sâmbătă, februarie 13, 2016



Brazilia …si eu ma mir cum a scapat pana acum …majoritatea tarilor din America de Sud mi-au fost gazde , dar cea mai mare tara de pe acest continent vesel “s-a lasat asteptata”…probabil nu am fost pregatit  pentru o asa maretie( si la propriu si la figurat)….sau nu a fost ea pregatita pentru un asa maret calator :-) 
Peste cateva zile este timpul Braziliei …si va voi invita si pe voi sa vizitati in cel mai usor, comod si ieftin  mod aceste meleaguri…lecturand !
-Este cineva care nu a auzit de orasul distractiei mondiale ? …Rio …
-este cineva care nu a auzit de cel mai ( probabil)  faimos carnaval ? …carnavalul de la Rio !
-este cineva care nu a auzit de cea mai (probabil) cunoscuta plaja?  …Copacabana !…
-este cineva care nu a auzit de cel mai mare , impresionant si renumit stadion de fotbal ? …Maracana ! …sa va mai intreb si de Pele ?
Samba ,bossa-nova,  Amazon , fotbal , cafea , favelele rau famate din filme …sunt doar cateva cuvinte care duc cu gandul la Brazilia …peste cateva zile sper sa stiti mult mai multe .
Pe drumul de intoarcere din Samoa , ma documentam despre Mexic …era destinatia aleasa pentru februarie impreuna cu Honduras si Belize …cu 2 luni inainte ( cam asa cumpar eu biletele) nu am gasit bilet de avion sub 900 euro (si la asa tarif numai in insulele din  Pacific concept sa ajung)…am amanat turul mayas prin cele 3 frumoase tari si trebuia sa le inlocuiesc cu ceva la fel de fascinant …Paul si Laura m-au ajutat …in cateva zile aveam “bilete la Rio” .
Am ales saptamana de dupa carnaval- cand nebunia ( inclusiv a preturilor) se diminueaza… am ales sa vizitam partea de nord unde se afla unul din cele mai frumoase orase ale tari –Salvador de Bahia – fosta capitala …apoi turul este deschis si vom merge “unde vom vedea cu ochii” .
In premiera , alaturi de prietenii nostri Paul si Laura , va mai fi un cuplu : nepoata mea ( era sa zic nepotica mea , dar mi-am adus aminte ce mare s-a facut) Mara impreuna cu prietenul ei care cu acest tur vor avea botezul calatoriilor…sper sa fie de bun augur si , curand, sa ma depaseasca ca frecventa  …Sotia mea, Dana,  abia asteapta sa se imbrace in fustita , tricou si slapi …probabil de asta  zilele acestea isi face muuulte  provizii “anti Zika”-
Stati  “aproape” , in curand Rio va fi la picioarele noastre si pe monitoarele voastre… veti fi conectati cu atmosfera unui oras vibrant (vegheat de statuia Mantuitorului  catarata pe un munte ) , veti avea plaja , apa , distractia de pe Copacabana la un “click” distanta , “cariocas” ( localnicii orasului) vor fi pe blogul meu , veti manca( din pacate virtual)  alaturi de noi la restaurantele “comida a kilo” renumite in intreaga America de Sud ,  voi pune pe blog si facebook poze cu voleibalistele sexi de pe plaje :-) ...cum numai in filme vedeti ! …si veti afla muuuuuulte , muuuuulte lucruri despre aceasta indepartata destinatie .
Nu am obligat pe nimeni niciodata sa calatoreasca( nici nu as putea chiar daca as vrea)  , dar prin umilele mele relatari  am incercat sa conving cat mai multa lume ca orice calatorie este o experienta de viata care te ajuta sa descoperi( sau sa redescoperi)  adevaratele valori in viata pentru fiecare , sa te bucuri de zile relaxante, sa interactionezi cu localnici diferiti de conationalii tai, sa meditezi,  sa te incarci cu energie …dar cel mai important :  SA TE BUCURI SI SA APRECIEZI VIATA – lucru care , din pacate, majoritatea , datorita stilului de viata modern, nu-l mai fac in viata de zi cu zi ….
Mi-am adus aminte de o zicala populara: “ poti sa duci un cal la rau  , dar nu poti sa-l obligi sa bea apa….dar daca ii dai sa linga sare un timp , o sa bea apoi apa cu siguranta singur …eu incerc sa va dau sarea ! …
Ne auzim din Brazilia …