vineri, noiembrie 10, 2006

Ziua 21
A nu stiu cita zi petrecuta pe tren dar sa stiti ca azi am facut “pace” cu Caile ferate Indiene; fiind ultima calatorie cu trenul am hotarit de dragul nostalgiei si a vremurilor bune cind imi placea cu trenul ( de fapt doar prima zi )sa nu mai fiu suparat pe trenurile din India si sa nu le mai critic pe blogul meu iar ele in schimb mi-au promis ca pina la anul cind ma intorc iar in India sa-si imbunatateasca conditiile de calatorie,sa nu mai intirzie asa mult si sa nu ma faca de ris cind voi veni cu prietenii sa le arat si lor fascinanta Indie de la geamul unui Super-Expres Indian, dar pe de alta parte sa-si pastreze din farmecul lor unic care le-a facut celebre…
Probabil psihologic ,fiind ultima calatorie si stiind sigur ca o sa ne lipseasca trenurile din India acest drum ni s-a parut destul de acceptabil si cind seara am ajuns la Chennai am mai fi vrut sa mai existe macar o portiune cit de mica pe care sa o parcurgem cu trenul chiar daca in aceea portiune mica ar fi avut intirziere de …citeva ore..
Caile ferate Indiene dateaza de pe vremea colonistilor britanici care au construit de-a lungul intregii tari peste 62000 de km. Nu pot sa-mi imaginez cum ar fi India fara caile ferate dar toti sunt deacord ca datorita colonismului britanic acum India este mult avansata din toate punctele de vedere si cu toti indienii cu care am vorbit au fost de acord ca fara ocupatia britanica acum India ar fi fost in urma multor tari din Africa. Se spune ca trupul si sufletul calatoresc impreuna cu trenul prin India iar farmecul garilor nu poate fi niciodata egalat de modernele aeroporturi care se dezvolta intr-un ritm de neegalat. Pe peroanele garilor inca mai pot fi vazute cutii metalice, ceasuri si multe alte obiecte care aduc aminte ca acum peste 50 de ani britanicii au construit, intretinut si folosit caile ferate pt a pune in miscare si dezvolta o economie care avea nevoie de “miscare”
Tot britanicii au fost cei care au introdus pt prima oara telegraful in India iar tehnologia de fabricatie a multor produse tot datorita lor s-a dezvoltat .A fost o perioada cind indienii datorita frustrarii de a fi ocupati au inceput sa boicoteze produsele englezesti pt a submina industria britanica si a o dezvolta pe cea proprie iar in aceea perioada s-au infiintat si dezvoltat cele mai mari fabrici si uzine dar tot cu aportul material si intelectual al colonistilor britanici.
Un erou al luptei pt independenta in India a carui statui se afla aproape in fiecare oras este Mahatma Gandhi.Este aproape imposibil sa intrebi pe cineva din India despre el si sa nu-ti vorbeasca cu admiratie si cu un deosebit respect. De profesie avocat el s-a impus in lupta poporului indian pt independenta ca un combatant total non-violent, blind , alegind intodeauna calea de rezolvare pasnica a problemelor. Cu o rabdare de fier putea sa stea si o saptamina in greva foamei pina I se rezolvau problemele , de multe ori dezarmind cu calmul si blindetea lui orice impotrivire a colonistilor britanici. A fost printre primii care au detronat principiul castelor el insusi coborindu-se la partea cea mai de jos si de multe ori spalind chiar si toaletele , lucru care era de neconceput pt un intelectual din perioada respectiva. In anul 1947 a fost cel care a negociat sfirsitul dominatiei britanice iar un an mai tirziu a fost asasinat de un fanatic extremist ( daca studiati din istoria universala o sa vedeti ca foarte des s-a intimplat ca un mare lider sa fie asasinat de extremisti din tabara lui-se potriveste proverbul “fereste-ma Doamne de prieteni ca de dusmani ma feresc eu”)
Datorita influentei puternice in politica Indiei si datorita renumelui cistigat , multi politicieni din familia lui Gandhi au ajuns sa conduca India ( citiva au fost chiar si asasinati sau atentate asupra lor) iar numele de Gandhi este sinonim cu credinta pt o Indie independenta si prospera…Cu siguranta in citiva ani India va atinge o prosperitate la care multi nici nu viseaza astazi dar la cit de spirituali si credinciosi sunt indienii alta directie nici nu exista….jurnalul meu sper sa ramina mult timp pe net si timpul imi va da dreptate…
Am ajuns seara in Chennai –surpriza !-fara nici o intirziere iar in 5 minute am ajuns la un hotel modest din centru orasului. Camerele de hotel acceptabile si dupa un dus am iesit intii sa mancam la restaurantul “Maharaja”-am uitat sa va spun ca , colegii de tur mi-au dat si mie un nume indian “Maharaja” de care sunt foarte mindru , si ma ridic citiva centimetrii cind sunt strigat asa si atunci putini mai pot sa-mi ajunga la nas--iar apoi am iesit la plimbare pe malul oceanului ,care noaptea parea mai mare decit este in realitate cu niste valuri imense si zgomotoase si putin a lipsit sa nu facem baie chiar atunci….Ne-am intors la hotel printr-un bazar cu prostioare dar fiind la spartul tirgului am hotarit ca shoppingul sa-l facem a doua zi pe lumina , odihniti pt a putea negocia pina la singe toate prostioarele pe care cu siguranta le vom cumpara…
Am adormit tirziu in noapte nestiind ce decizie sa iau in privinta datei de intoarcere in tara…maine va anunt…