vineri, noiembrie 06, 2015


Tot din Samoa , Talofa lava !

Planul meu initial era pe langa Samoa sa mai vizitez macar o insula din Pacific…dar haideti sa vedem ce inseamna “insule in Pacific” :

Oceanul Pacific este imens …o treime din suprafata globului …iar in aceasta suprafata sunt delimitate cateva zone: azi vom lua Melanezia, Micronezia si Polinezia.

Cuvantul “melanezia” deriva din cuvintele grecesti “melas”-negru  si “nesoi”-insule …insulele sunt acoperite cu paduri tropicale; insulele din Melanezia sunt : Fiji, Papua Noua Guinee, Insulele Solomon, Noua Caledonie  si Vanuatu.

 Din Micronezia si Polinezia fac parte : insulele Marshall, Kiribati, Nauru, Palau, Tonga, Tuvalu, Wallis si Futuna, Tokelau, Rarotonga , Cook islands si Tahiti +Polinezia Franceza. Mai sunt insulite dar sunt micute si nu le mai amintesc.

Toate insule amintite mai sus sunt insule “in paradis”…insule tropicale, cu kilometrii intregi de plaja , si unde natura a fost foarte generoasa .

Cea mai mare problema a lor este ca sunt greu accesibile , deci putini turisti , si cei putini turisti sunt dintre cei cu bani.

Liniile aeriene care deservesc insulele sunt ori numai cele locale sau , foarte rar, liniile aeriene din Noua Zeelanda , Australia si America.

Avioanele folosite sunt in general  avioane mici, si costul unui zbor este prohibit pentru multi turisti…totusi , in ultimul timp a inceput sa se dezvolte turismul in cateva tari ( Fiji, Tahiti , Cook island) , a crescut concurenta aeriana , si pretul biletelor a inceput sa scada. Crescand numarul turistilor , pretul turismului in aceste state a inceput sa creasca …deci este un paradox: scade pretul biletelor , dar cresc preturile in tara respectiva…ciudat dar adevarat !

Deci , revin la turul meu : m-am gandit, pe langa Samoa, sa fac o vizita si in Vanuatu sau Fiji; ziua de tranzit avuta in Auckland am folosit-o pentru a cauta zboruri spre si din aceste doua insule …sub 900 de dolari nu am gasit…ok , mi-am spus “unde am platit mii, mai intra inca o mie” …si eram hotara sa merg in Fiji ( Vanuatu nu mai aveam timp) …ajuns in Samoa , mi-am dat seama ca aici am nevoie de minim 7 zile pentru a gusta din cele doua insule mari ( + una mica si faina) si cu doar 3 zile ramase nu aveam ce face in Fiji ( imi bateam joc de aceasta insula minunata) …asa am hotarat sa ma focalizez doar pe Samoa, urmand ca Fiji +Vanuatu sa ramana in stand-by. In Samoa , vorbind cu zeci de turisti care au fost in multe insule din Pacific , mi-au spus ca cele mai frumoase in ordine sunt : Fiji, Tahiti, Samoa, Vanuatu, Cook island, etc …iar ca unicitate Solomon Island este mirifica  si inca virgina , neatinsa de turism- aici mai mult faci turism de aventura pentru ca nu prea( de fapt de loc)  e dezvoltata infrastructura turistica. Cea mai scumpa din toate este , de departe , Tahiti …urmeaza Cook Island , Fiji, Samoa si Vanuatu …majoritatea celor intrebati mi-au recomandat Fiji...dar ca localnici , in Samoa si Vanuatu  sunt cei mai prietenosi …si preturile , inca , cele mai mici. Hotararea este deja luata …urmeaza ( nu stiu cand ) Fiji !..si apoi Vanuatu J …si apoi…restul …J

Dupa ce am inconjurat insula Savai si m-am intors in portul in care am debarcat acum 5 zile , am hotarat sa ma intorc pe insula mare , iar de acolo sa ajung pe cea mai rustica insula din zona –Manono- o insula micuta , fara masini, fara strazi, fara aglomeratie, fara turisti si …foarte important in Samoa- fara caini …pe maine , direct din Manono- insula romanticilor!