joi, noiembrie 05, 2015



Talofa lava din Samoa…cutreierand insula Savai…

Ora 5,30- 6 dimineata ma trezesc in acordul valurilor oceanului , cu ajutorul luminii apusului si datorita celor 9 ore de somn profund pe care tocmai le-am incheiat; e atat de bine pe salteaua subtire si tare , temperatura este ideala, linistea este “sparta” doar de valurile oceanului care lovesc tarmul …nu-mi vine sa ma scol si mai lenevesc aproape o ora ascultand , acum , si vantul care isi asorteaza sunetul dupa cel al valurilor…e atat de bine …ma simt odihnit, plin de energie ( nu cum eram cu 9 ore inainte cand mi se inchideau ochii pe tastatura laptopului…ca si acum J ), nu ma plang de nimic si astept cu nerabdare ziua sa vad ce neprevazut (si prevazut) imi mai aduce…

In jurul orei 7…dupa toaleta si “dinti”, imi iau labele si masca de snorkeling si “tzusti” in apa sa ne distram cu pestii; am la mine paine si scot din buzunarul sortului de inot cate putin ….pestii vin cu zecile la mana mea…nu stau sa-i ating dar ma ating ei pe mine ciugulindu-mi din pumn…sunt de toate “rasele” , marimile , culorile, cand e vorba de mancare toti se aduna si incearca sa rupa o bucatica …in cateva minute nu mai am nimic din painea pastrata de seara de la cina si ma multumesc privind pestii de la distanta…incep sa caut corali colorati, sa identific mamifere marine pe fundul oceanului ( sunt multe camuflate) si sa ma bucur de spectacolul marin. In fiecare zi vad ceva nou- intr-o zi stele de mare ( albe si albastre), intr-o zi viermi grasi de ocean, intr-o zi broasca testoasa,  in alta zi alerg dupa o caracatita , in alta zi, pe una mai mica o si prind si ma joc cu ea ( se prinde de mana mea si incearca sa ma stranga … dar mai mult ma gadila …ii dau drumul repede sa nu o stresez prea mult), in alta zi ma duc curentii in larg si trebuie sa ma fortez sa ma intorc la mal, in alta zi nu gasesc decat pesti obisnuiti si nimic senzational…zile si zile …dar mereu ma bucur dimineata de apa oceanului  si viata din ea. Dupa 30-60 de minute de snorkeling , direct la dus sa curat sarea de pe mine si imediat la micul dejun…aici ma intalnesc cu toti turistii din “resort” ( adica grupul de cabanute de pe plaja administrate de un localnic) si revenim la povestile ramase de cu seara…fiecare ce a mai facut, experientele interesante prin care a trecut, unde sa mergem , unde sa nu mergem , cum sa o facem, cat sa platim , si deviem si la alte destinatii interesante …fara modestie nu am gasit nici unul care sa fi calatorit mai mult ca mine – este adevarat ca majoritatea turistilor sunt australieni si kiwi, dar si dintre europeni nu “m-a batut” aici nimeni( comparativ cu alte parti unde “jucam la copii” – in Asia , America de Sud si Africa e plin de “sutisti”- cei care au vizitat mai mult de 100 de tari). Ma intreaba de toate , le raspund , si din cand in cand ii mai intreb si eu despre Samoa. Micul dejun se lungeste pana la 9,30-10 si apoi fiecare pleaca…unii , cei care stau mai mult timp intr-un loc raman intr-un sezlong sau hamac la plaja , iar ceilalti la drum…fac parte dintre cei care pleaca zilnic sa descopere frumusetile tarii.

Plec pe drum si ma opresc unde vad ceva interesant: la o scoala, la magazine , la un vanzator ambulant, la pescari, la o casa frumoasa cu flori , la o biserica , la un localnic imbracat mai colorat…peste tot intru in vorba si aflu lucruri inedite- majoritatea localnicilor vorbesc si inteleg  engleza , deci mi-e usor sa comunic. Pa langa lucrurile astea neplanificate am in “agenda” si lucruri planificate –obiective turistice …in general in fiecare zi fac baie intr-o apa cristalina si pura de izvor ( dulce) – o piscina naturala formata de o cascada, un lac format inainte de a se varsa raul in ocean, un rau curat de munte sau orice apa curata prind; nu prea fac baie in ocean in timpul zilei decat daca am in apropiere un dus pentru ca nu suport sa stau cu sarea pe mine la 40 de grade ( in masina, la pranz,  cred ca sunt si mai multe) . Imi este tare greu sa ma abtin sa nu ma bag in ocean cand ajung la o plaja mirifica, de basm…dar au fost cazuri cand am facut baie deoarece prin apropiere era un lac cu apa dulce. De multe ori saptamana asta am fost la plimbare pe “munte”- nu sunt chiar munti ci mai mult dealuri…acum doua zile am ajuns ( dupa trei ore de mers prin soare) la  craterul  unui vulcan- ce imagine perfecta are un crater de vulcan !...ieri am ajuns pe munte  la o pestera, dar cand am intrat in ea am realizat ca nu am lanterna …dar drumul pana la ea pe jos printr-o plantatie de nuci de cocos a fost fantastic…azi am ajuns la niste gauri in stancile de pe marginea oceanului unde presiunea valurilor arunca apa la 50 de metri inaltime …fascinant spectacolul…chiar si de sunet ! …localnicii baga in gaura , inainte de a veni valul, nuci de cocos pe care presiunea formata de val , le sparg si le arunca 50 de metri in sus …cautati pe net “alofaaga blowholes Samui i Samoa”

Acum doua zile am fost intr-un golf unde vin frecvent broaste testoase …localnicii le dau de mancare si ele au invata sa vina sa cerseasca in fiecare zi…locul a devenit rapid atractie pentru turistii care vor sa hraneasca din mana o broasca testoasa ( de toate marimile) .

Azi m-am plimbat printr-o padure tropicala, m-am suit intr-un copac imens ( Banyan-tree), am ascultat pasarelele cantand si am auzit ( de la localnici) legende autohtone.

Din loc in loc ma opresc si ma hidratez cu o nuca de cocos, cu un fruct ( in special ananas si papaya) si foarte rar am mancat la pranz ( de fapt doar odata cand un localnic a insistat sa mananc cu el)…imi tin de foame( si sete) fructele !

Deci , sa recapitulam :

- oameni( localnici)- obiceiuri, cultura , trai

- natura - munti, cascade ,lacuri, plaje, ocean, pesteri, vulcani, paduri,    

-fructe – de toate si cat pot de multe.

In jurul orei 4-5,  rapus de soarele dogoritor ( dar mai ales de umiditatea care te transpira non-stop) imi caut un loc de innoptare…numai pe plaje , la “fales” ( adica casute deschise, ca niste terase) si in locuri care imi plac;  daca nu ma atrage o locatie ( nu are umbra, nu are plaja aproape, nu sunt turisti deloc, etc) plec mai departe si in scurt timp gasesc una pe placul meu. Nici nu-mi iau bine in primire terasa ca ma arunc in apa sa ma racoresc ….pana la ora 6 nu ies…snorkeling, inot, balaceala, ma spal de transpiratie J . ma uit cum apune Soarele si la 6,30 peste tot se serveste cina …toate locatiile au inclusa cina si micul dejun in  pretul “camerei”( adica a terasei)-aproximativ 20- 25 de dolari…Manac cat pot ( mancare buna si multa- bufet) si iarasi la povesti cu turistii( si de multe ori si cu gazda) …cu greu ma desprind , dar blogul asteapta…voi asteptati dimineata sa cititi …cu ochii aproape adormiti ( apa te oboseste incredibil de mult) , corectez ultima oara si apoi public postul…la ora 9-9,30, intru “pe terasa”mea , fac un pic de intimitate ( las jos peretii) si ma pun pe unicul lucru care exista pe jos …salteaua subtire..si deschid unicul lucru care atarna …plasa de tantari…in urmatoarele 7 secunde sunt in lumea lui Mos Ene …ceea ce voi face iarasi peste cateva minute…

”fafetai”-multumesc – ca-mi sunteti alaturi si “tofa”- la revedere- pe maine !