sâmbătă, octombrie 31, 2015


Samoa-sunt momente in viata cand lucrurile vin exact cand ai nevoie de ele si ti  se potrivesc ca o manusa…la mine a fost invers- am mers eu dupa ele….dar mi s-au potrivit, tot ca o manusa…Samoa…

Cum ajungi in Samoa?

Pentru a ajunge in insulele din Pacific, din Europa, trebuie sa opresti in Australia sau Noua Zeelanda si de acolo sa iei…un avion…sau poti sa iei si un yacht privat daca esti milionar. Problema este ca sunt putine companii aeriene care deservesc insulele( tarile) din mijlocul oceanului, si preturile nu sunt deloc concurentiale; un zbor din Noua Zeelanda  costa in medie 500 de dolari…doar dus…deci dus-intors cam 1000 de dolari …din Australia, un pic mai mult. Daca ai putin noroc, si rezervi din timp , poti sa gasesti cu 800-900 zborul dus-intors…deci, daca mai pui si zborul din Europa in Noua Zeelanda ( vreo 1500 euro) , in total vreo 2300 euro –doar zborul - vine automat si concluzia : nu o sa vezi multi europeni pe aici…iar , rucsangii- saraci, cum vezi in toata Asia,  nici unul. Marea majoritate a turistilor prin insule sunt australieni, kiwi ( asa se numesc localnicii din Noua Zeelanda) si americani…si unul din 100 este European…cu bani… J

Dupa un zbor placut de 4 ore am ajund seara la 10 pe un aeroport ( cum imi place mie sa compar)  cat gara din Breaza… 30 de grade !...si umiditatea peste 80% …sauna in aer liber ! …iti iei singur bagajul din avion, te plimbi singur pe pista , si ajungi sa-ti puna stampila intr-o dugeana…apoi vine partea interesanta – te verifica , la sange, daca nu introduci pe insula mancare, seminte,fructe,  flori si alte “vietati”care ar putea infecta insula …au si detectoare cu raze X prin care iti trec bagajele pentru a fi verificate. Te mai intreaba si daca nu vii dintr-o tara cu risc de Ebola ( Africa).

Afara ( de fapt totul se desfasoara afara pentru ca cladirea nu are geamuri sau usi ) te asteapta o armata de taximetre pentru a te duce in capitala tari, Apia, care se afla la vreo 40 de kilometrii departare de aeroport- tariful 20 de dolari! Cu experienta pe care o am , am reusit sa gasesc rapid un localnic care venise sa ia un turist si avea loc in masina …totul este sa intrebi…se bucura sa te ajute …”doar avem loc in masina si nu costa nimic” –mi-a raspuns si in urmatoarele 45 de minute stiam cate ceva despre insula direct de la o localnica nascuta in Samoa, traita in Noua Zeelanda , si retrasa aici la pensionare …

Locatia rezervata de mine ( prima noapte in general imi iau cazare cam oriunde ma duc), era la 2 kilometri de centrul capitalei, pe singura plaja din oras –Vaiala beach…bineinteles ca masina m-a dus direct la bungalow-ul meu care se afla…la 2 metri de plaja …si la 10 metri de ocean; am un bungalow imens, cu dormitor, bucatarie( dotata cu de toate) , living si baie…A, si terasa ! sunt vreo 10 bungalow-uri in curte , toate inconjurate de francipani( un copac cu flori  f frumos mirositoare- unde sunteti Paul si Laura ?).

A batut miezul noptii si eu eram pe plaja din apropierea bungalow-ului  si incercam apa…perfecta !...nu stiu ce temperatura avea, dar imaginati-va ca afara e sauna si atunci nu mai conteaza daca apa oceanului are 25 sau 30 de grade ( cam intre avea) – tot ce conteaza este sa te bagi sa te racoresti .

Am adormit tarziu in noapte( sau devreme  dimineata) dupa ce am omorat vreo 20 de tantari …dar cred ca tot au mai ramas vreo 300 care mi-au gustat sangele .

Prima impresie : oameni extraordinari, toti localnicii sunt supraponderali ( in special femeile sunt ca bucataresele negrese din filmele americane) ) , majoritatea vorbesc engleza, sunt foarte religiosi – pe drumul de la aeroport in capitala ( si apoi in capitala) am vazut zeci de biserici( toate religiile derivate din crestinism) , nu exista pericole de furt, jaf, sau alte primejdii din partea oamenilor- este o tara super sigura- …singura primejdie sunt tantarii si …cainii !...iubita mea sotie – nu e de tine aici !- mi s-a explicat ca noaptea pot fi destul de agresivi , dar de anul acesta s-a infintat un departament de combatere a inmultirii cainilor ( ii sterilizeaza) .

Am adormit “leganandu-ma” in ritmul valurilor si ascultand tantarii facand galagie ( probabil batandu-se pe sangele meu) la urechile mele…