tine pana in martie….ma gandeam ce bine ar fi acum sa fiu scolar, m-as muta iarna in emisfera sudica ….
Am povestit cu el despre pretul caselor si al apartamentelor din blocurile rezidentiale si ne-a spus ca recent un italian cunoscut si client permanent al restaurantului si-a cumparat un apartament intr-un bloc nou cu suma de 800.000 de dolari ….l-am pus sa scrie ca sa fim siguri ca am inteles bine…este adevarat ca apartamentul are 300 mp si are o priveliste deosebita dar tot ni s-a parut mult…ne-a mai spus ca sunt preferate apartamentele in detrimentul caselor care sunt mai greu de administrat si intretinut. Ne-a dat si o revista imobiliara cu proprietati pentru a ne face o idee despre preturi; intradevar sunt mari !....se pare ca bogatanii planetei au realizat ce potential are locul si investesc in el !...
l-am intrebat unde sa gasim un club sau o discoteca pentru a merge sa ne distram si dezamagindu-ne ne-a spus : dupa 1 decembrie !...nu aveam decat sa ne plimbam si apoi sa mergem la hotel….dar nu mai este mult pana la 1 Decembrie!.....
Avem internet la hotel ( dar numai la receptie), am raspuns catorva mail-uri ( nu, nu tuturor , daca nu sunteti printre cei carora le-am raspuns nu dezamagiti, o voi face curand) si am intrat pe mss sa vad daca este cineva on-line sa putem sa vorbim dar am realizat ca in Romania este 2 noaptea si slabe sanse sa gasesc pe cineva si am plecat in camera hotarat “sa-mi scriu ziua”… doar o asteptati nerabdatori , nu ?...

1 Comments:

Blogger eme said...

salutare!
Si eu vreau in emisfera sudica daca e vorba de vacanta si mai ales de caldura, aici e asa de frig
Si zici ca ai descoperit Raiul pe Pamant. Cum o fi oare, sa traiesti in paradis macar si pentru cateva momente?