duminică, septembrie 21, 2008

Asa cum ne-am propus, ultima zi pe insula a fost o zi placuta,  zi de totala relaxare, fara sa ne mai grabim nicaieri ci doar am pierdut timpul in mod placut(dupa atat entuziasm si placere pentru ochii si suflet ai nevoie si de totala destindere). Am ales un loc dragut de dormit ( Casa de Lago) , un hostel( cam mult spus si hostel) care are doar 2 apartamente si un mic restaurant care impreuna cu terasa de deasupra sunt aranjate de proprietara acestora cu mult suflet ; cele doua apartamente au un renume in lumea turistilor ( datorita “Lonely Planet” care le lauda-pe buna dreptate) si se intampla foarte rar sa fie libere( in perioadele de varf sunt rezervate cu luni de zile inainte) , dar acum fiind in afara varfului de sezon am avut o sansa sa le gasim libere;in drum spre alt hotel,  am rugat taximetristul sa ne duca totusi pana acolo ( eu imi doream sa vad cum arata, fiind sigur ca sunt ocupate) . Ajungand la hostel, am avut noroc sa fim intampinati de proprietar, o doamna care a lucrat ani de zile in America, si care ne-a spus ca cele doua apartemante sunt libere , dar ne-a spus si pretul pentru ele- 100 de dolari pe noapte…pentru un apartament …dar face reducere la 80…am insistat sa le vedem si imediat am fost cuceriti de simplitatea si frumusetea lor…am negociat oferindu-I la pachet 200 de dolari pentru ambele apartamente, 2 zile, si se pare ca a incantat-o sa auda ca ia atatia bani rapid si probabil si neavand alti clienti a lasat totul la jumatate…iar noi eram cat se poate de fericiti sa stam in asa conditii deoasebite( fiecare apartament avea bucatarie , utilata cu tot ce era necesar, living, terasa si aranjata cu mult bun simt artistic); probabil si datorita acestei locatii am avut un sejur perfect cele doua zile petrecute in Puerto Ayora.

Am uitat sa va spun ca in cele doua ore petrecute la snorkelling, jucandu-ma cu gingasele manifere marine, m-am ars pe picioare deoarece nu am avut costum de neoprene decat   pana la fund si stand pe burta cu fata in apa, picioarele ,pe spate erau expuse direct Soarelui si fiind si sensibile deoarece niciodata nu stau la Soare m-am ars rapid; imi era greu deci sa stau si pe scaun dar cele doua zile in Puerto Ayora mi-au prins la fix pentru a ma vindeca.

Dimineta am facut o plimbare pana la o plaja deosebita a oraselului, “Tortuga Bay” , plaja care poate concura oricand in top 10 a celor mai frumoase plaje din lume datorita nisipului alb si fin , a apei de culoare turquois aprins si a intimitatii de care ai parte aici; nu erau mai mult de 5 oameni pe toata plaja si am avut impresia ca suntem pe o plaja privata. Drumul pana la plaja, 3 kilometri ,l-am facut  printr-o padure de cactusi si vegetatie micuta ( destul de bogata) , pe o carare pavata cu pietre naturale si acompaniati mereu de soparlite dragute care parca vroiau sa le luam cu noi in brate. O plimbare placuta , o destinatie de vis , cateva ore petrecute pe un taram de basm,  un pranz luat la un restaurant central (bogat in mancare deoarece plimbarea si apa marii ne-au facut o “pofta de lup”), si cateva ore de shopping au facut din ultima zi pe insula o zi de neuitat…

Cateva cuvinte despre clima din Ecuador : exista doua anotimpuri, primul  din decembrie pana in mai este soare si cald si al doilea din iunie  pana in decembrie cand este mai rece si mai uscat; pentru noi a fost o temperatura ideala si ne gandeam ca am fi suportat greu o temperatura mai ridicata, tinand cont si ca umiditatea este ridicata; ma asteptam sa gasesc o temperatura insuportabila la Ecuator dar pana acum temperatura a fost ideala ( ca si deastfel si cele cateva zile din tur)

Vegetatia pe insula Santa Cruz( care se traduce prin “Sfanta Cruce”) este mult diferita celor de pe celelalte insule vizitate, si aceasta datorita vechimii acestei insule ; vegetatia a reusit sa invinga terenul viran si sa se dezvolte facand ca insula sa para un paradis ca in Bahamas sau Hawaii ; diferenta este ca aici numarul de turisti este mult mai mic ( sub 100.000 pe an) iar atractia principala nu este distractia ci NATURA…

Populatia  locala a insulei este de 10.000 locuitori, majoritatea lucrand in turism si aceasta insula impreuna cu alte doua sunt singurele care sunt locuite din intreg arhipelagul Galapagos.

In afara de clasicii palmieri , bananieri, nuci de cocos , pe insula mai poti intalni mangrove( plante rezistente la continutul ridicat de sare de la apa marii), cactusi ( unii chiar uriasi), precum si copaci plini de flori  frumos colorate ;

Ecuadorul are cea mai mare biodiversitate din lume raportat la metrul patrat; cu 9,2 specii pe km2 este pe locul intai in lume devansand China, Australia, Brazilia si Mexic iar aceasta se datoreaza si plantelor si animalelor din Galapagos. Ecuadorul detine si 11% din totalul de vertebrate de pamant din lume , si deasemenea un numar de  16.000 de specii de plante si 600 specii de pesti; deci cu adevarat pare sa fie cea mai mare biodiversitate din lume !...Explicatia este ca muntii Anzii divid Ecuadorul in doua, apoi tara este situata in apropierea tropicului Racului, cea mai calda regiune a planetei si deasemenea tara este influentata de cele doua fenomene oceanice , “ El Nino” –curentul care vine din Nord si este cald si umed si “Humbold”-curentul care care vine din sud si este rece si uscat.

Seara s-a incheiat venind cu plasele pline de la cumparaturi, si apoi mancand o supa pe terasa hotelului nostru la lumina unei lumanari romantice; a doua zi dimineata paraseam arhipelagul Galapagos, urmand sa avem o zi grea( si o noapte alba prin aeroporturi) in care vom schimba 3 avioane  si intr-un final sa ajungem la Cuzco-Peru, orasul de unde se pleaca la Machu Picchu.