joi, ianuarie 25, 2007

Intr-un tirziu ( sau mai bine zis intr-o dimineata devreme) am ajuns in camera la hotel….sunt varza !!!....dar am atitea sa va scriu incit nu ma las ….
Deci : aterizind in Bangkok am inceput turul cu o fapta buna ; m-am imprietenit in avion cu un australian de nationalitate turca care intorcindu-se inapoi in Australia dupa o vacanta in Turcia s-a hotarit sa faca o escala de o noapte in Bangkok (??!!) inainte da a ajunge acasa la nevasta…coborind din avion si-a deschis mobilul si din greseala si-a blocat codul PIN ….i-am dat telefonul meu si dupa citeva telefoane in Australia a reusit sa-l deblocheze….dar daca era numai asta nu era nimic…si-a uitat cartile de credit in Turcia , iar cu biletul de avion de la Bangkok la Sydney a doua zi nu avea O.K.-ul si a trebuit sa mai stea la ghiseu pina rezolva cumva problema-l-am lasat acolo si a zis ca ma suna dupa ce rezolva dar cred ca tot in aeroport este inca. Sa mai zica cineva ca nu te ajung blestemele sotiei….
O sa incep cu primele impresii din aceasta jumatate de zi ( dar parca deja sunt de citeva zile in Thailanda-deja stiu o groaza) iar apoi o sa incerc pe scurt sa va introduc in istoria ,politica si economia tarii.
A fost un soc pt mine sa vad cit de mare este aeroportul ( a fost dat in folosinta nu de mult timp) si pot sa spun ca rivalizeaza cu Frankfurtul si cu Chicago ca marime iar ca numar de calatori poate mai mare ; nu am vazut in viata mea atit de multi turisti ,vorbind o multime de limbi,unii cu familia,altii in grupuri numai barbati,altii singuri ,dar la toti se vedea ca sunt in vacanta si nu aveau figura de oameni stresati ca pe alte aeropoarte( asiaticii erau mai putini si parca erau eclipsati ca numar de nonasiatici). Cred ca erau cel putin 100 de puncte( ghisee) de verificare si stampilare a pasaportului si la fiecare ghiseu cel putin 30 de persoane….se pare ca este cea mai buna perioada de concediu in Thailanda !!!
Nu stiu daca stiti dar eu am plecat in Thailanda fara sa am nimic aranjat, fara sa stiu unde o sa stau , ce o sa fac ci numai cind o sa ma intorc….niciodata nu mi-a placut sa aleg drumul “batatorit” ci mereu am preferat aventura , provocarea si improvizatia. In 1990 am plecat in Spania si Portugalia fara sa stiu nimic despre ele si avind 50 de dolari la mine, doi ani mai tirziu in tarile din nord pina peste Cercul Polar sa vad noptile albe (dar avind 200 de dolari…si un mic cort cu mine…) ,un an mai tirziu in Sicilia, cind nu auzisera italienii de noi,Maroc, Tunisia ,Israel ,Egipt iar apoi spre Leningrad cind m-am “impotmolit” la Moscova….si in multe alte locuri cu multe , multe aventuri; pina in 1995 schimbasem deja 3 pasapoarte…adevarate povesti…odata poate o sa scriu despre ele –merita credeti-ma!!!
Dupa citeva clipe de nesiguranta in holul aeroportului am gasit un birou de informare turistica si ei mi-au gasit un hotel cum am vrut eu exact in buricul Bangkok-ului( 30 de euro –pret bun pt prima strigare) ; am vrut sa iau bus-ul local dar diferenta era f mica comparativ cu taxiul iar la bus trebuia sa mai astept-5 euro cu bacsis-Soferii de taxi( si nu numai ) habar nu au engleza si in afara de semne nu te poti intelege cu ei….in general asiatici nu prea stiu limbi straine –ma refer la cei fara educatie academica.
Bangkok-ul m-a incintat datorita curateniei excesive , a ordinii, a cladirilor marete, a infrastructurii deosebite( soselele sunt ca in America suspendate si m-am gindit ca ar fi singura solutie si in Bucuresti pt a fluidiza traficul ) Am ajuns la hotel si dubiile mele privind calitate si curatenia unui hotel atit de ieftin in centru , s-au risipit si am fost satisfacut ca am ales un hotel atit de bun …din prima , pt ca maine ma mut la unul si mai bun, mai ieftin si mai cu multi tineri.
Precum v-am scris este mult mai mult decit ma asteptam sa gasesc in Thailanda si sunt placut surprins de aceasta minunata tara.
Am facut un dus si dupa ce am scris 5 minute pe blog-eram prea impresionat si vroiam sa va transmit si voua din entuziasmul meu-am plecat sa descopar tot ce se poate descoperii din acest minunat oras super-turistic al Asiei.Pe strada aceiasi atmosfera ca si in India ,aceleasi sute de mini-bucatarii ambulante la tot pasul cu mirosuri de prajeli si mirodenii, cu sute de tarabe in care se vinde orice visezi pe lumea asta, si cu un furnicar de oameni din care bastinasii(sau asiaticii) ies in evidenta prin statura scunda si prin zimbetul cuceritor-nu degeaba se spune tara zambetului…apropoo de statura am un cucui de toata frumusetea in cap deoarece usa de la baie are tocul f jos si am dat destul de tare cu capul, si apoi am rotunzit cucuiul intr-un butic care la fel avea facuta usa pt asiatici…Dar ce difera total de India este curatenia exemplara iar thailandezii( sau mai bine zis thailandezele) sunt mai frumosi fizic;cu adevarat intorci capul dupa multe , si cind iti si zambesc parca te topesti….trebuie sa ai grija in Thailanda ca se spune ca cele mai frumoase femei sunt….ei !…travestitii!!!...este tara libera pt ei si vin din toata lumea sa se desfasoare aici…
Am inceput sa intreb la citeva agentii ce ar fi de vizitat interesant in Thailanda ,cum se ajunge acolo, si acum de un singur lucru imi pare rau…ca stau doar 8 zile!....daca as fi stat 80 mai mergea…in citeva ore deja mi-am conturat “planul de atac” al Thailandei iar apoi am plecat sa vedem ce este mit si ce nu in Bangkok
Dupa ce am refuzat citiva “pesti” care insistau sa le vad localurile unde erau fetitele de consumatie ,intr-un final nu am rezistat curiozitatii si am intrat intr-un asa zis bar unde m-au invitat sa stau jos intr-un fotoliu ,ca un rege, iar apoi prin fata mea au inceput sa treaca “fetite” din ce in ce mai frumoase, si .bineinteles ca si tariful urca( de la 30 la 50 euro);e tare haios sa vezi cum defileaza prin fata ta si-ti fac semne care mai de care mai obscene pt a putea sa te hotarasti mai repede asupra uneia pt ca mai sunt clienti la coada….majoritatea non-asiatici!!!....am gasit o scuza ca trebuie sa-mi chem si prietenul si am evadat in timp ce seful incerca sa negocieze cu mine doua bucati la pret de una…
Nu voi mai reveni cu acest subiect legat de mine pt ca daca va spun ca “am fost” nu este moral, nu este fair-play fata de prietena mea si multe alte nu-uri, iar daca va spun ca nu “am fost” …ma credeti prost…..
Viata de noapte este f activa si importanta,avind in vedere faima sa in ceea ce priveste industria (si este o adevarata industrie!)comerciala a sexului.Se pare ca fetitele sunt tare pricepute in “arta iubirii” si multi vin aici si pt a invata cite ceva din farmecele lor; este tara in care turismul sexual are o contributie majora la economia si la P.I.B.-ul tarii si este considerata tara preferata a amatorilor de “turism sexual”….voi mai reveni asupra subiectului( dar excluzindu-ma pe mine).
Plecind un pic “dezechilibrat” din bar m-am hotarit sa merg pe jos vreo 3-4 km pina la faimosul bazar de noapte care se intinde cit un cartier si in care chiar poti gasi tot ce gasesti intr-un oras: sute de tarabe , sute de restaurante, muzica live( cinta in direct),parc de distractie pt copii si pt oameni mari( m-am dat intr-o roata imensa si am putut sa vad orasul noaptea de sus-este senzational!)iar atmosfera este ca la Costinesti numai ca totul se petrece noaptea dupa ora 10 seara. Foarte placuta este deschiderea ,caldura, prietenia cu care te trateaza si aproape toti te saluta printr-un gest de impreunare a palmelor numit “wai” ; oricit de insensibil ai fi nu poti sa nu-I raspunzi la fel si sa nu-I returnezi zambetul….mai ales daca este o femeie....si frumoasa !
Dupa citeva ore petrecute in bazar , si avind si 2 zile fara somn am invins dorinta interioara de a mai ramine si am hotarit sa iau un “tuk-tuk”( ricsa cu trei roti deschisa) si sa ma duc la hotel pt a putea prinde macar citeva ore de somn si a putea face fata maine primei zile pline din Thailanda. Despre istorie si alte subiecte interesante mai aveti rabdare pana maine….Of !!!….si cite mai aveam sa va spun !!!!!....