miercuri, octombrie 28, 2015


Primul zbor si prima escala- Viena- nimic senzational in aeroport , doar mii de oameni imbracati elegant,proaspeti din toate punctele de vedere  si parca  fiecare avea o directie; eu, printre putinii din aeroport care ma plimbam fara vreo directie si holbam ochii la spectacolul din jur ! Dupa nici o ora stiam fiecare colt al aeroportului ( zona de magazine si imbarcare) si apoi, plictisindu-ma sa ma plimb ,urmatoarele 2 ore am stat pe net; acum cateva zile am descoperit facebook-ul si incerc sa ma obisnuiesc cu “prieteniile”, “like-urile” , postarile, si sa gust din viata asta virtuala. O amica de-a mea imi scria acum cateva zile ca nu intelege cum pot oamenii sa-si etaleze asa mult intimitatea prin facebook: “ce mananca la micul dejun”, “cu ce se imbraca seara”, ce “prostii”au mai facut”, unde le-au facut…etc … “e ca si cum m-as plimba in pijamale pe bulevard…sau chiar goala”- spunea ea . Stau si ma gandesc ca are si nu prea are  dreptate !...are dreptate  daca cel care posteaza depaseste bunul simt …dar, daca postarile se incadreaza in limite normale ale bunului simt ( ca majoritatea) nu vad nimic rau :  multi o fac pentru ei - isi posteaza “prostiile ”facute , ca apoi, peste luni sau ani , sa aiba amintiri placute… multi posteaza lucruri interesante …multi vor sa se laude… vor sa afle lumea ce “tari”sunt ei ! … multi vor sa imparta bucuria sau necazul cu prietenii ( reali sau virtuali) …e ceva gresit in asta ?! …nu , atata timp cat nu afecteaza viata nimanui cu postarea lor si nu calomniaza.
Ma gandeam acum daca voi deveni si eu dependent de facebook….niciodata sa nu spui niciodata, dar, daca ai alta optiune mai buna , cu siguranta nu voi sta cu orele pe acest site de socializare …sunt postari care merita citite, sunt stiri care ar trebui raspandite , sunt lucruri amuzante care te destind , informatii de cultura generala , etc …dar daca toate acestea iti mananca din timpul tau liber si “sugruma”alte activitati , aici este o problema …
-in loc sa socializezi la hotel cu turistii, stai sa citesti …pe facebook
-in loc sa te plimbi …facebook
-in loc sa citesti o carte buna …facebook
In los sa faci miscare …facebook
Cel mai bun exemplu : in loc sa socializez direct cu pasagerii ( de langa mine) care se imbarca spre Tokyo , eu stau pe facebook …
Si exemplele pot continua !...concluzia (  a mea !) nu voi deveni niciodata dependent !
Acum sa va spun de ce nu socializez  “live” cu cei care se pregatesc sa se imbarce in acelasi avion …prima incercare la japoneza din dreapta mea : mi-a raspuns printr-un zambet si ceva in japoneza ….am zambit si eu…si am renuntat …apoi l-am intrebat pe japonezul din stanga mea daca a fost in vacanta in Europa …mi-a raspuns in germana ca lucreza in Austria si merge la familie in Japonia, inca cateva minute de conversatie de baza si… cu gemana mea m-am oprit aici…dupa cateva minute a venit un baiat de vreo 30 de ani ….am fost sigur ca stie engleza ….m-am inselat ! … dupa 3 incercari nereusite am concluzionat : marea majoritate a  japonezilor  nu vorbesc engleza DELOC ! …si atunci m-am retras intr-un colt si …facebook si mail…vreo 10 minute !- internetul e gratis in aeroport !...si cum prea mult strica, am iesit de pe net si am inceput sa scriu :
Mai sunt inca 50 de minute pana pleaca avionul ….90,9% dintre pasageri sunt japonezi …un grup de rusi  cu ghid , mai  vad doar  3-4 “caucazieni”, niciun negru , arabi deloc ( am auzit ca japonezii nu se impaca prea bine cu musulmanii); marea majoritate a calatorilor sunt la varsta pensionarii- dar par foarte activi.  Ceva interesant : am observat cativa japonezi ( in varsta) care calatoresc cu catei ( rasa mica care incape intr-o cutiuta) – toti ( cateii) sunt tunsi , spalati, toaletati si foarte ascultatori; am numarat cel putin 4… sunt curios unde va fi locul lor in avion – pana acum nu am vazut animale prin avioane .   La cat de multi calatori sunt la imbarcare cu siguranta este un jumbo avion…urmatoarele 12 ore le voi petrece intr-un avion plin de japonezi…e mai bine decat intr-un avion de indieni …orezul nu miroase !
Si…in avion a dat norocul peste mine …langa mine o pustoaica din Taiwan ( dar seamana perfect ca fizionomie cu janonezii) care vorbeste fluent engleza …de anul acesta a inceput sa studieze medicina si inainte de studii a petrecut 3 luni prin Europa …i-a parut rau ca nu a ajuns in Romania ! …povestim mult ( ea despre Taiwan, eu despre Romania …si lumea intreaga) , dorm mult, beau apa din ora in ora si ma plimb des pe culoar . Eliza ( asa o cheama)  este o mana de fata ( cred ca are sub 1,30 inaltime) , dar este plina de viata si dornica sa vada lumea intreaga ( cum eram si eu la 19 ani….cum sunt si acum ….si cum o sa fiu toata viata ! ) ; mi-a spus ca ma invidiaza ca am vazut , aproape toata lumea, ii raspund ca nu e bine sa invidiezi pe nimeni – “cand invidiezi e ca si cum faci o declaratie de inferioritate” – asa a spus Napoleon …dar si eu mereu ii invidiez  pe cei care calatoresc luni si ani non-stop! J.  Ne-am urat la debarcare si despartire sa ne mai intalnim in vreun colt de lume ! J, sau macar prin Taiwan sau Romania …din experienta calatoriilor din ultimii 25 de ani pot sa afirm ca rar te mai intalnesti a doua oara cu cineva cu care te-ai intalnit in vreo excursie! ; eu nu mai tin legatura cu nimeni .
Ora 8 dimineata…aterizam in timp ce Soarele isi face datoria luminand si incalzind pamantul …prima oara pe ziua de astazi …abia peste 7 ore va ajunge si in Romania ! .
Aterizarea  are loc intr-un oras destul de departe de Tokyo , Narita , si toata lumea cand merge la Tokyo aterizeaza pe Narita ; nu stiu cat de departe e Narita de centru capitalei , dar stiu ca, cu trenul expres( Narita Expres), faci cam o ora si jumatate mergand cu viteza destul de mare si fara opriri.

Aventura mea in Tokyo a inceput pe Narita …