duminică, noiembrie 08, 2015


Talofa Lava..deja ati invatat , nu ? …puteti veni aici atunci !

Inainte de a merge in Manono, sa va povestesc despre fusul orar din Samoa. Pe orice harta sau glob pe care o(il) aveti in casa , linia internationala de schimbare a datei este chiar la vest de Samoa…asta inseamna ca Samoa sarbatoreste ultima oara revelionul – deci este in urma Romaniei cu 12 ore …dar, ajungand aici am descoperit ca este exact invers...fusul orar este cu 12 ore inaintea Romaniei…mister ! …dupa cateva zile am descoperit explicatia…misterul a fost rezolvat :

 Relatiile economice ale statului Samoa sunt 90% cu Australia si Noua Zeelanda- principalii parteneri!... Samoa era cu 21 de ore in urma Noii Zeelande si a Australiei- asa cum stiam –si datorita acestui fapt mereu existau confuzii ( In Samoa era o data, in Australia alta data, etc) …datorita acestor confuzii inerente diferentei mari de fus orar, Samoa a hotarat “sa mute” Linia Internationala de schimbare a datei de la vestul teritoriului ei la estul teritoriului , si astfel sa aiba fusul apropiat de cel al Australiei si Noii Zeelandei; asta s-a intamplat in 29 decembrie 2011 la ora 23,59..atunci ora si data oficiala a devenit 00,00- 31 decembrie 2011…deci ziua de 30 decembrie 2011 nu a mai existat in Samoa …acum misterul a fost dezlegat !...deci acum in Samoa se sarbatoreste prima oara revelionul in lume!

Manono- Samoa…cea mai romantica insula din Samoa…de ce? …  pentru ca in afara de a te plimba, de a sta cu persoana iubita alaturi , de a privi oceanul ( si numai oceanul), aici nu prea ai ce face… este o insula tropicala, plina de vegetatie luxurianta , cu flori peste tot , multe plaje virgine cu cocotieri si unde natura “si-a facut de cap” fara ca omul sa intervina in vreun fel. Pe insula nu exista strazi, pe insula nu exista decat o poteca care inconjoara insula , pe o parte a potecii ( cea cu apa) este plaja , iar pe cealalta casele localnicilor care sunt modeste si parca de sute de ani . Pe insula nu exista caini, pisici, vaci sau alte animale domestice (sau salbatice) , singurele colocuitoare sunt gainile ( multe cu multi pui) ; este o insula in care linistea te “zgarie” la urechi – daca esti activ, si, probabil paradis pentru cei care-si doresc odihna si relaxare . Am vazut doua “resorturi” mai confortabile aici , si un resort cu “fales”( cabanute simple) modest si ieftin …pentru toate buzunarele…Insula merita vizitata pentru cateva ore, e linistitore, te calmeaza, natura virgina si bogata te farmeca …pentru cei care cauta odihna, liniste, plimbari relaxante si vor sa se odihnneasca fizic si psihic , e locul ideal …  dar pentru cei activi ( ca mine) ,cred ca , dupa doua zile innebunesti de atata liniste si departare de lume.

Seara m-am intors pe insula mare “UPOLU” si mi s-a parut ca m-am intors dintr-o lume de acum sute de ani.

Urmatoarea destinatie este o plaja faimoasa in Samoa, unde majoritatea surfer-ilor merg datorita conditiilor ideale pt practicarea acestui sport…plaja Salamumu …deasemenea tot aici, se spune ca este cel mai bun loc pentru snorkeling din Samoa- cei mai frumosi corali. In drum spre Salamumu m-am oprit la o rezervatie de scoici imense , colorate care cresteau  in ocean , dar suprafata rezervatiei era delimitata si numai dupa ce plateai 5 dolari puteai sa inoti pana acolo…nu mi s-au parut atat de mari scoicile ( cam cat palma) dar acolo am vazut o broasca testoasa imensa …am incercat sa ma apropi de ea dar , in cateva secunde s-a facut nevazuta….probabil nu era obisnuita cu oamenii !

Am ajuns ( ultimii 3 kilometri pe un drum de piatra unde era sa rup masina) la plaja Salamumu…aici un resort de 5 stele …am mai cautat eu ceva “fales”( cabanute traditionale simple) , dar nici urma de ele…am intrat in resort si am intrebat unde gasesc cabanutele …mi s-a raspuns politicos ca in locul lor s-a construit acest resort de lux…am mai intrebat daca am unde sa dorm in alta parte prin apropiere, si mi s-a raspuns ca nu exista alte locuri de cazare …si cat costa o camera aici ? ( am intrebat) …nu avem decat bungalow-uri , si pretul este de 150 de dolari pe noapte…ups ! …ma blocasem !...am stat un pic, m-am gandit si mi-a venit o idee…sa vorbesc cu managerul resortului ( banuiam ca trebuie sa fie un strain) …ok, mi s-a raspuns si in cateva minute a aparut …”managerita”- o doamna pe la 50 de ani, australianca care m-a intrebat cu ce ma poate ajuta…am inceput cu cateva politeturi, si i-am spus ca vin din Romania ….”uau ! a exclamat, ce tara frumoasa aveti !...am fost in Romania acum 25 de ani…exact dupa revolutie …am calatorit in Moldova cu caruta, in Transilvania am stat la Bran la taranii care cresc oi , am dormit la ei in casa, in Bucuresti am stat la un camin de studenti … “nu prea aveti infrastructura de turism “ mi-a spus ….si a continuat …”totusi mi-a placut tara asta ca era virgina si cruda “….”ce amintiri frumoase am despre Romania “- a continuat ! ….am mai socializat un pic si apoi mi-am pus planul in aplicare : i-am spus ca vreau sa stau aici sa fac snorkeling, nu vreau sa platesc atat de mult pe cazare …i-am spus ca eu am platit pana acum 20-30 de dolari si cautam si aici o “fale” sa stau…si am o propunere : voi publica pe blogul meu adresa resortului ( site-ul) si pentru asta ii cer sa-mi acorde o reducere de jumatate …mai mult nu sunt dispus sa platesc …a ras …si a acceptat ! …Bingo ! …am invatat ca e bine cand ceri ceva , sa oferi in schimb altceva , pentru a face mai usoara decizia celui care o da ! …mi-a spus ca nu e nevoie sa public , imi va acorda reducerea oricum …

Voi face o paranteza acum : din experienta anilor pe care ii am ( si a anilor de calatorii) pot sa va spun ca oriunde , orice , oricand sa cereti ce vreti ! ….mi s-a intamplat foarte rar sa fiu refuzat…nu va omoara nimeni daca cereti …daca va e rusine sau jena , si nu veti “deschide gura” ,nimeni nu o sa stie ce vreti…si veti ramane “nesatisfacuti”…asa s-a intamplat si acum – am actionat …si am reusit !...nu stiu exact cine a spus ca “actiunea este cheia fundamentala a tuturor succeselor” – dar eu o repet ….si o aplic mereu !

Deci , m-am cazat intr-un bungalow cu pat ( si cu floricele pe el) , cu electricitate , cu baie proprie , frigider si multe alte facilitati , si intr-un resort cu de toate…am inotat toata dupa-amiaza, toata dimineata ( va povestesc maine cum e cu coralii aici) , am socializat cu cativa australieni, cu cativa kiwi ( unii destul de in varsta) , si am mancat cat am putut dimineata la micul dejun – numai salata de fructe …dar am golit bolul cel mare rapid… J   

Maine va povestesc  ce am mai facut aici si ce am mai facut si prin “Upolu” ( insula principal din Samoa) .

A , si sa nu uit sa-mi tin pomisiunea: …www.samoanaresort.com …vise placute !...si nu uitati : “visele pot deveni realitate – trebuie doar sa actionati “…