joi, februarie 22, 2007

Ziua 6
Kuala Lumpur-Malaezia
Am plecat dimineata fara probleme spre Kuala –Lumpur , capitala Malaeziei, ajungind la ora 14 in acest superb oras al Asiei-cred ca m-ati “citit”( si la propriu si la figurat) despre cum cataloghez eu locurile unde ajung: mai mult sau mai putin decit ma asteptam; K.L. este peste asteptari…
Sa va spun ceva poate ca o sa va ajute in viitoarele voastre calatorii( sper sa ma intrec cu cit mai multi) , de fapt un sfat care sper sa va prinda bine. Foarte des mi s-a intimplat cind platesc cu cardul sa ma puna sa semnez mai mult decit ar fi normal sa platesc si daca nu esti atent semnezi si apoi nu mai poti face nimic ; acelasi lucru mi s-a intimplat si in Bali si anume la plecare mi-au pus pe nota de plata dublu serviciilor utilizate si care ar fi trebuit sa le platesc. Si daca era numai la mine nu reactionam ,crezind ca au gresit, dar s-au plins alti citiva din grup de acelasi lucru si sunt convins ca multi au “muscat” …si nu este doar intr-un loc anume ,ci in intreaga lume ….multi turisti mi-au confirmat ca se procedeaza asta deoarece de multe ori nu te uiti la ce semnezi si ei profita de asta….tu in cel mai rau caz vezi doar acasa cind ceri de la banca desfasuratorul si nu mai poti face nimic fiind in general departe de locul platii. Deci atentie cind platiti cu cardul ( este f convenabil din multe puncte de vedere) sa va uitati atent ce semnati si cit va taxeaza( daca bagati P.I.N. –ul si nu mai trebuie sa semnati sa cereti chitanta.A fost un moment neplacut dar care nu-mi schimba parerea despre Bali-inca un paradis pe Pamint dar nu in sezonul ploios!!.
Sa revin la Malaezia cu ceva informatii “tehnice” care sper ca va vor ajuta intr-o viitoare excursie in aceasta tara necunoscuta pentru multi romani si sper sa va completeze deasemenea cunostiintele geografice si istorice .
Malaezia este constituita din doua sectoare separate,pe mai mult de 500 de kilometri de Marea Chinei de Sud, unul continental ( Malaya) si altul insular ( Sarawak si Sabah) ocupind partea de nord a insulei Kalimantan( Borneo). Populatia este de 24 milioane locuitori dintre care 60 % malaiezi, 25 % chinezi iar restul indieni,pakistanezi etc. Peste 85% din populatie este concentrata in Malaezia peninsulara desi aceasta ocupa doar 40% din suprafata tarii. Malaezia are una din cele mai dezvoltate economii din Asia si printre cele mai dinamice din lume probabil datorita bogatiei resurselor naturale, a politicii dinamice de atragere a investitiilor straine, precum si indelungatei stabilitati politice interne . La fel ca si Indonezia, resursele naturale sunt f valoroase si spre deosebire de aceasta , stie sa si le valorifice la adevarata valoare. Turismul este in crestere , 10 milioane de turisti anual iar veniturile sunt pe masura: 6 miliarde dolari.De la intrarea in tara te intimpina mii de reclame cu sloganul “ Vizit Malaysia 2007” o campanie internationala lansata de guvern la aniversarea a 50 de ani de independenta.( toate avioanele in interior si exterior sunt pictate cu acest slogan)
Multa vreme ( pina in anul 1980 ) economia Malaeziei a fost bazata pe agricultura si desi nu se mai bazeaza numai pe ea este totusi una din principalele tarii agricole ale lumii-sector depasit in ultimul deceniu de servicii(60%) si industrie( 30%)- nu cred ca nu a vazut cineva vreun produs “Made in Malaysia”.
Gata cu detaliile tehnice si trecem la ce am mai facut restul zilei de la aterizare : Cu un vot unanim am decis sa mergem in centru si sa vizitam restul zilei capitala. Simbolul capitalei este cu siguranta ansamblul format din cele doua cladiri uriase cunoscut sub numele “Petronas Twin Towers” sau Gemenii Petronas(construite in 1996). Aceste turnuri au o inaltime de 452 de metri fiind pina nu foarte mult timp cele mai inalte cladiri din lume ( recent in Taiwan s-a construit un turn cu 100 de metri mai inalt) .Edificiul format din cele doua turnuri reprezinta emblema dinamismului exceptional al Malaeziei si cu adevarat este ceva urias si impresionant. As fi vrut sa urcam sus dar era prea tirziu si asta mi-a intarit convingerea ca o sa mai existe o a doua vizita in Malaezia dar mult mai lunga …Am avut ocazia dupa sesiunea de cumparaturi sa vedem si turnurile gemene noaptea luminate si mi-am imaginat ca sunt niste turnuri din povesti…merita vazute !!!
Tot grupul a votat pt un tur prin magazinele din capitala Malaeziana stiind ca preturile sunt dintre cele mai mici din lume mai ales la electronice. Desi nu-mi lipseste nimic si nici nu-mi doream ceva anume am dat si eu o tura prin magazinele electronice dintr-un imens complex specializat , situat in centru pt a putea confirma sau infirma aceasta “legenda” . Cu adevarat am ramas impresionat de varietatea de produse, probabil ultimele descoperi in materie de electronica si preturile care erau mult sub preturile din Europa. Ce m-a incintat si mi-a facut cu ochiul au fost laptopurile f mici , usoare si compacte care au aparut pe piata si daca ma hotarasc sa-mi iau cu siguranta imi va fi greu sa aleg…
Am intrat apoi intr-un mall imens pe 12 etaje unde am savurat din nou din placerea unica a “shoppingului” fiind fascinat citeva ore de multitudinea de produse aparute pe piata; am impresia ca de aici se da tonul la moda in lume ( probabil nu am fost demult la Paris sau Milano) dar cel putin urmeaza tendinta actuala si pretul este net inferior tuturor altor locuri cu siguranta; nu mai dau exemple dar credeti-ma ca asa este !.Am iesit cu citeva plase si cu teama de a nu mai avea unde sa le pune in bagaje dar chiar daca le las aici tot sunt satisfacut ca am trecut prin farmecul acestor momente cind faci cumparaturi ( glumeam, nici nu ma gindesc sa le las aici !!!...)
Tot grupul in autocar in drum spre hotel vorbea numai de cumparaturile facute laudindu-se cu negocierile facute( poti negocia dar nu mai mult de 10%), cu produsele cumparate si cred ca in curind Kuala Lumpur va lua locul Milano-ului ca destinatie de “shopping”.
Ajungind la hotel ne astepta o cina selecta si desi era aproape miezul noptii am savurat cum se cuvine din multitudinea de preparate fine care erau la discretie. Eu unul o sa evit de acum sistemul “all inclusiv” deoarece nu ma pot abtine si apoi imi pare rau ca am mancat atita.Camera la hotel este la nivelul asteptarii unui hotel de 5 stele si totusi nu inteleg de ce internetul nu este inclus in pretul de 250 de euro pe noapte a camerei si trebuie sa platesti 10 euro in plus pt internet?. In Thailanda cele mai ieftine hoteluri ( 20 de euro) aveau accesul la internet gratuit. Dar asa o fi politica la 5 stele . Oricum nu ma intereseaza pt ca nu este o prioritate pt mine dormitul la 5 stele!...
Si inca ceva sistemul de prize din Malaezia nu accepta sistemul european ; a trebuit sa cer un adaptor ca se pot lucra pe P.C. si a-mi incarca telefonul.
Am uitat sa va spun ca la iesirea din Indonezia am platit “taxa de iesire din tara” o taxa de care ma miram si in Thailanda si pe care nu o inteleg si n-o accept ( de ce nu o pun la intrare ??) desi nu este mare-10 euro !
Dimineata plecam spre tara si in cele 12 ore pina la Istambul voi mai scrie pt ultima zi in aceasta neobisnuita excursie in Indonezia …apoi urmeaza si poze !!...

1 Comments:

Blogger larisa said...

Acest comentariu a fost eliminat de autor.

2:47 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home