duminică, noiembrie 01, 2015


Samoa- Talofa ( asa se spune aici la “buna ziua”)  

Dragii mei , am ramas in urma cu post-urile …Samoa e fantastica si nu ma lasa sa scriu …sambata seara petrecerea de Halloween m-a facut sa ma intorc in camera tarziu in noapte si , desi va iubesc si am vrut sa va scriu, trupul meu a zis ca vrea in pat .

Sambata dimineata a fost destinata lucrurilor practice si necesare intr-un tur printr-o tara exotica : mi-am cumparat cartela cu numar local (in Romania mi s-a spus ca Orange-ul are rooming aici ,dar m-au pacalit) , mi-am incarcat-o cu credit de internet, am cautat masina de inchiriat ( maine o iau), am cumparat apa si mancare( adica fructe),  am incercat ( dar fara succes !) sa scot bani de pe contul meu cu cardul VISA  Piraeus  si trebuie sa va spun  ce porcarii au facut cei de la aceasta banca cu mine-m-au tinut la telefon in Auckland 5 minute sa-mi verifice cardul,  sa ma verifice pe mine , apoi au recunoscut ca era blocat pentru ca am facut o tranzactie in Japonia( nu mi-a spus nimeni sa nu fac tranzactii in Japonia) , si m-au asigurat ca de atunci va merge…nu merge !...grecii astia !...tot greci raman !

Trebuia sa ma “racoresc” , numai eu stiu ce neplacut e sa nu ai bani , sa vina week-end-ul si sa mai fie si o diferenta de 12 ore…iar de sunat la ei nu mai sun – pe langa faptul ca e 3 euro minutul , ma mai tin 5 minute sa ma verifice , apoi iar o sa ma pacaleasca !...noroc cu Banca Transilvania !...tot romanii astia m-au “scos”!

M-am plimbat ore intregi prin Apia, am vizitat piata de legume si fructe( Doamne ce bune sunt avocado si papaya aici) , piata de peste ( peste proaspat din ocean, fructe de mare ….mmmm..ami, ami , ami ! …am 10 zile sa le incerc pe toate ! J)  , piata de suveniruri(  nu era NIMIC din China) , am stat la oficiul de turism din centru unde mi-au aratat locurile interesante din Samoa ( sunt atat de multe locuri fantastice aici !)  si mi-au spus ca am noroc ; astazi venise un vapor cu turisti americani ( de croaziera- portul este chiar in centru) , care stau pana seara si in cinstea lor primaria a organizat un spectacol de muzica locala, dansuri si preparate traditionale samoeze…toate avand loc in piata din centru si fiind gratis pentru toti turistii. La ora 14 , spectacolul a inceput, muzica, dansuri , explicatii despre viata si obiceiurile localnicilor si la sfarsit o demonstratie de gatit in stil local: un foc imens sub care erau zeci de pietre vulcanice ; cand acestea s-au incins, pe ele s-a pus mancarea la pregatit si apoi toti turistii erau invitati sa guste ….delicioasa mancarea : un fel de cartofi copti, legume, peste-ton, banana coapte si un fel de spanac cu sos de lapte de cocos…am mancat vreo 3 portii pentru ca mofturosii de americani de pe vapor erau prea ghiftuiti si nu mancau mai de loc …era mancare cat pentru un regiment intreg- probabil ei s-au gandit ca vin toti 3000 de pasageri – dar nu au fost decat maxim 200- probabil ceilalti au plecat sa viziteze Apia, sau au ramas pe vas ( americanii astia ! ).

Preturile in Apia sunt surprinzatori de …MARI !...ca in Japonia ! Am auzit ca in provincie sunt mai mici , si Apia este cea care detine recordul in materie de preturi; o sticla de apa 1,5 dolari, o paine 2 dolari, Cola- 2 dolari, o inghetata -2 dolari, kg de mere -5 dolari !, portocale – 3 dolari…preturile sunt la supermarketuri !...un tricou ( simplu) -15 dolari, o masa la restaurant 30-40 de dolari ! ….la un calcul simplu sunt cam de 5-8 ori mai mari ca in Asia. Toate lucrurile care sunt importate ( probabil vin cu avionul care costa 1000 de dolari locul J )  sunt exagerat de mari !  Este o tara scumpa !

Am plecat iar la plimbare …toata capitala e plina de biserici, in centrul orasului o cladire domina zona – e biserica mormonilor ; biserica adventista si cea baptista sunt si ele mari …apoi vin zeci de biserici catolice.

La sfarsitul zilei eram rupt si aveam basici pe talpa ( caldura, transpiratia, praful ,kilometrii intregi de mers) ..abia asteptam sa ma duc sa ma culc…in drum spre bungalow, ma intalnesc cu un localnic care ma intreaba daca am venit cu vasul de croaziera ...ii raspund ca nu , si el ma intreaba daca vreau sa vin la o petrecere de Halloween…era in cealalta parte a orasului…noroc ca Apia are cele mai multe taxiuri pe cap de locuitori din intreg Pacificul …dupa un dus scurt, pansat ranile la picioare, imbracat si, schiopatand de la basici, am plecat la petrecere: aici atmosfera de chef ( locatia era impodobita de Halloween), dar totul era pentru si mai mult cu copii… Copiii erau cei care s-au simtit cel mai bine, ei erau in lumea lor, costumati, gasca mare, se speriau reciproc, alergau…adultii faceau poze si socializau….am povestit cu cativa localnici si la ora 11 eram deja in pat , fara sa mai simt “neam”de tantar …

Maine e o zi speciala ( duminica toti localnicii merg la biserici, apoi chefuiesc toata ziua ramasa), ma duc si eu  dimineata la bisericile crestine ( le iau la rand pe toate) ,imi iau masina ( inchiriata) si plec in afara orasulul unde se afla templul bahai …acolo o sa ma hranesc si eu spiritual , inainte de a pleca sa “cuceresc” tara ! Pe maine !