marți, februarie 23, 2016

Un mic dejun fabulos ( am preluat cuvantul de pe “booking”  care caracterizeaza locatiile de top) , cum de altfel ne si asteptam, intr-o "casa boiereasca"- pensiune , care ne- a facut sa plecam cu regrete din Salvador.
Dimineata la prima ora eram la un centru de inchirieri masini pentru a ne prelua “gazda” noastra pentru urmatoarele 9 zile ; inca odata am aflat ca in Brazilia limbile straine sunt chiar straine si daca in Rio mai gasesti localnici care sa stie cateva cuvinte in alta limba, in restul tarii este o raritate sa gasesti vreun “scolit”….daca nici in Salvador la un centru ( cel mai mare) de inchiriat masini nu am gasit pe nimeni sa stie cateva cuvinte in engleza, ne-am obisnuit cu ideea ca de acum incolo sansa sa comunicam cu un localnic este sa invatat noi portugheza.
Cateva emotii cu cardurile – la inchirierea de masini trebuie sa ai un card de credit pe care sa-ti blocheze o suma) , dar intr-un final , cardul lui Paul ne-a scos din incurcatura …iar cardul Danei a platit masina ; tariful pe zi nu e mare ( vreo 20 euro) , dar s-a adaugat inchirierea unui GPS , si am luat o asigurare Casco completa….in final am platit cam 35 euro pe zi . Planul initial era sa lasam masina in alt oras ( Recife) , dar tariful crestea cu 250 de euro…plus ca biletele de avion de acolo la Rio erau mult mai scumpe . Am preferat ( sau am fost fortati datorita diferentei mari) sa aducem  masina inapoi( peste 9 zile) in Salvador si sa zburam de aici inapoi la Rio de unde avem avionul spre Romania.
Cu Gps este usor sa conduci oriunde …chiar si intr-un oras aglomerat ca Salvadorul. Prima oprire am facut-o intr-o statiune la vreo 80 de kilometrii nord de Salvador – Praia do Forte- unde era plin de localnici brazilieni veniti in vacanta; in Brazilia luna februarie este echivalenta lunii august in Europa, si este plin sejur estival . Am gasit usor un hostel superb aici si dupa ce am iesit la plimbare prin statiune ne-am dat seama ca era singura varianta ieftina din localitate – plin de locatii de lux. Statiunea are cateva strazi pietonale pline de restaurante, magazine de firma, magazinase cu suveniruri si este o placere sa te plimbi pe ele . Deasemenea plaja este minunata, dar intrarea in apa , din pacate , lasa de dorit datorita stancilor care te pot taia la picioare; exista doar in centru , pe o lungime de 100 de metri o portiune perfecta .
Noi vom asocial  “Praia do forte” cu frumoasele si gingasele broaste testoase …aici se afla un centru de inmultire a lor, unde pentru prima oara am vazut “bebe” de broasca testoasa; e fantastic sa vezi un pui abia iesit din ou si care a vazut lumina zilei de cateva secunde. Un centru de cercetare si inmultire foarte bine pus la punct , cu multe informatii, bazine cu broaste de toate marimile, speciile, iar cireasa de pe tort a fost ca am pus mana pe un rechin-asistenta( o specie de rechin inofensiv). Am mancat bine pe o terasa , ne-am plimbat pana seara ( de fapt seara aici inseamna ora 19) iar la ora 21 eram deja in pat – ne oboseste foarte tare aerul , drumul, caldura ( 35 de grade la umbra) , umezeala si probabil multitudinea de informatii din timpul zilei .
Daca ne culcam cel tarziu la ora 21, tot cel tarziu ,ne sculam la ora 6…la ora  6.30- 7 avem micul dejun, iar la ora 7,30 plecam la plaja; deja soarele este puternic si nu rezistam ( cel putin eu) mai mult de cateva minute si urmeaza o baia luuuuuunga si relaxanta in Ocean.
Aici , este cea mai calda apa pe care am intalnit-o eu vreodata la vreun ocean …cu siguranta apa are peste 30 de grade si este o placere sa te balacesti…dar , doar, pana la ora 10-11 cand afara temperatura creste progresiv si Soarele incepe sa arda….atunci plecam la hotel…ne facem bagajul…si plecam spre o alta destinatie….