vineri, noiembrie 24, 2006

23.11.06
Am plecat din Coimbatore spre Mysore. Drumul este bun si vremea la fel de buna: 25-29 grade cu mult soare. Dupa ce am mers o buna bucata prin orasele am iontrat intr-un orasel, nu mai stiu cum se numeste care era locul de actiune al unui "Robin Hood" al indienilor (in sensul bun sau prost, depinde cum privesti). Era un tip care facea comert cu fildes, animale salbatice, droguri si toate alea, dar era cam comunist, ajuta oamenii. A actionat pe aici cam 10 ani si mai bine, timp in care s-au chinuit cu toate armatele sa-l prinda (forte speciale, etc). Cam acum cativa ani l-au prins si l-au impuscat in cap. Povestea asta ne-a spus-o Ajati in timp ce treceam pe acolo. Si soferul ne-a atentionat ca acolo era locul cu pricina.
Am mai mers un timp prin orasele si a a inceput urcusul. Drumul urca serios prin jungla. Au fost 27 de curbe "agrafa". Pe indicatoare era specificat numarul curbei trecute, asa am stiut ca erau 27 (nu am mai vazut pana acum asa). Drumul este mai mult decat minunat: pandeam prin ferestre sa apara tot felul de animale de jungla, Ajata a vazut 3 caprioare. Au mai vazut si altii tot felul de pasarele, ca un fel de castor sau arici, dar tigrul sau leii sau elefantii pe care ii asteptam nu au aparut. Se feresc probabil de drumurile circulate. Pana acum am vazut un singur elefant salbatic (pe la Munnar). Oamenii erau speriati de el si ne atentionau. Acolo unde au urlat oamenii, la Eco point, pe la 18 localnici au inceput sa stranga pt. ca venea elefantul. Nu stiu daca stiti, dar elefantul este foarte periculor. Daca ceva il surprinde, orice ar fi, poate face foarte rau. De aceea oamenii se feresc foarte tatre de cei salbatici. Cu totul altfel stau lucrurile cu ceilalti care sunt invatati cu oamenii, dar si cu aceia dresorii au foarte mare grija, de obicei ii tine legati cu lantul de picior. Pana acum am mai tot facut poze cu cei de la templu, chiar i-au invatat sa de-a binecuvantare oamenilor(puineai o rupie in trompa elefantului si el, dupa ce o lua iti punea trompa pe cap. Oamenii se amuzau si faceau poze cu ei).
Asadar unde am ramas? Am ajuns in varful muntelui dupa cele 27 de agrafe, apoi am inceput a merge pe platou. Ne-am cam mentinut pe la 700 m pana am ajung la Mysore. Drumul a fost in continuare f. frumos. Pe drum s-a schimbat putin programul: nu am mai fost la Ooty pt ca drumul era inchis (din cauza ploilor de rupsese soseaua), si s-a hotarat sa stam 2 zile la Mysore, apoi 2 la Bangalore, apoi una la Sai Baba, una la Tirumala si inapoi la Tiruvannamalai. Deci aveam pt. Mysore 2 zile, mai bine zis una si jumatate. In restul din prima zi am mers cu totii la un templu din varful unui deal: Chamundi hills, undeva la 13km langa oras de unde aveam o vedere frumoasa asupra intregului oras, apoi prin oras dupa cumparaturi. Mysore este orasul lemnului de santal( dar este foarte scump, nu cred ca si-a cumparat nimeni pana la urma ceva se santal, ba da Daia si-a luat o mica mala). Gasesti tot felul de obiecte din lemn, asa ca toti si-au cam luat: pt. acasa, pt. prieteni, etc. Uleiul de santal este foarte, foarte scump, 10ml costau 1600 Rs( 1Euro=56 Rs), asa ca nu ne-am luat. Ni s-a parut ca era cam diluat. Nu e gluma, ci chiar ne-a desfacut un nene o sticluta si am probat-o, dar era foarte diluat, cu toate ca el zicea ca e original.
Nu am mai avut timp de matasuri pt. ca era f. tarziu. Dupa atata alergat, seara am cazut cam lati.

24.11.06

Plecarea era la 10.00(in oras nu prea ai ce face pt. ca magazinele se deschid la 10-11. Aici ei inchid pe la 10 seara si deschid dimineata tarziu)ne-am cam asteptat unii pe altii. Dupa ce ne-am adunat cu totii lipsea nenea soferul. Am asteptat, am tot asteptat si cand a aparut in sfarsit am ovationat cu totii. A fost surpris, s-a cam jenat, dar am ras cu totii, chiar si cei de la hotel. Deja ne-am cam obisnuit cu asteptatul si intaziatul si nu prea ne mai suparam unii pe altii.
Iti spun pe scurt ca ne cheama la autocar:
am fost la Data peetam Ashram - foarte frumos (iti povestesc mai tarziu)
-apoi am fost al Mysore Palace
-apoi la Birndavan Garden
-apoi gata, la hotel
Iti scriu despre ele astazi poate, cand ajungem la Balgalore.
Te imbratisez cu drag!
Free Woman