duminică, iunie 08, 2008

Cand am plecat spre Madagascar aveam in plan sa mergem in insulele Reunion(apartin Frantei si de aceea ne-am luat viza de Madagascar cu intrari multiple), sa vizitam misterioasele  insulele Comore si ne-am fi dorit si cateva zile in Mauritius ; toate sunt in apropiere de Madagascar si se ajunge usor peste tot…dar conditia este sa ai timp…a !, si bani bineanteles.

Reunion-ul a picat prima oara datorita faptului ca apartine Frantei si totul este ca in Franta cu exceptia preturilor ( de 2 ori mai mari) si a faptului ca este tot un paradis tropical; apoi a fost randul Mauritiusului care la fel este o insula scumpa, plina numai de hoteluri de 5 stele cu “all inclusive” ,pentru cei care vor o vacanta cu burta la soare si cu mana pe pahar si cu ceva mereu in gura…

Pana in ultimul moment ne-am dorit sa vizitam Insulele Comore, despre care am auzit ca sunt cu totul si cu totul altceva , dar timpul ne-a presat atat de tare incat am fi stat acolo doar 2 zile si era pacat ca intr-un timp atat de scurt nu am fi vazut mai nimic din frumusetea lor si nu am fi simtit de ce sunt “altceva”…Cu siguranta ca intr-o zi veti vedea pe blogul meu : Insulele Comore…dar acum este randul Insulei Saint Marie(Sfanta Maria).

Cand am ajuns in Madagascar toti pe care ii intrebam( turistii si mai ales localnicii) ne spuneau ca sunt doua locatii de basm in care Dumnezeu a lasat Raiul : Nosy Be si Saint Marie. Nosy Be se pare ca este o insula plina de turisti, o insula aglomerata in care industria turismului desi nu a stricat plaja, apa, clima , a adus alte parti negative cum ar fi turismul sexual( este plin de francezi care se plimba la brat cu localnice de doua ori mai tinere), preturi mari, zgomot produs de muzica sutelor de cluburi, discoteci, restaurante, intr-un cuvant a distrus linistea si naturaletea frumoasei insule.

Saint Marie, o insula aflata in partea de est a Madagascarului in Oceanul Indian, pe langa particularitatile  naturale de paradis tropical si-a pastrat si linistea unui taram neinvadat( inca) de turisti dornici de distractie non-stop.

Am hotarat ca ultimele 4 zile ale turului sa le petrecem pe aceasta insula unde sa ne odihnim dupa 10 zile de alergat prin sudul Madagascarului si fiecare sa faca ce-I place mai mult: Dana la soare si eu in adancurile oceanului sa stau printre fauna si flora marina pe care le iubesc la nebunie( nu cred ca este cineva care sa fi facut scufundari si sa nu fie prins de microbul acestui sport –mai mult pasiune- superb…iar amandoi sa cutreieram insula in cautarea Raiului lasat de Dumnezeu…

Insula Saint Marie este renumita in intreaga lume datorita faptului ca aici intre iunie si septembrie vin balenele sa se reproduca si foarte des asisti la un spectacol dat de aceste manifere gigantice prin marime dar foarte gingase daca le privesti de aproape; sper sa le vedem si noi si sa va confirmam .