marți, septembrie 30, 2008

Columbia – cel mai bine tinut secret al Americii latine…

Columbia, cand i-am spus mamei cuvantul asta  parca i-as fi spus ca plec la razboi…acum cativa ani asa era dar acum…vom vedea…

Columbia- deviza cu care a iesit pe piata turistica mondiala este : “Columbia, singurul risc este dorinta de a sta “

Nu stiu de ce dar nu am avut nici o teama sa vin in Columbia…Cristina s-a temut la inceput , dar interesandu-se si-a dat seama ca lumea in general exagereaza si sunt riscuri minime sa patesti ceva in aceasta tara misterioasa , Dana are incredere in mine ( si bine face !), iar Catalin…nu stiu daca stia unde mergem…

Am citit recent ca jumatate din cele 6000 de rapiri din lume sunt in Columbia, dar pot sa confirm ca era o statistica veche; am intrebat daca a mai avut loc vreo rapire in ultimul an si toti au raspuns negativ…dar lumea inca se mai teme de Columbia…lumea inca mai asociaza  Columbia  cu narcoterorismul, cu cartelul de la Medelin, dar aceste timpuri sunt demult apuse; In Ecuador am baut ceai de coca, in Peru la fel, aici nici nu am auzit de el( este adevarat ca nici nu am avut curajul sa intreb , nici in gluma, de cocaina ). In Columbia ex-mogulul drogurilor Pablo Escobar demult nu mai tine primele pagini ale ziarelor; dar si datorita lui ( din pacate) Columbia este o tara cunoscuta pe plan mondial.

Inainte de a pleca in Columbia am incercat sa gasesc pe cineva ( printre  prieteni, prietenii prietenilor, cunostinte, etc.) care a fost sau are informatii cat de mici despre aceasta tara; chiar si cei mai tari experti calatori in America de Sud imi raspundeau ca nu stiu nimic despre aceasta tara…si asta ma facea si mai curios si nerabdator sa ajung aici…si ma provova…si iata ca visul s-a implinit…am aterizat pe aeroportul din Bogota…

V-am obisnuit deja cu stilul si nu trebuie sa va mai spun ca nu aveam nimic aranjat, nimic programat ci totul trebuia sa se muleze dupa ce vom gasi “pe teren”

Ora 16…coboram din avion si ne dam seama ca suntem singurii nevorbitori de limba spaniola…toti turistii sunt din tarile vecine ( sau cel mult America de Sud) si toti par ca se simt ca acasa…oare eu m-as duce ca acasa in Republica Moldova?  Peste 6 zile avem biletul de avion cu plecare din Bogota si hotaram sa plecam cat se poate de repede din capitala , urmand sa ne intoarcem in ea cu cateva zile inainte de plecare…dar planul nostru nu se potriveste cu biletele pe care le gasim la avion; weekend-ul asta se pare ca este o mare fiesta in Cartagena si toate locurile la avioane sunt vandute…mergem la alta companie( low-cost) si gasim dar numai cu plecare vineri si intoarcere luni; facem un compromis si ramanem prima oara in Bogota iar ultimele zile le vom petrece (si vom petrece…la fiesta) in Cartagena; de fapt este mai bine asa...Dumnezeu le aranjeaza pe toate mai bine decat noi; deci intai Bogota …

Este seara, nu avem rezervare la nici un hotel, iar cand intrebam de un oficiu de turism parca am fi intrebat de Ceausescu ..se vede ca nu este o tara turistica… Intrebam un politist ( singurul care vorbeste putin engleza) care din hotelurile   din lista  pe care o am eu din Lonely Planet este mai bun si ne recomanda unul in centrul vechi al orasului; taxiul costa 10 dolari si in 30 de minute suntem la un hotel tipic communist, vechi dar care cu siguranta acum zeci de ani a fost in top…dar acum parca eram singurii turisti din el-30 dolari camera …cu mocheta , mobila, si zugraveala de pe vremea conchistadorilor spanioli; nu mai vrem sa schimbam  deoarece este deja tarziu si mai vrem sa si facem o plimbare de seara. La ora 8 seara ne plimbam pe strazile din Bogota , prin centrul vechi admirand maretele si impresionantele cladiri de pe vremea spaniolilor; este plin de politie si ne simtim mai in siguranta decat la Bucuresti ,dar nu depasim zona centrului vechi sau zona istorica . Bogota are doua parti total diferite : orasul vechi , Candelaria, unde se afla cladirile coloniale, casele vechi precum si cladirile administrative ale guvernului, parlamentului, presedintiei ,( si unde stam noi) si orasul nou, modern , cu zgarie nori , cu magazine de lux , restaurante si tot ce poti sa vezi intr-o tara dezvoltata. Incercam sa gasim un restaurant mai select sa mancam dar toate sunt saracacioase si simpliste si ne multumim cu un restaurant modest unde servirea lasa de dorit dar mancarea este acceptabila; cu siguranta localnicii nu sunt obisnuiti cu turistii( mai ales cei straini) ; La ora 10 suntem in hotel, incercam sa facem un dus dar spre disperarea Danei nu avem apa calda…eu fac dus si cu apa din Gange…

Maine faceti cunostiinta cu un oras unic, un oras care nu mai este sinonim cu teroarea, cocaina, rapiri, rascumparari, trafic de organe si alte lucruri pentru care turistii evita Bogota, maine vom invata ca “pe teatrul de razboi” lucrurile sunt diferite decat se povesteste “acasa”…maine vom vizita un oras SUPERB…