miercuri, iunie 04, 2008

Dimineata la ora 5 m-a trezit ( nu, nu cocosii !) frigul deoarece aveam un sac de dormit subtire ca o foita , iar despre cort nu pot sa spun decat ca era dintr-o singura bucata si cred ca era la fel daca dormeam in afara lui…

La ora 7 am luat micul dejun care a constat in paine (prajita !) impreuna cu margarina ( aici nu s-au zgarcit si au pus multa, multa) si gem dar nu stiu de ce era ca numai natural nu cred ca era ; am mancat doar putin ,preferand (si eu si Dana) sa bem mult ceai care era fierbinte si ne mai incalzea dupa o dimineata friguroasa.

Am plecat intr-o plimbare mica de apoape o ora printr-un defileu superb cu o flora impresionanta si prin care curgea un rau printre pietre facand sa fie un peisaj de poveste. In Madagascar 80% din speciile de plante si animale care traiesc sunt unice in lume si ghidul ne explica cand intalneam vreo planta mai speciala amanunte despre numele ei, utilizarea ei (multe plante se folosesc ca ceaiuri medicinale traditionale), cand infloreste, raspandirea ei, etc. Aici am vazut cateva specii de Aloe care sunt folosite cu succes in industria farmaceutica din intreaga lume.

Apogeul micii excursii a fost cand am ajuns la doua cascade ( una se numeste albastra , alta neagra) formate pe raul din defileu ,care sunt adevarate piscine naturale ( la fel ca cea de ieri numai ca acestea sunt mai intinse si adanci) unde poti sa te racoresti( sau sa ingheti)in apa curata ( sssssi receeeee! )de munte. Nu am mai facut baie deoarece mi-a ajuns cat am inghetat dimineata in cort dar peisajul era superb si ne-am bucurat de el facand si zeci de poze.

Ne-am intors la camping ne-am luat lucrurile care ne trebuiau pentru inca o zi ( porterii plecau cu restul lucrurilor in sat si-i intalneam abia spre seara cand ni le aduceau la hotel) si am plecat sa cautam lemurieni.

Nici nu am mers mai mult de 5 minute si am dat de o scena unica care imi va ramane mult in memorie; un grup de 20 de lemurieni (femele, masculi, pui) erau pe marginea drumului si se jucau inaintand spre noi. Este o placere sa-I vezi cat sunt de dragalasi ( mai ales cei mici) si spre deosebire de ieri azi se jucau si mergeau (mai mult sareau) pe pamant; faceau niste salturi de 5-10 metri cu coada tinuta in sus si la fiecare salt toti tipam: “UAU !” –mai era un grup de francezi cu noi. Au trecut la cativa centimetri de noi si parca nici nu ne bagau in seama-probabil s-au obisnuit cu prezenta oamenilor si stiu ca acestia nu le fac nimic . La cativa metri de noi s-au oprit la un izvor de apa si au inceput toti sa bea de parca erau niste puisori de gaina. In jurul ochilor au un contur de alta culoare fata de blana , si asta le da o gingasie aparte. SUPERBE ANIMALE !...

Am mai intalnit un grup dupa cateva minute dar acestia erau la cativa zeci de metri de noi si nu am fost multumiti de asa o distanta(stiti cum se spune ,dupa ce lingi miere nu-ti mai place zaharul).

Nu am mers mai mult de 2 ore ( dar acum a fost o plimbare placuta fare “ruperi” de nivel ) si am ajuns la o alta piscina mult mai mare , formata tot pe cursul unui rau ,dar de data asta era direct sub soare si apa nu era atat de rece. Acolo ne-am intalnit din nou toti cei care chefuisem in seara precedenta ( si mai sosisera si altii care veneau cu excursii de o zi) si am luat masa de pranz impreuna povestindu-ne fiecare aventurile prin Madagascar( mai mult cei care erau de mai multa vreme aici); am sarit in piscina ( singura modalitate de a nu simti ca este totusi apa rece de rau curgator) am inotat, am facut plaja, am mancat, am socializat… deci am avut o zi din nou superba.

Seara am ajuns la hotel , am mancat ,iar eu am iesit putin sa ma plimb prin sat ( Dana era atat de obosita incat era sa adoarma sub dus) dar datorita intunericului ( nu exista curent si multi nu au generatoare) m-am intors repede in camera.

Daca veniti in Madagascar nu ratati o vizita in Parcul Natural Isalo(cred ca si in alte parcuri este la fel de frumos) unde puteti face mai multe excursii decat am facut noi, puteti vedea mai multe animale ( noi nu am vazut cameleonii –aici sunt jumatate din cameleonii care traiesc pe intreg Pamantul, nu am vazut fossa-un animal care seamana cu puma, unic in lume), multe pasari, puteti vedea peisaje unice bucurandu-va de ele mai multe zile decat noi; daca aveti timp puteti ajunge la “Pestera Portughezilor” unde se spune ca s-au adapostit niste marinari portughezi dupa un naufragiu- drumul pana acolo se parcurge in cateva zile dar se spune ca este “drumul care trece prin paradis”.

“Pestera (sau Grota)Portughezilor “ se spune ca a adapostit si pirati faimosi ; se stie ca Madagascarul a stat sub semnul steagului negru cu cap de mort mult timp si este faimos in lume ca fiind locul de bastina a multor pirati. Sunt multe legende legate de pirati si cred ca bunicii malgasi au ce povestii nepotilor cand vor sa-I infricoseze daca nu sunt copii cuminti…Mie, copil fiind ,mereu mi-a fost teama de piratul acela cu un singur ochi, care este rau si ataca corabiile pentru a le scufunda si jefui.

Vizitand un parc din Madagascar ai impresia ca esti pe “National Geographic” –in direct si totul pare desprins dintr-o alta lume; este greu de descris frumusetea “altei lumi”-aceasta trebuie TRAITA !...pana atunci , sper ca n-ati uitat…sa visati…

1 Comments:

Blogger eme said...

super destinatie!
cand am vazut noua destinatie mi-a venit in minte desenul animat cu acelasi nume si daca si in desene erau niste peisaje superbe imi inchipui cum e in realitate.
frumoasa poveste cu lemurieni cred ca daca s-ar aplica si la oameni nu ar mai trai multi pe acest pamant(s-ar bate si s-ar omara parte in parte si barbati si femei)
distractie placuta in continuare si poate cateva poze daca se poate stiu RABDARE..............

1:47 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home