sâmbătă, februarie 06, 2010

Africa de Sud…ar fi trebuit sa se numeasca “Statele Unite ale Africii de Sud…mai multe teritorii , mai multe culturi, mai multe obiceiuri, mai multe zone geografice, si bineanteles un teritoriul imens cat al mai multor tari.
Nu am putut si nu voi putea (si nimeni nu poate sa o faca) sa acopar in 2 saptamani nici 10% din intreaga tara ,si tot ce am realiza a fost ca ai nevoie de luni de zile ,sa atingi doar , toate frumusetiile acestei misterioase si fascinante parti a lumii.
Pana acum totul este minunat, o tara cum nici in visele mele cele mai optimiste nu-mi imaginam ca exista, iar dupa “Garden Route” am crezut ca minunea s-a sfarsit si voi reveni intr-un teritoriul normal, clasic, pe alocuri monoton, fara sa exceleze la capitolul geografic si voi putea seara sa ma asez linistit la scris …nu s-a intamplat asta , au trecut zile de cand n-am mai scris si asta pentru ca fiecare zi aduce alte descoperiri ale unor zone de vis, fiecare zi este plina si obositoare , sunt atatea minuni si vrem sa vedem cat mai mult zilnic si niciodata nu ne culcam inainte de ora 12 seara; si asta n-ar fi o noutate , dar ne sculam la 5…dimineata…dimineata pana la 8 este partea cea mai putin calduroasa a zilei, atunci poti sa savurezi cel mai bine o baie in ocean, atunci poti sa te bucuri de Soare, poti sa mananci linistit si sa faci planuri pentru inevitabil de lunga zi care incepe; in ultimele zile am facut cel putin 500 de kilometri pe zi deoarece am realizat ca mai avem atatea de atins ( atentie , nu de aprofundat!) si am intrat in criza de timp .
Am renuntat sa mai intram in marile orase ( care sunt obositoare, aglomerate, plictisitoare si , cel mai important, periculoase) si ne focalizam pe locurile caracteristice zonei respective si unde nu avem nevoie de ore intregi pentru a gasi locul de cazare.
La Port Elizabeth, unul dintre orasele-port mari ale tari, se termina “Garden Route” –ul si incepe “Sunshine Coast”, o alta coasta cu plaje ireal de frumoase si unde din pacate nu ne-am oprit , deoarece trebuia sa ajungem seara pe “Wild Coast” trecand prin “Shipwreck Coast”. Pe aceasta “coasta a epavelor” am vizitat o mica si draguta statiune ( de fapt un sat cu cateva hosteluri ieftine si o infrastructura primitiva) pe nume “Cintsa” unde aleg sa-si petreaca concediul tinerii mai nonconformisti care nu vor decat surf si liniste. Aici am vazut, pentru prima oara, piscine de apa naturale, alimentate de apa oceanului, aceasta patrunzand cand valurile sunt mai mari si facand un dus inedit celor care stau la marginea ei; apa de aici este mult mai calda decat apa oceanului si turistii stau in ea ore intregi asteptand valuri uriase pentru a aduce apa “proaspata”. Cu cat mergem in sus pe coasta, apa Oceanului se incalzeste, valurile se maresc si este din ce in ce mai placut sa te balacesti in acest minunat Ocean Indian.
Pentru a ajunge seara pe “Wild Coast” ( coasta salbatica) a trebuit sa conducem peste 9 ore ( 700 de kilometri) si abia seara la ora 9 am ajuns intr-o minunata statiune turistica care s-a dezvoltata in jurul unui sat Xhosa ( o populatie a tarii) si care este plin numai de hosteluri ieftine, fiind frecventata numai de turisti cu buget redus . Ultima parte ,de 60 de kilometri ,a drumului este mai rea decat orice drum din Romania si adaugand ca am parcurs-o seara, intr-o zona putin circulata de masini dar plina de animale si oameni, a fost un test de rabdare si nervi dar totul a meritat deoarece am ajuns in adevarata zona rurala a Africii.
A fost unica portiune de sosea de care ne-am plans pe intreg cuprinsul Africii de Sud si pot spune ca aici se gaseste cea mai buna si intretinuta infrastructura rutiera din tot continentul african.
In Caffee Bay am trait experienta vietii africane, experimentand viata intr-un sat local ,unde am descoperit obiceiurile , cultura, istoria si traditiile negrilor Xhosa , aici am mancat mancare pregatita de ei, impreuna cu ei , am ascultat muzica lor si ne-am imprietenit cu acest cald popor in mijlocul caruia s-a nascut Nelson Mandela (Xhosa impreuna cu Zulu sunt triburile majoritare ale negrilor din Africa de Sud) .