duminică, noiembrie 12, 2006

Ziua 24
Am uitat sa va spun ca in Sud indienii ( si multi turisti ) mananca mincarea cu mana , o amesteca cu mana ( numai cu mana dreapta pt ca stanga este pt a te sterge la fund) si la prima impresie ai senzatia ca esti intr-o lume mult inapoiata, ti se face si scirba cind vezi cum amesteca sosurile cu orez si iese sosul printre degete iar apoi baga in gura si se ling pe degete…daca in loc de furculita si lingura folosesc mina ( atentie numai dreapta !) , de cutit nu au nevoie pt ca maninca numai mancare gatita care nu necesita cutit, ce este interesant ca in loc de farfurie folosesc frunze de bananier pe care dupa folosire le arunca cred ca la vaci –vaca in India maninca orice- Dupa citeva zile de trait printre ei incerci sa-i intelegi si sa faci ca si ei si dintr-odata iti dai seama ca sunt oameni practici si de multe ori tu esti cel care poti fi anormal si de tine ar trebui sa se rida nu de ei ….ce poate fi mai practic decit sa nu mai speli vase si totul sa fie de unica folosinta…oare cum ne-or privi ei pe noi ca mancam cu furculita si din farfurie si apoi facem eforturi sa mai si le spalam…? Dar oare cum ar fi ca la intoarcere in Romania sa incep sa mananc cu mana si in loc de farfurie sa folosesc o frunza de feriga sau de vita-de –vie ??...si sa ma justific ca vin din India !
Dimineata cum ne-am sculat ne-am intilnit pe terasa hotelului si am admirat intai de toate muntele iar apoi orasul care nu se vede complet ,dar o buna parte ( cea care este mai putin inalta ) se poate bine vedea de pe terasa.Am luat masa la vestitul restaurant al germanului( care este casatorit cu o indianca si au 2 copii superbi) si cu burtile pline am plecat sa vizitam un ashram al unui vestit om sfint din India “SRI RAMADA” care are multe fundatii si organizatii si in afara Indiei ( in principal in Statele Unite) si are multi adepti care au adoptat invataturile lui.Este un loc plin de incarcatura spirituala si numai cind intri inauntru iti dai seama de ce este atit de renumit.Grupul se grabea sa plece mai departe conform programului in alt oras din sud ,Chidambaram unde se afla un templu hindus deosebit si vroiau sa ajunga pe lumina ,iar eu trageam de ei sa mai stea cu mine cit mai mult pt ca ramaneam singur - aici se intrerupea turul meu- si parca ma simtem singur si fara cineva ca Ajati pe mainile caruia sa lasam toate problemele-de acum trebuia sa-mi port singur de grija …Dar norocul meu pt urmatoarele 2 zile se va numi Brigite cu care azi am avut o relatie extraordinara si am inceput sa o admir din ce in ce mai mult.Ne-am dat un loc de intilnire la 16 ( unde altundeva decit la restaurant) si m-a dus la o femeie re numita in tot orasul pt puterile ei paranormale si influenta benefica asupra corpurilor aflate linga ea. Numele ei este Aum Amma si parca cu adevarat ceva se simtea in prezenta ei , sau poate era energie degajata de toti credinciosii veniti sa o vada care creau un cimp care te facea sa tresari. Nu mi-a parut rau ca am stat 2 ore in preajma ei si la sfirsit ne-a mingaiat pe toti ( lucru pe care il face rar) si se spune ca ne- a luat din energiile negative cu care fiecare om este incarcat…cert este ca azi m-am simti f bine !!! Are si un site pe care daca aveti curiozitatea puteti sa-l vizitati ( eu o voi face cind ma intorc in Romania si astept parerile voastre) : www.aumamma.com
Inainte de a merge la Aum Amma am vizitat singur templul hindus din Tiru… unde toti erau tare bucurosi sa vada un strain care face poze prin templu si se inghesuiau sa-mi faca poze cu aparatul meu-am rugat un indian sa-mi faca o poza si apoi toti vroiau sa ma serveasca-si ma intrebau de unde sunt si imi zimbeau de parca ma stiau de mic copil-foarte sociabili indienii din sud si tot timpul daca s-ar putea ar intra in discutie cu tine si te-ar intreba orice numai sa stea linga tine si sa vorbeasca; chiar si cei care nu stiu engleza vorbesc cu tine in tamila si atit de expresivi sunt ca iti dai seama ca te intreaba de unde esti si cum te cheama , iar cind le spui iti repeta numele de parca il stiau de ani de zile si te striga mult timp dupa ce ai plecat de linga ei.Templul este sub forma unei cetati cu 4 intrari ( din fiecare parte cardinala) deci cu 4 porti iar in mijloc se afla partea principala care este impresionabila prin marime si grandoare.In jurul templului este plin de sadhu ( pustnici ratacitori ) a caror avere o poarta permanent cu ei si este formata dintr-un bol, toiag si o patura…nu trebuie intrebati nimic despre ei, despre destinatia lor, ci pur si simplu lasati in pace …sunt ratacitori eterni care traiesc din mila altora…iar India este plina de ei…
Seara am mancat impreuna cu Brigite si apoi am avut citeva ore de discutii foarte interesante abordind diverse aspecte ale vietii…este o fata de nota 10 si sunt convins ca ma voi mai intilni cu ea…Destul de des la masa noastra veneau diversi prieteni de-ai ei sa o salute ( parca toti o cunosteau si eram tare mandru ca era romanca de-a noastra) si-mi facea cunostinta cu toti zicind ca sunt roman de-a ei …cu asa romani care fac cinste tarii vom ajunge mai cunoscuti decit multe natii si nunai prin oameni de calitate putem sa ridicam prestigiul tarii peste hotare.
Abia astept ziua de maine pe care o voi petrece aproape in totalitate impreuna cu ea…am multe de invatat de la ea !!
Azi 12 noiembrie a fost o alta zi speciala pt credinta mea Baha’I, in anul 1817 s-a nascut in Persia ( actualul Iran ) fondatorul religiei pe nume Baha’u’llah care a fost ultimul trimis a lui Dumnezeu pt aceasta perioada. Fiind de vita nobila a abandonat viata de la curtea regelui din perioada respectiva si si-a dedicat intreaga viata dezvoltarii acestei noi religii care a cunoscut o dezoltare fulminanta dupa declaratia privind misiunea lui: a fost intemnitat 40 de ani si a dovedit devotament total fata de Dumnezeu si fata de semenii sai.
Un baha’I nu slaveste faptura omeneasca a lui Baha’u’llah ci gloria lui Dumnezeu intruchipata in acea faptura; un baha’I crede in Budha, Moise,Hristos,Mohamed si in toti Solii lui Dumnezeu insa recunoaste in Baha’u’llah pe trimisul lui Dumnezeu pt epoca noua si moderna in care traim ,cel care duce mai departe opera predecesorilor Sai.
Baha’u;llah a spus ca , cu cit ne iubim mai mult unii pe ceilalti cu atit ne apropiem mai mult de Dumnezeu si as vrea sa reflectati putin asupra acestei afirmatii , astazi de ziua Lui si sunt convins ca va fi cu noi in tot cea ce facem si ne va indruma si ajuta sa devenim ...un pic mai buni!...dar tot pt binele nostru !...
Tot el a afirmat ca cel mai necesar lucru este multumirea si sa nu ne lasam prada nici tristetii nici amaraciunii, ele fiind cauza celor mai mari nenorociri. Gelozia distruge, furia arde !-avem nevoie de asa ceva ? Bucuria ne da aripi , cind esti multumit,vesel, putere este mai mare iar cind esti trist esti parca fara putere !
Dar ce trebuie sa retineti este ca Baha’u’llah cere tuturor popoarelor si omenirii UNITATE RELIGIOASA !
Poate nu intimplator au fost atitea sarbatori Baha’I in perioada turului meu si am avut posibilitatea sa va retin atentia( eu zic f pe scurt ) cu citeva idei si principii ale acestei credinte iar daca v-am deschis curiozitatea chiar va rog nu ezitati sa ma intrebati despre ce va preocupa , ce va place si cu ce nu sunteti deacord . Multumesc!!
Maine o noua zi a turului si sper sa va aduc alte informatii despre sudul insorit ( azi au fost 38 de grade si pe deasupra si umiditate ridicata) mai ales ca raman toata ziua in Tiruvannamalai si voi avea o ghida de 5 stele…