vineri, ianuarie 26, 2007

Ziua 2
Deja cred ca au trecut citeva saptamini de cind sunt in Thailanda asa de mult m-a “prins” tara asta si daca stau sa socotesc nu am nici 2 zile- este o tara in care nu cred ca cineva se plictiseste oricit de mult ai sta si oricit de pretentios ai fi….totul este intr-o continua miscare si nu poti sa iesi din ea decit cind dormi…. si cum dormi putin! ( chiar e pacat sa pierzi timpul sa dormi)
Sa vi in Bangkok si sa nu vizitezi Marele Palat este ca si cum ai merge la Paris si nu ai vedea Luvrul, sau in Italia si nu ai manca pizza…deci azi m-am hotarit sa vad cit mai multe obiective care sunt obligatorii de vazut in Bangkok
Am aflat ca cel mai ieftin mijloc de transport este taxiul ( mult mai ieftin decit tuk-tuk-ul care fiind considerat traditional,sau un simbol, este cautat de turisti iar thailandezii speculeaza si ridica pretul) care este oficial si toate masinile au aparat de taxare( se pare ca apartin familiei regale) ; m-a costat sa traversez jumate’ de oras cam 2 euro si toate masinile sunt model nou si toate Toyota . De fapt mult mai ieftin este sa mergi cu motorul dar cit de curajos sunt eu nu m-as urca pe motor si sa merg prin traficul asta;plus ca motoarele merg f. repede si cred ca as lesina in spate …multi turisti dornici de senzatii tari incearca dar a doua oara nu se mai urca ; este mijlocul de transport al bastinasilor si rar vezi thailandezi care se urca in taxi, majoritatea prefera motoretele.
Bangkok-ul are peste 10 milioane de locuitori fiind cea mai populata metropola din peninsula Indochina si deasemenea si un important port prin care trec peste 20 milioane tone de marfa( numai turistii cred ca , cumpara peste jumatate si pleaca cu ele )
Din cele 20 de cuvinte care compun numele complet al Bangkokului un inteles se poate traduce ca “ Orasul ingerilor’. Este un oras cosmopolit , fascinant care precum v-am zis este intr-o permanenta agitatie; pot sa spun ca abunda de cladiri inalte si mai ales moderne si eu l-as cataloga ca fiind un oras modern dupa arhitectura si stil.( si inca o data dupa curatenie)
Nu cred ca v-am spus de temperatura de afara dar cind ma gindesc ce frig vine in Romania nu vreau sa fiu rau si nu va spun….
In Bangkok poti sa folosesti si barcile-taxiuri deoarece orasul este strabatut de canale si avantajul este ca nu stai la stopuri iar pretul este derizoriu.
Hai sa va spun cite ceva despre Marele Palat care de fapt este un complex de palate in care se desfasoara ceremoniile oficiale: toate acoperisurile sunt multicolore terminate in forma de naga iar turnurile sint parca dantelate. Toate sunt impresionante dar unul din palate este cel mai cunoscut in el aflindu-se Templul lui Buddha de Smarald. In interior se afla o statuie infatisindu-l pe Buddha care nu masoara mai mult de 70 cm., dar este pusa pe un soclu inalt de peste 10 metri si care ciudat nu este din smarald ci este sculptata din jad verde. Este cea mai venerata infatisare a lui Buddha din toata Thailanda si la toate ceremoniile si sarbatorile importante este in centrul atentiei. Interesant este ca regele ii schimba hainele in fct de anotimpul de afara ( sunt doar 2 anotimpuri ,ploios si secetos-de fapt sunt 3 dar nu stiu care este al treilea ) In fiecare templu trebuie sa intri descaltat si nu ai voie sa atingi capul vreunei statui infatisindu-l pe Buddha;este considerat un semn de lipsa de respect- de fapt nici capul unui buddhist nu trebuie sa-l atingi. Nu stiu daca stiti dar thailandezii sunt majoritate buddhisti( musulmanii reprezinta principala minoritate religioasa) iar despre religia buddhista am scris pe larg in turul meu prin India si cei care nu au citit pot intra in arhiva blogului( octombrie si noiembrie) si credeti-ma ca este o religie mai mult decit O.K. si merita citit despre ea mai ales ca am relatat direct de la cel mai sfint loc al credintei ,Bodh Gaya.
Inainte cind vizitam vreun obiectiv important ma lipeam de un grup de vorbitori de limba engleza care aveau ghid si statem linga ei sa ascult explicatiile, dar acum vad ca tehnologia a avansat si poti sa inchiriezi casti impeuna cu un aparat pe care il selectezi in ce limba vrei ( are vreo 20) si la fiecare pct important iti vorbeste in casti despre obiectivul selectat( daca nu ai inteles ,asculti din nou). Minunata descoperire !, o sa moara de foame ghizii !....
De la Marele Palat am plecat la Monumentul Victoriei ,apoi la Templul Zorilor( Wat Arun)-o pagoda construita in stil khmer ( sunt convins ca habar nu aveti care este stilul Khmer –ceva asiatic intr-un cuvint) care este inalta de vreo100 de metri si acoperita cu placi de portelan multicolor.
La ora 5 am ajuns la hotel( marea mea problema aici este ca maninc mult si des ,multe fructe ,si proportional trebuie sa si elimin) dar nu am avut rabdare sa stau mai mult decit necesar si am plecat sa incerc masajul thailandez.(toata ziua cind ma plimbam am visat la un masaj la picioare)
In Bangkok sunt cred mii de centre de masaj si datorita concurentei mari preturile sunt ridicol de mici; am intrat intr-un centru in care am vazut ca era cea mai multa lume si cei mai multi thailandezi ca clienti; cel putin 50 de fotolii confortabile care se faceau paturi daca vroiai masajul Thai dar majoritatea prefera masajul la picioare.Am optat si eu pt masajul la picioare ( maine o sa incerc masajul thai) si dupa ce m-am descaltat a venit cu un lighean cu apa calda si m-a spalat cu perie si cu sapun pe picioare iar apoi folosind uleiuri, crème , geluri care mai de care mai mirositoare m-a masat timp de o ora si efectiv am adormit de placere-este un masaj f placut si de fapt nu freaca ci numai apasa pe diferite puncte ale piciorului; sunt turisti care fac 5-6 ore de masaj pe zi, dar nu cred ca ar face-o daca nu ar fi atit de ieftin: sub 3 euro ora ( ma gindesc ca numai uleiurile , prosoapele pe care le folosesc-4 sau 5,cremele la sfirsit fac mai multi bani. Nu peste tot sint tarifele acestea ci doar pe strada( in saloanele de pe strada) unde concurenta este mare si foarte multi turisti-maseozele muncesc aici non-stop. De exemplu in hotelul in care stau eu costa 20 de euro.In Thailanda ca si in India daca vrei sa cheltui putini bani, poti( comparativ cu Europa)iar daca vrei sa cheltui multi (sa nu te uiti la ei ) deasemenea poti . Multi poate ma comdamna ca la banii pe care ii am prefer sa fiu , hai sa spunem cumpatat, si nu ma duc la nivelul mai de sus, dar credeti-ma ma simt extraordinar asa si nu m-as simtii bine printre bogatanii aroganti si cu multe “aere”( cel putin nu acuma !!)Viata reala a unui oras nu o gasesti la 5 stele, oamenii sociabili si deschisi rar ii gasesti acolo, ponturile nu ti le va da nimeni acolo, si credeti-ma am stat si acolo...plictisitor !!!...
Prefer sa fac cit mai multe cu bani mai putini decit putine cu bani multi.Prefer sa traiesc viata intr-un echilibru din toate punctele de vedere ( este caracteristica principala a religiei buddhiste) si sa nu exagerez cu nimic ( Ei!!! un pic cu calatoriile …) Pe de alta parte vreau sa TRAIESC viata si sa nu-mi para rau ca nu am facut ceva cind as fi putut…nu pot sa uit replica lui Mel Gibson din filmul “Braveheart”( bun film!!!): parca o aud: “every one of us will die , but so few of us really live “-toti vom muri dar putini dintre noi traiesc intradevar-
Acum eu imi traiesc visele (am visat si eu odata ,ca si voi acuma, si daca nu visati sunt sanse mici sa se intimple ceva frumos-nu va opriti din a visa!!-e gratis !!),si pot spune ca sunt binecuvintat pt asta dar credeti-ma Dumnezeu aplica principiul bumerangului si-ti returneaza ce-I dai…da-I cei mai bun din tine , fii un “OM BUN” fa ( sau incearca sa faci) numai bine, ajuta( sau incearca), fii mai bun pe zi ce trece(sau incearca) si vei primi “mai bun” pe zi ce trece….Gaseste un ECHILIBRU intre latura ta materiale si cea spirituala !(spiritualitatea te ajuta sa fi si sa faci lucruri bune)-dupa mine este CHEIA SUCCESULUI...Si mai presus de tot ai incredere in Dumnezeu( este acelasi pt toate religiile) ca el niciodata nu greseste !!!!
Nici nu am curajul sa ma uit la ceas dar vreau sa va mai scriu si despre ultimele ore din ziua de azi( sau ieri) .Una din cele mai faimoase strazi din Bangkok este Patpong si am decis sa o vizitez in seara asta…sute de cluburi de fetite,sute de mii de fetite,zeci de baieti(au si homosexualii reprezentantii lor nu?) sute de mii de turisti, show-uri erotice la tot pasul, explozie de lumina , explozie de muzica,baruri, restaurante ,tarabe ,toate sub aceiasi “lege”: “legea” sexului !.......Va place nu va place nu trebuie ratata o vizita ( mai scurta ,mai lunga! ) pe –retineti!- strada Patpong….