joi, octombrie 29, 2015


Konnichi wa !( buna ziua) din Tokyo –Japonia

Frumusetea unei tari este data si de locuitorii acesteia ! cu siguranta este o propozitie adevarata si datorita localnicilor ,Japonia pare mult mai frumoasa decat este –cel putin Tokyo!

Oameni atat de amabili nu am vazut in viata mea : jumatate din timpul petrecut cu tine il consuma pe multumiri si plecaciuni….chiar daca ei te ajuta pe tine J

 Dupa o zi de stat in Tokyo deja ma aplec si eu cand intru in vorba cu un localnic ( in magazine, locuri turistice, cand cer ajutor…sau primesc fara sa cer…) si acest gen de respect si salut cred ca este adoptat de toti turistii care viziteaza Japonia – nu poti sa nu o faci cand vezi ca toti o fac …si o fac din inima si fara eforturi- pur si simplu este modul lor de salut si de respect; este ca si cum cineva iti zambeste – nu ai cum sa nu-i raspunzi inapoi cu un zambet …si in Japonia se zambeste “pe banda”.

In Japonia nu se practica stransul mainii si sa fiu sincer aceasta forma de salut de la ei ( plecaciunea)  pe mine ma incanta mai mult decat stransul mainii cum suntem obisnuiti noi. As practica-o cu mult drag , dar cred ca as fi penibil daca la intoarcere m-as inclina sa salut pe cineva … J

 

Una din cele mai apreciate destinatii turistice in Tokyo este templul Senso-ji- probabil cel mai vizitat loc din Tokio ( peste 30 de milioane de turisti anual ); templul Senso-ji este un temple budist , foarte modest si simplu construit ( mult diferit de templele budiste din Nepal sau Thailanda ) care se afla in districtul Asakusa ; este si statie de metro Asakusa si este usor de ajuns din orice parte a orasului . Asakusa este unul din cartierele vechi ale orasului si pe timpuri aici era “cartier rosu”…nu prea se impaca cu templul budist din apropiere , dar probabil ca fiecare cu placerea lui.

Cel mai vechi templul din Tokyo, Senso-ji, incepe cu o poarta de intrare “Kaminarimon”- Poarta Tunetului care are in dreapta si stanga ei doua statui imense-zeul vantului si al tunetului. Zona este foarte aglomerata- va imaginati ca asa este fiind cel ma vizitat loc – dar este o aglomeratie ordonata si atmosfera este una linistita si plina de spiritualitate- ca de astfel peste tot in locurile budiste ; multe insemne budiste , roti specific budistilor , dar aici ele nu se intorc  cu mana ca in Nepal . In jurul templului sunt zeci de magazinase cu suveniruri , toata lumea parca cumpara ceva , si toata lumea e vesela si destinsa . Nu am ratat sa cumpar nelipsitul magnet de aici si m-am invartit mult sa cumpar si eu o “pisica” japoneza , dar sunt prea voluminoase ... Probabil ati vazut statui cu pisici avand labuta ridicata( si multe si miscand-o) – aceste “pisicute”sunt din Japonia si se spune ca aduc noroc … pisicile sunt o adevarata amuleta- se numesc Maneki-neko  dar nu mi le permit in bagaj ( turul meu abia incepe si e lung ). Pe Nakamise Dorj – cea mai veche strada comerciala din Tokio  am hotarat sa mananc la un restaurant local; de fapt nu cred ca era chiar atat de mult “local” pentru ca nu avea mese cu “tatami”( saltele pe care stai jos) si nici nu te descaltai la intare …probabil astfel de restaurante sunt cele cu “stele”, sau cel putin mai scumpe , dar nu am experimentat astfel de locuri. Restaurantul ales de mine era plin de localnici, mesele erau pline si asta m-a facut sa cred ca este o buna alegere…l-a sfarsit m-am felicitat pentru alegerea facuta.

Sa vii in Japonia si sa nu mananci sushi e ca si cum nu ai vizitat-o …am comandat cateva sortimente de sushi ca aperitiv …deja ma saturasem dupa ce le-am terminat , dar venea felul principal: cateva fructe de mare ( creveti cu o scoica gigant) care mi le pregateam la un mini-gratar adus la masa- era un gratarel ( asta o fi diminutivul ?) cu butelie mica de gaz , foarte practic si rapid…in cateva minute mancarea era pregatita si chiar daca eram deja satul , am savurat-o cu multa placere..scoica pregatita in carapacea ei a fost delicioasa cu un sos pe baza de lamaie…m-am lins pe degete dupa- de fapt am mancat mai mult cu degetele deoarece betele aduse nu mi-au fost de nici un ajutor – am uitat sa mananc cu ele –niciodata nu am fost un expert , dar in cele cateva zile din China  parca invatasem un pic …am uitat repede. Localnicii din jurul meu isi comandasera supa , pe care o sorbeau cu placere…si zgomot… si desi as fi gustat si eu sa vad cum e, nu cred ca as mai fi putut sa mai mananc ceva …a fost foarte satioasa mancarea sushi ; japonezii considera ca este o gresela sa irosesti aroma pestelui prin fierbere sau prajire …de aceea au creat sushi. O mancare delicioasa si sanatoasa !

Data viitoare cand vin in Japonia , o sa mananc si o portie de  carne de vita “Kobe” – dar vreau sa ma bucur impreuna cu sotia de asemenea bunatate …singur parca nu-mi vine ! Si o sa platesc cu cardul sa nu vad cat de scumpa e ( am auzit ca undeva pe la 200 de euro portia)-dar e cea mai buna carne de vita din lume …o data in viata merita !

In Japonia , nu se practica bacsisul si nicaieri nu ti se va lua mai mult decat scrie chiar daca insisti …singurul lucru practicat este zambetul ...ii vei multumi pe ospatari cu un zambet sincer, cald ,  cu un “domo arigato”, si o plecaciune la despartire …ce frumos !

Tot in districtul Asakusa, am vazut prima oara renumitele gheise- bine, nu stiu daca erau chiar “originale”, dar erau imbracate ca niste gheise , micute cu mijlocul subtire, gingase… erau sfioase si timide zambind tot timpul fiind imbracate cu kimonouri iar mijlocul era strins in niste brauri largi , legate cu o funda mare la spate. Adevarate papusi !...

Aici in Asakusa au loc multe festivaluri traditionale( “matsuri”) dar trebuie sa fi aici la momentul potrivit.

In Romania am vazut la cativa prieteni , un ceas inteligent care se conecteaza la mobil si este foarte practic in timpul zilei… nu mai scoti mereu telefonul din buzunar, poti sa vezi pe ceas cine te suna , sa citesti mesajele si sa si raspunzi si vorbesti la el …am vrut sa-mi iau si eu pe loc , dar am zis ca in cateva zile voi fi in tara tehnologiei avansate , deci imi voi cumpara de aici. Japonia , ca si Germania , este un nume pe care daca il vezi pe produse , atunci garantia unui produs de calitate este asigurata. Cea mai buna zona de cumparaturi electronice se afla in cartierul Akihabara, un oras in oras care  cred ca are mai multe magazine de electronice decat intreg Bucurestiul ; tot felul de gadgeturi si elctronice gasesti aici, dar preturile sunt muuuuuult mai mari decat in Romania ( pe internet) …ceasul pe care mi-l doream era dublu la pret…si nu deduceam TVA-ul ! J In rest e un spectacol de lumina , reclama , noutati, aglomeratie  si multe , multe  electronice pe metru patrat …merita o vizita , dar nu merita sa cumparati nimic !  

Ultimul obiectiv care am vrut sa-l vizitez ( de fapt mai aveam multe de vizitat , dar nu mai era timp)  a fost cladirea Guvernului Metropolitan- aflat in cartierul Shinjuku – o cladire cu doua blocuri gemene lipite in care poti sa urci la etajul 40 , aproximativ 200 de metri si sa ai o priveliste minunata a intregului oras ; din pacate era aglomeratie la intrare( unde nu e aglomeratie in Tokyo ?) si nu am ajuns “deasupra”orasului …data viitoare!...mai ales ca accesul e gratuit…

Alte locuri de vizitat in Tokyo ar fi  piata  Tsukiji- o piata imensa dedicate pestelui unde zilnic se vand peste 2000 de tone de peste proaspat- este o adevarata bursa a pestelui unde se ruleaza peste 20 de milioane de dolari …zilnic ; puteti sa cumparati ton proaspat, sa gustati peste de ocean …bineinteles crud…si sa va minunati de , probabil,cea mai mare piata de peste din Asia.

Ueno Park- un parc renumit pentru ciresi infloriti din martie pana in mai .

Tokyo Disneyland , primul construit din afara Americii si care este cea mai vizitata destinatie turistica a Asiei – peste 30 de milioane de turisti anual …Radu!- aici e de tine !

Bineinteles , puteti sa si mergeti la baza muntelui Fuji, si sa admirati varful inzapezit, probabil cea mai renumita imaginea publicitara a Japoniei; este un munte sfant pentru aponezi si nu trebuie ratata o vizita aici.

Eu nu am avut timp sa ajung aici , dar daca veniti in Japonia sunt lucruri care trebuiesc neaparat facute…si nu uitati ca Japonia nu insemna doar Tokyo – desi este destinatia de top .

Maine voi incheia turul meu prin Tokyo, va voi mai povesti cate ceva din acest minunat oras, despre japonezi , si apoi va introduc putin si in Noua Zeelanda –tara mea de transit spre insulele din Pacific . Noapte buna din Tokyo …in cateva ora va trimit Soarele puternic de aici sa va incalzeasca si pe voi !

Sayonara pe maine dragii mei !