sâmbătă, octombrie 31, 2015


Auckland – Noua Zeelanda

Din pacate bucuria pe care o simt acum cand calatoresc imi este umbrita de tragedia din Bucuresti L …. sunt alaturi ( si le trimit un gand bun) de cei care sufera prin spitale , sunt alaturi de rudele si prietenii celor decedati, alaturi de romanii care tin doliu zilele acestea. Voi spune o rugaciune , duminica dimineta cand voi merge la biserica crestina din Samoa , si ma voi ruga la templul bahai din Apia pentru sufletul celor care nu mai sunt printre noi . Doamne ajuta sa nu se mai intample asa tragedii nicaieri pentru a nu mai suferi  atatia oameni nevinovati.

Revin cu greu la turul meu…si la povesti…

Pai daca vii din Tokyo , Auchland ti se pare un orasel de provincie …cu un aeroport micut, repede si  usor de ajuns de aici  in centru orasului ( cu autobuzul) , cu un centru care contine o strada principal –Queen str- si un port micut totul putand fi parcurs in maxim o ora – pe jos . Pe strada principala( care se termina in port) se afla zeci de hoteluri( si mari si mici) , zeci de magazine ( si mari si mici) si zeci de restaurante ( si ieftine si scumpe). Bineinteles ca am stat in apropierea strazii principale, la un hostel renumit “YMCA” in care stau multi strainii care vin aici pentru un timp mai indelungat …despre Noua Zeelanda , am mai scris acum 5 ani cand am petrecut aici cateva saptamani  (intrati pe blog si puteti citi) , dar nu cred ca v-am spus ca aceasta tara este cea mai convenabila tara( vorbitoare de engleza)  pentru cei care vor sa invete limba engleza – sunt cele mai ieftine cursuri ( de 1, 2, 3, ..pana la 12 luni) si cele mai bune conditii de cazare si masa ( raport calitate-pret); e plin de tineri  europeni( in special rusi) , sud-americani, asiatici , africani, arabi,  care , probabil, sunt trimisi de parinti sa invete(sunt tineri multi si de aceea am concluzionat asta)  cateva luni, engleza la ea acasa …pe strazi auzi vorbindu-se multe limbi , si multi turisti sunt tineri …rar vezi aici turist in varsta!

Diferenta fata de acum cativa ani este ca , parca, totul s-a scumpit …asa mi se pare , pentru ca nu tin minte sa fi fost atat de scumpa( 60 de dolari) cazarea la hostel atunci; deasemenea si mancarea mi s-a parut destul de scumpa…sau poate nu mai tin eu minte!

Fiecare hostel are tarife mult reduse pentru cei care stau un timp mai indelungat aici , si peste tot in oras exista anunturi cu “inchiriez camera pt student” , “cautam om in agricultura”, “cautam om in constructii” , “se cauta IT-ist” , “vanzator” si multe alte anunturi de munca; se pare ca Noua Zeelanda are nevoie de forta de munca . Tin minte ca acum cativa ani am fost mai impresionat de insula de sud , si chiar incurajam pe blog romanii care vor sa emigreze sa o faca aici , dar cred ca totusi in Nord gasesti mai usor un loc de munca . Daca nu stiti , Noua Zeelanda este alcatuita din doua insule mari , cea din Nord (in care se afla Auckland) si cea din Sud unde densitatea populatiei este foarte mica.

Traseul aeroport-centru este deservit non-stop de autobuze , si in 30 de minute ajungi dintr-o parte in cealalta; nu am vazut nicaieri aglomeratie aici, nu sunt multe masini si nici trafic caracteristic marilor orase iar aerul este mult mai curat decat in orice metropola mondiala( este si un mare avantaj ca este port la ocean).

Din pacate ziua pe care am petrecut-o in Auckland a fost o zi ploioasa , nu am reusit sa ma tin de planul cu vizitarea unei insule micute din apropiere pentru a ma plimba prin natura dar in schimb am stat la povesti cu cei din hostel- calatori ca mine sau studenti care stateau cateva luni pentru cursuri de limba.

Sunt deja in Samoa si ma grabesc sa inchei cu Auckland-ul( sper sa mai scriu cate ceva despre acest oras la intoarcere- voi mai sta atunci 2 nopti aici) pentru ca Samoa m-a dat pe spate !...si nu sunt decat de cateva ore aici !

Nu pot sa inchei fara sa salut niste vechi prieteni de-ai mei ( pe care-i  cunosc de cand ma stiu…sau mai bine zis ei ma cunosc de cand exist…) care locuiesc de multi ani in Germania( si care ma urmaresc acum cu drag)  si care m-au ajutat pe perioada cand faceam “bisnita” cu produse de acolo si cu masini …inca odata multumesc Lili si Peter pentru ajutorul dat atunci, in timpul “saraciei” mele cand eram nevoit sa strang “gunoaie”din Germania…sunt vremuri pe care mi le amintesc cu drag si acele vremuri au pus bazele omului de afaceri de astazi … cu banii pe care ii castigam vara in vacantele studentesti, puteam sa cutreier Europa si sa visez ca intr-o zi voi vedea lumea intreaga.

Maine primul post din fascinanta Samoa !...