duminică, februarie 21, 2016

Fara dubii cea mai superba panorama a orasului  este de pe muntele Corcovado unde se afla statuia lui Iisus Hristos ; este atractia principala a orasului , simbolul lui,  este locul pe care nu ai voie sa-l ratezi daca vii in Rio…sunt putini turisti care vin la Rio si nu urca pe Corcovado …merita !
Pana la baza muntelui poti foarte simplu ajunge cu autobuzul local ( noi fiind 4 si avand putin timp la dispozitie in aceea zi) am luat taxiul care ne-a costat cam la fel ca si biletele de autobuz; la baza muntelui ai doua optiuni : cu trenul pana sus , sau cu microbuzele . Se spune ca trenul este mai spectaculos , dar in aceea zi un copac a cazut pe linia de tensiune si cateva ore acesta nu a circulat….nu am avut de ales si am luat microbuzul …aproape o ora a durat drumul si cozile la ghiseele de bilete ( se plateste microbuzul si intrarea in parcul national unde se afla statuia) , dar odata ajunsi sus incremenesti de uimire ; ai la picioarele tale intreg orasul, cu ale lui minunatii. Este cea mai frumoasa priveliste pe care cred ca am vazut-o eu vreodata ! daca as fi mers intai pe Corcovada si apoi pe muntele de zahar , as fi fost dezamagit de acesta din urma . Statuia nu te da pe spate ( poate doar la propriu pentru a face poze) , si nu mi s-a parut ceva senzational , in schimb privelistea te hipnotizeaza….ai cu siguranta ce vedea in toate directiile : favele fara numar , plaje imense , golfuri ca in cartile postale , zgarie norii din centru,  o farfurie zburatoare imensa in mijlocul orasului  ( A ! , e Maracana ! – din pacate faimosul stadionul a intrat in renovare pentru jocurile olimpice si nu se mai poate vizita). Pe intreg platoul din fata statuii , sute de turisti se inghesuie sa faca poze ….cu statuia , la statuie,  cu orasul , la oras, lor insusi  ( selfie-stick-urile sunt omniprezente)…oricum ar face pozele, nu au cum sa iasa rau aici…360 de grade ai o panorama unica! Te desparti cu greu de asa o priveliste si vrei sa inmagazinezi in minte cat mai multe imagini cu acest frumos oras vazut de sus ; daca as mai veni odata la Rio , cu siguranta as mai merge odata sus pe Corcovado!  Muntele ( de fapt parcul natural de pe acesta)  se spune ca este cea mai mare jungla urbana din lume…in aceasta jungla omul a construit o sosea cu serpentine si un traseu pentru trenul turistic ( un fel de funicular) unde zeci de mii de turisti trec zilnic pentru a ajunge sa vada , de sus, Rio in toata splendoarea lui .
Va fi greu sa ma mai uimeasca vreo priveliste de acum ….voi avea mereu un etalon ….
Se spune ca statuia Mantuitorului este una din minunile contemporane ale globului ( desi eu nu as putea sa o incadrez nici pe departe aici- poate peisajul) , cantareste peste 1000 de tone si are o inaltime de 38 de metri ; statuia a fost construita de sculptorul francez Paul Landowski si – aici vine lucru cel mai interesant pentru noi romanii - un roman , sculptorul  Gheorghe Leonida, a fost cel care a lucrat la chipul lui Iisus….cum sa nu fii mandru de asta? !...
Cu un taxi am ajuns rapid de la baza muntelui  Corcovado in cartierul Lapa, care este considerat de majoritatea centrul economic al orasului …un amestec de cladiri istorice si blocuri  zgarie-nori; atractia principala aici este o biserica imensa ( Catedrala metropolitana San Sebastian)  , construita dupa o arhitectura futurista ,neconventionala care seamana mai mult cu o piramida, cu multe vitralii , foarte inalta si impunatoare ;aici se spune ca pot incapea peste 20.000 de oameni. In centru se afla si majoritatea cladirilor cu birouri din Rio si pe strazi vezi un contrast amuzant : turistii cu ale lor tricouri, pantaloni scurti si slapi si  oamenii de afaceri in costum si cravata…la 35 de grade castigatori sunt turistii !  sute de magazine, cafenele, restaurante, terase,   cladiri care gazduiesc muzee, ministere si multe piete pline cu turisti…si hoti ! Aici am fost avertizati, de la hostel,  sa nu scoatem aparatele foto , noi am facut-o si imediat cativa localnici ne-au atentionat ca nu e bine ce facem …suntem prada sigura pentru hotii care smulg aparatele din mana si fug ; ne-am conformat , dar nu foarte convinsi ca era un pericol…pietele pareau sigure , era in plan zi si mai ales ca erau pline de oameni ! Poate ca incidenta atacurilor este mare aici, dar cred ca hotii actioneaza cand e mai putina lume si ataca turistii mai firavi…eu ma indoiesc ca m-ar ataca cineva pe mine sa-mi smulga aparatul din mana…dar nu am vrut sa risc inutil !
Nu-i asa ca va imaginati unde am servit pranzul in Rio-downtown( centru ) ?....bingo ! …la un “buffet a kilo” ! ….rapid, gustos, mult si ieftin ! …nu exista alt local mai bun in Rio !
Am promis ieri ca va povestesc despre mancarea din Brazilia, dar o sa va mai tin cateva zile pentru ca trebuie sa mai experimentez cateva feluri de mancare si abia apoi o sa pot sa va introduce si pe voi in gastronomia locala.
Nu poti sa declari ca ai vizitat Rio, fara o vizita in faimoasele ( din pacate din punct de vedere negativ) favele. Multi ati auzit de ele dar putini stiu ce sunt acestea : cartiere in care stau majoritatea localnicilor ,  multe din ele neaccesibile turistilor sau strainilor , in care legea era ( sau este in majoritatea  din ele) facuta de traficantii de droguri. Maine vom merge acolo ! …