In curtea scolii franceze din Sydney parea ca este cel mai mare parc de distractie din intreg orasul : toata gama de masinute si trenulete care se invart si rotesc, baloane, confeti, ateliere de pictat pe fata, de tatuat, tonete intregi cu mancare si bautura, plin de mese cu diverse jocuri, muzica live, actori care intretineau atmosfera si multe altele care sa distreze copiii si sa le faca o petrecere de neuitat. Am scris despre aceasta petrecere pentru a accentua cat de mare este grija scolii si a autoritatilor din Australia pentru bunastarea si fericirea copiilor pentru ca ei sunt viitorul si acest viitor va fi asa cum il pregatim noi acum.
Sydney este cel mai mare oras al Australiei, cel mai mare centrul economic al tarii, si vizitand centrul iti dai seama de ce este atat de renumit in intreaga lume; orasul a fost construit in jurul unui superb port natural , toata arhitectura metropolei este moderna , si toate cladirile, podurile, porturile navale,se incadreaza placut si practic in acest cadru creat de natura.
Sydney-ul are tot ce poate avea o capitala mondiala , mai putin acest statut; putin stiu ca , capitala Australiei este Cambera , oras care este eclipsat de faima celor 2 orase-mamut ale Australiei: Melbourn si Sydney.
Centrul orasul te vrajeste si intelegi de ce din ce in ce mai multa lume se muta din frumoasa Canada, din intinsa si diversa America, dn batrana Europa in indepartatul Sydney -nu este singurul motiv dar este probabil unul dintre ele…populatia orasului este multiculturala de la anglo-irlandezii majoritari pana la francezi, italieni, turci , americani, arabi, vietnamezi, indieni pana la cei care vin in ultimul timp masiv si de neoprit harnicii si proaspat imbogatitii chinezi.
Populatia Sydney-ul este de 4 milioane de locuitori si continua sa creasca pe masura ce imigratia este puternic incurajata de stat.
Portul este elementul simbolic al orasului si ii da un farmec aparte; mereu apa este elementul care aduce liniste si pace in suflet iar centrul orasului este inconjurat de apa. Pe una din zecile de terase din jurul unui port mai micut din centru( Portul Darling) ne-am oprit sa savuram superba combinatie dintre frumusetea naturala a portului si podul construit cu zeci de ani in urma, pod care mult timp a fost unicul in zona- am avut noroc si am asistat si la rotirea lui ( nici prietenii nostri nu stiau ca o bucata din el se roteste pentru a permite navelor mai mari sa treaca). N-am rezistat tentatiei si la restaurant am comandat carne de …cangur; am preferat sa comandam si sa mancam inainte de a-l vedea pentru ca probabil dupa,n-am mai fi suportat sa-i vedem carnea in farfurie la restaurant;
Plecand din “Darling Harbour” spre portul principal, “Sydney Harbour” , am trecut printr-un cartier de legenda “The Rocks” , un cartier vechi, sordid, supraaglomerat, si lovit cu multi ani in urma de ciuma; astazi este cel mai pitoresc loc din Sydney. De-a luungul strazii principale a cartierului se intinde o piata de week-end , cu toate prostioarele din lumea asta si norocul nostru a fost ca era pe sfarsite (iar noi grabiti) si n-am lasat pre multi bani acolo.
La capatul cartierului se afla un pod modern si imens din metal “Sydney Harbour Bridge” care este renumit in intreaga lume prin faptul ca ai acces, catarandu-te pana in varful lui, aceasta fiind una din atractiile de baza ale Sydney-ului. In orice carte despre ce sa faci in Sydney vei gasi aceasta escaladare pe locul 1. Capitalistul intreprinzator s-a gandit cum sa scoata cat mai multi bani de la turisti si a construit un drumulet pe deasupra podului , a asigurat toate conditiile pentru o catarare ( de fapt este doar o plimbare pe un drum in panta) sigura(iti leaga corpul cu un cablu de un fier) si face asta dimineata, la apus si seara in noapte( pentru a vedea luminile intregului Sydney). Pretul unui bilet este peste 100 de euro si parca nu merita sa dai atata pentru o priveliste de la 130 de metri.
Dupa pod , ajungi la “Circular Quay” , un cartier construit in jurul zonei Sidney Cove, un alt pol de atractie al orasului care pe vremuri era centrul maritim , iar astazi este un important centru de transport si divertisment. De aici am luat un feribot si timp de o ora ne-am plimbat pe apa admirand cladirile interesante ale metropolei.
Una din cladirile cu care lumea asociaza Sydney-ul , este Opera din Sydney, cladire emblematica a orasului si care a fost construita pe o peninsula , la extremitatea orientala a “Circular Quay. Constructia cladirii a inceput in anul 1959 si s-a terminat in anul 1973 , dupa multe amanari, schimb de ahitecti, constructori , discutii politice si multi bani investiti. Proiectul a fost conceput de un arhitect danez, Jorn Utzon, care in 1966 si-a dat demisia , proiectul fiind terminat de cativa arhitecti australieni. Jorn Utzon explica aceasta arhitectura ca fiind inspirata din aspectul unor frunze de palmieri, dar alti specialisti cred ca seamana mai degraba cu panzele unui vapor. Ca sa nu suparam pe nimeni , ambele variante sunt viabile, si trebuie subliniat ca nu exista film de prezentare a Australiei si a Sydney-ului fara sa apara “Opera” la inceput. Datorita stilului arhitectural modern, opera este imortalizata de zeci de mii de ori pe zi, imagini cu aceasta se gasesc pe tricouri, cani, vederi si majoritatea suvenirurilor o reproduc cu mai mult sau mai putin succes. Noi am ocolit cu feribotul si am pozat-o din mai multe parti si pot spune ca arata la fel de bine din orice pozitie.
Cine are timp mai mult de petrecut in metropola , nu trebuie sa piarda un spectacol in interiorul acesteia , mai ales un spectacol de opera…
Ar fi trebuit sa ramanem pana tarziu in noapte in centru orasului pentru a vedea locurile care isi continua viata ,”King Cross”, locuri in care nu se doarme nici noaptea , locuri in care se intalnesc in noapte homosexualii si lesbiencele( Sydney-ul este al doilea oras dupa San Francisco ca loc de intalnire al lor), locuri care sunt “perpetum vii”- , dar trebuia sa ne si culcam pentru a adoua zi plecam spre o alta destinatie renumita din jurul metropolei, Muntii Albastii .
Sydney este cel mai mare oras al Australiei, cel mai mare centrul economic al tarii, si vizitand centrul iti dai seama de ce este atat de renumit in intreaga lume; orasul a fost construit in jurul unui superb port natural , toata arhitectura metropolei este moderna , si toate cladirile, podurile, porturile navale,se incadreaza placut si practic in acest cadru creat de natura.
Sydney-ul are tot ce poate avea o capitala mondiala , mai putin acest statut; putin stiu ca , capitala Australiei este Cambera , oras care este eclipsat de faima celor 2 orase-mamut ale Australiei: Melbourn si Sydney.
Centrul orasul te vrajeste si intelegi de ce din ce in ce mai multa lume se muta din frumoasa Canada, din intinsa si diversa America, dn batrana Europa in indepartatul Sydney -nu este singurul motiv dar este probabil unul dintre ele…populatia orasului este multiculturala de la anglo-irlandezii majoritari pana la francezi, italieni, turci , americani, arabi, vietnamezi, indieni pana la cei care vin in ultimul timp masiv si de neoprit harnicii si proaspat imbogatitii chinezi.
Populatia Sydney-ul este de 4 milioane de locuitori si continua sa creasca pe masura ce imigratia este puternic incurajata de stat.
Portul este elementul simbolic al orasului si ii da un farmec aparte; mereu apa este elementul care aduce liniste si pace in suflet iar centrul orasului este inconjurat de apa. Pe una din zecile de terase din jurul unui port mai micut din centru( Portul Darling) ne-am oprit sa savuram superba combinatie dintre frumusetea naturala a portului si podul construit cu zeci de ani in urma, pod care mult timp a fost unicul in zona- am avut noroc si am asistat si la rotirea lui ( nici prietenii nostri nu stiau ca o bucata din el se roteste pentru a permite navelor mai mari sa treaca). N-am rezistat tentatiei si la restaurant am comandat carne de …cangur; am preferat sa comandam si sa mancam inainte de a-l vedea pentru ca probabil dupa,n-am mai fi suportat sa-i vedem carnea in farfurie la restaurant;
Plecand din “Darling Harbour” spre portul principal, “Sydney Harbour” , am trecut printr-un cartier de legenda “The Rocks” , un cartier vechi, sordid, supraaglomerat, si lovit cu multi ani in urma de ciuma; astazi este cel mai pitoresc loc din Sydney. De-a luungul strazii principale a cartierului se intinde o piata de week-end , cu toate prostioarele din lumea asta si norocul nostru a fost ca era pe sfarsite (iar noi grabiti) si n-am lasat pre multi bani acolo.
La capatul cartierului se afla un pod modern si imens din metal “Sydney Harbour Bridge” care este renumit in intreaga lume prin faptul ca ai acces, catarandu-te pana in varful lui, aceasta fiind una din atractiile de baza ale Sydney-ului. In orice carte despre ce sa faci in Sydney vei gasi aceasta escaladare pe locul 1. Capitalistul intreprinzator s-a gandit cum sa scoata cat mai multi bani de la turisti si a construit un drumulet pe deasupra podului , a asigurat toate conditiile pentru o catarare ( de fapt este doar o plimbare pe un drum in panta) sigura(iti leaga corpul cu un cablu de un fier) si face asta dimineata, la apus si seara in noapte( pentru a vedea luminile intregului Sydney). Pretul unui bilet este peste 100 de euro si parca nu merita sa dai atata pentru o priveliste de la 130 de metri.
Dupa pod , ajungi la “Circular Quay” , un cartier construit in jurul zonei Sidney Cove, un alt pol de atractie al orasului care pe vremuri era centrul maritim , iar astazi este un important centru de transport si divertisment. De aici am luat un feribot si timp de o ora ne-am plimbat pe apa admirand cladirile interesante ale metropolei.
Una din cladirile cu care lumea asociaza Sydney-ul , este Opera din Sydney, cladire emblematica a orasului si care a fost construita pe o peninsula , la extremitatea orientala a “Circular Quay. Constructia cladirii a inceput in anul 1959 si s-a terminat in anul 1973 , dupa multe amanari, schimb de ahitecti, constructori , discutii politice si multi bani investiti. Proiectul a fost conceput de un arhitect danez, Jorn Utzon, care in 1966 si-a dat demisia , proiectul fiind terminat de cativa arhitecti australieni. Jorn Utzon explica aceasta arhitectura ca fiind inspirata din aspectul unor frunze de palmieri, dar alti specialisti cred ca seamana mai degraba cu panzele unui vapor. Ca sa nu suparam pe nimeni , ambele variante sunt viabile, si trebuie subliniat ca nu exista film de prezentare a Australiei si a Sydney-ului fara sa apara “Opera” la inceput. Datorita stilului arhitectural modern, opera este imortalizata de zeci de mii de ori pe zi, imagini cu aceasta se gasesc pe tricouri, cani, vederi si majoritatea suvenirurilor o reproduc cu mai mult sau mai putin succes. Noi am ocolit cu feribotul si am pozat-o din mai multe parti si pot spune ca arata la fel de bine din orice pozitie.
Cine are timp mai mult de petrecut in metropola , nu trebuie sa piarda un spectacol in interiorul acesteia , mai ales un spectacol de opera…
Ar fi trebuit sa ramanem pana tarziu in noapte in centru orasului pentru a vedea locurile care isi continua viata ,”King Cross”, locuri in care nu se doarme nici noaptea , locuri in care se intalnesc in noapte homosexualii si lesbiencele( Sydney-ul este al doilea oras dupa San Francisco ca loc de intalnire al lor), locuri care sunt “perpetum vii”- , dar trebuia sa ne si culcam pentru a adoua zi plecam spre o alta destinatie renumita din jurul metropolei, Muntii Albastii .
0 Comments:
Trimiteți un comentariu
<< Home