joi, aprilie 09, 2009

Mi-am adus aminte de anii studentiei cand mai dormeam prin masini,  in corturi, in camere de hotel cate 10 studentii…diferenta este ca atunci ne culcam dimineata si nu dormeam mai mult de 3,4 ore…aici am dormit 8 ore si desi conditiile au fost neconfortabile , dimineata ne-am sculat odihniti. Cand am iesit din masina un cangur langa masina noastra se uita la noi si parca ne intreba “-aveti ceva de mancare? “…din pacate noua ne era mai foame decat lui!...apoi vazand ca nu are succes cu noi a plecat parca spunand “-si ce cautati aici daca nu mi-ati adus de mancare ?”… Toti din jurul nostru se sculasera deja ( si era ora 7 dimineta !) unii isi asteptau randul la toaleta ( v-am spus era singura dotare a campingului)  iar altii erau deja pe plaja; in cateva minute eram si noi pe plaja si aici am ramas iar cu gura cascata …intre camping si plaja erau cateva tufe in care erau zeci de papagali viu colorati si de talie mare; toti cantau si se jucau ,probabil incercand fiecare sa-si gaseasca aleasa...era un spectacol fascinant care se intampla pe o plaja cum nici la televizor nu vezi: nicaieri nu am vazut un nisip mai alb si mai fin ( imaginati-va faina de cea mai buna calitate !)iar culoarea apei era inimaginabil de albastra; nu va pot descrie ce minunatie este aici pentru ca a fost si peste imaginatia mea ( si eu pot spune ca am fost in multe locuri) si oricum v-o descriu, voi ( ca si mine ) o sa va ganditi la reportajele( sau pozele de pe internet) de la televizor si este mult peste ce vedeti acolo…o singura problema era, apa era rece si n-am intrat in apa, dar numai privind si eram satisfacuti. Am ramas hipnotizati cateva zeci de minute apoi am plecat pe jos cateva sute de metri pentru a vedea si cateva stanci care aveau niste culori ciudate si nemaintalnite.

Plaja pe care eram face parte din Golful Focurilor ( “Bay of Fires”)  si a fost declarata cea mai “fierbinte” destinatie de vacanta pentru anul 2009 !...din toata lumea  !...nu cred ca au trebuit sa se gandeasca mult timp…greu este pana o descoperi , apoi te indragostesti de ea iremediabil!...

Toata dimineata ne-am plimbat de-a lungul a cativa kilometri admirand cateva plaje si acum nu pot spune care din ele era cea mai frumoasa…toate erau la superlativ…si toate situate intr-o locatie virgina, fara nici o facilitate de turism, fara hoteluri, totul in cea mai pura natura!

Eram entuziasmati si cuceriti de aceste locuri dar, desi am mai fi vrut sa mai stam cateva zile , mai aveam de vazut destule lucruri si timpul trecea fara sa-l putem opri nici o clipa.

Daca veniti in Tasmania , neaparat planificati-va cateva zile la “Bay of Fires”…nu o sa credeti ca va aflati pe pamant…cred ca este ceva peste imaginatia oricarui om .

Lasand in urma “Paradisul”, am plecat in interiorul tarii pentru a ajunge la o alta destinatie  care nu trebuie sa lipseasca din programul nici unui turist in vacanta prin Tasmania : “Cradle Mountaine”.

Drumul spre Parcul National unde se afla muntii trece prin Launceston , al doilea oras ca marime din Tasmania, unde ne-am oprit pentru cateva ore pentru a vizita un defileu “Cataract Gorge”, care se pare ca este atractia maxima in oras; un loc frumos , linistit, cu apa care curge prin cheile muntilor si unde am facut o plimbare de cateva ore pe jos care ne-a dezmortit fundurile de atat stat si dormit prin masina.

Ne-am plimbat si cu telescaunul , cel mai lung telescaun simplu ( adica fara stalpi intre plecare si sosire )din lume si care mergea cu viteza   melcului…dar a unui melc handicapat…sau cum se zice in lumea civilizata :”cu dizabilitati”… am fi ajuns si ne-am fi intors  si pe jos in timp ce am urcat cu el…

Avand experienta noptii anterioare , si avand deja o noapte in masina , ne-am hotarat sa nu mai ajungem dupa ora 7 in zona muntilor , unde trebuia sa gasim neaparat cazare; n-am mai fi rezistat inca o zi in masina…nu mai suntem studenti…din pacate…

Ne-a prins iar intunericul si aici seara, cand ies animalele pe sosea, trebuie sa reduci considerabil viteza caci astfel faci carnagiu; prima zi ,cand am vazut primul cangur sau  prima vulpe, am oprit , am facut zeci de poze si eram entuziasmati si fericiti ca le-am vazut pe sosele…acum nu le mai suportam sa se arunce in fata masinii de parca ar fi sinucigase…si mai presus de toate incepuse si ploaia…o ploaie torentiala care ne micsora si vizibilitatea . Dar intr-un final am ajuns in zona Parcului Natural , unde erau doar 2 campinguri si 2 hoteluri( nici urma de B&B- dimineata ne-am dat seama ca  nu locuia nici un localnic aici) si fara sa mai alegem ne-am oprit la primul care avea locuri disponibile ; bineinteles ca a costa o avere dar am inceput sa ne obisnuim cu Tasmania…Am dormit intr-un container in care incapeau 3 familii deoarece avea 2 camere , un living cu bucatarie in care era o canapea si toate dotarile necesare unui sejur de cateva saptamani( de la tacamuri, farfurii, oale, aragaz, frigider, etc); ne-am inghesuit in camera cea mai mica( probabil destinata copiilor) deoarece era destul de frig ( eram in mijlocul muntilor si afara era frig si ploua) si am pus caloriferul electric in priza …sa va mai spun ca am adormit in urmatoarele secunde de cand am stins lumina ?...sper ca banuiti, dar o sa va spun ca inainte am mers la un restaurant din apropiere( de fapt era un bistro caci restaurantul propriu-zis era pentru cei cu bani si noi am ales varianta ieftina-platisem si hotelul care ne-a taiat buna dispozitie…) unde am mancat o supa fierbinte, un peste si o pizza, am savurat atmosfera de munte si povestile celor care fusesera toata ziua pe cararile muntilor si seara stateau la gura semineului povestind frumusetile vazute si schimband experientele traite.