miercuri, februarie 21, 2007

Ziua 5
Ultima zi in Bali a fost ziua dedicate in totalitate celor care ne-au adus aici , Vaillantul.
Dimineata la ora 9 ne-am prezentat in fata salii de conferinte a hotelului imbracati “business”. Cind stai citeva zile cu niste oameni si ii vezi in fiecare zi imbracati mai mult decit sport, cu pantaloni scurti , cu sau fara tricou, in sandale sau slapi, in costum de baie, cind se intimpla sa-I vezi imbracati sobru ramai socat si parca nu-I recunosti ; trebuie sa recunosc ca un costum cu cravata te face sa arati mai serios si daca inainte cu citeva ore ii spuneai pe numele mic ,in costum parca te jenezi sa i te adresezi cu “tu”. Probabil ca si ei simtindu-se imbracati in costum se poarta mai serios si nu mai sunt atit de deschisi ; la mine nu cred ca se schimba ceva desi nu ma imbrac des in costum . Chiar am facut o gluma spunindu-le sa nu-mi se mai adreseze cu “per tu” ci doar cu “dumneavoastra” atit timp cind sunt in costum…iar eu am facut la fel cu ei!....
Am ajuns in fata salii la ora 9 fix tocmai pt a nu intirzia , sau a veni mai devreme si a sta in caldura dar usa s-a deschis la 9 si 15 minute fiind obligati sa stam la 30 de grade in costum si sa vedeti cum ne-am inmuiat cu totii iar cind am intrat eram transpirati si aerul conditionat dat la maxim ; am inceput “bine” intilnirea…
Despre intilnire nu vreau sa va plictisesc si nu cred ca va intereseaza ; cite putin din fiecare, organizare strategii de marketing, vinzari, proiecte pt anul in curs, bonusuri pt vinzari si mult mai multe informatii mai mult sau mai putin secrete,mai mult sau mai putin interesante….nu am adormit desi au fost momente cind eram f aproape…un prieten destept cu care am stat la masa si-a adus laptop-ul si in timpul sedintei isi verifica mail-ul dind impresia ca isi noteaza ce se discuta…nu m-a dus capu !....Hai sa nu fiu rau sa zic ca nu au fost si lucruri interesante dar….aveam timp si de mail-uri!....
Discutiile sau prelungit pina la ora 4 si am plecat apoi direct la masa ( eu am trecut prin camera si m-am schimbat deoarece dupa masa am vrut sa fac baie in ocean si piscina) Atit de tare era soarele , atit de cald si umed incit n-am rezistat mai mult de 5 minute in ocean si 3 minute la piscina…am stat apoi citeva minute pe un sezlong meditind si gindindu-ma la lucrurile frumoase de aici…
Sa va spun un pic despre Mata Hari, celebra artista –spion care este f renumita in Indonezia: Fiind o curtezana olandeza , s-a casatorit cu un inalt ofiter olandez si impreuna au petrecut aproape un deceniu ( la inceputul sec.XX ) in Indonezia. Intorcindu-se in Europa s-a facut cunoscuta datorita sex-apeal-ului special de care dispunea si nu in ultimul rind datorita interpretarii unor dansuri indoneziene(jawaneze) si tot ea a fost cea care a adus in Europa hainele specific indoneziene. Numele sau exotic de Mata Hari( nu stiu cum o chema in realitate) a fost inspirat din limba indoneziana , “mata” insemnind ochi iar “hari’- zi, deci “Ochiul zilei’ ;semnificatia corecta este “Soarele stralucitor”.
Azi nu am ajuns la doctor sa-mi scop teapa din picior deci o sa vin cu ea in Romania; nu s-a infectat si nici nu m-a deranjat la dans, parca si uitind de ea; aduc si eu ceva amintire din Bali: -o teapa !!!
Sper ca nu va deranjeaza daca mai adaug ceva informatii despre Indonezia; numai avind o baza referitoare la cultura,istoria, geografia,traditiile unei tari, puteti intelege mai bine comportamentul si sa va integrati mai bine in respectiva tara .Sa va mai spun atunci cite ceva: populatia Indoneziei este de aproximativ 260 de milioane fiind a 4 tara ca numar de locuitori din lume,dar fiind prima ca numar de musulmani( 90% apartinind credintei islamice). Relieful este predominant muntos in majoritate insulelor dar majoritatea muntilor nu depaseste 2000 de metri.Practic fiecare insula are o coloana vertebrala montana.Fiind o tara ecuatoriala ,si avind o vegetatie luxurianta care ocupa mai mult de 70% din teritoriu , fauna si flora fiind f variate si conferind o bogatie de neegalat : arbore de cafea( a treia tara pe glob),palmieri de cocos( locul 1 in lume, palmieri de ulei( locul1),arbori de cauciuc (locul2), arbori de cacao( locul 3), ceai ( locul4), arbori cu lemn pretios ,tek-ul si santalul din care se confectioneaza multe obiecte de arta si deasemenea se si exporta masiv. Deasemenea in Indonezia se gasesc o multitudine de resurse minerale :petrol si gaze naturale( locul 6 in lume),staniu ( locul 2) cupru( locul 3), nichel ( locul 3) si nu va mai plictisesc decit spunindu-va ca Indonezia este specializata in culturile de orez ( locul 3 pe glob , avind 50% din suprafata cultivata). Citind toate acestea am inteles de ce Olanda a renuntat cu greu la acest nesecat teritoriu de resurse dar ma intreb de ce totusi majoritatea populatie este saraca ?...
In Indonezia veneau peste 5 milioane de turisti anual iar veniturile din turism depaseau 4 miliarde dolari ( acum dupa atentate nu mai sunt statistici, sau poate sunt dar nu publice)
Acum rata somajului a ajuns la peste 14% din forta de munca activa ceea ce la o populatie de 260 de milioane este enorm. Acest disponibil de forta de munca a inceput sa-si caute de lucru in alte tari asiatice sau alte continente( adevarul ca n-ar fi rau sa emigreza in Europa masiv dar cred ca la prima iarna ar muri de frig, fiind obisnuiti cu altfel de temperaturi si nesimtind niciodata o temperatura sub 20 de grade…saracii sau fericitii, interpretati cum vreti !....
Inca un lucru care mi s-a parut senzational este cresterea sperantei de viata in ultimii ani de la 47 de ani in 1970 la 65 in 2000 si 67 in 2004. Totul datorita boom-ului economic, cresterii standardului cultural si ameliorarii conditiilor sanitare-probabil cea mai importanta!.
Hai sa ma intorc putin la ziua de azi, si sa mergem direct la Gala Vaillant de asta-seara.
La ora 8 a inceput printr-un cocktail linga piscina mare a hotelului totul fiind amenajat de mare sarbatoare cu multe fetite pe post de animatoare, si ospatari cu bautura pe tavi care se invirteau printre tine de te ameteau. Fiind in costum in 3 minute eram leoarca iar eu am noroc ca nu transpir pe fata dar altii parca ar fi iesit atunci din piscina….dupa 10 minute am plecat aproape de plaja unde ne asteptau mesele pregatite si amenajate de parca era cea mai mare receptie data de presedintele Indoneziei…cu adevarat impresionant ! si probabil datorita emotiei sau probabil influentei brizei de la ocean sau nu ne-am mai gindit noi , nu am mai transpirat asa tare( de fapt eram uzi pina la chiloti dar cred ca n-am mai bagat de seama fiind captivati de aranjament si locatie. Este greu de descris dar in mare imaginati-va 10 mese aranjate pe un gazon impecabil , la 10 metri de plaje , in fata aranjata o scena in care cinta o formatie “live” foarte buna, in cele doua laterale mancarea aranjata cu mult bun gust si pregatita acolo( gratarul ) iar foarte aproape piscina luminata feeric. Credeti-ma o locatie care ar impresiona si pe un mare experimentat participant la dineuri luxoase. Daca am uitat noi de transpiratie si disconfort trebuie sa intelegeti ca ne-a fermecat. Gala a inceput cu servirea mesei iar incet , incet s-a creat o atmosfera f degajata si am trecut la dans( un rol major au avut fetitele-vreo10- angajate special pt a face atmosfera) Din cind in cind privind colegii cit de transpirati erau ma gindeam si la mine si ma ingrozeam-in rest atmosfera ma facea sa uit…a fost o seara de neuitat datorita in primul rind formatiei care a cintat melodii cunoscute si f antrenante si apoi atmosfera creata care ne-a facut sa dansam aproape 4 ore .Un moment fericit pentru mine a fost festivitatea de premiere la concursul de rafting unde am luat premiu I impreuna cu echipa si am fost tare mandrii cind pe scena am cintat “we are the championes”…in rest multa voie buna , distractie ,si mult ….dans. A fost una din serile apreciate cel mai mult de mine deoarece iubesc muzica si dansul si din pacate nu am ocazia prea des sa dansez in Romania, iar aici m-am dezlantuit impreuna cu altii( si altele…) ca mine…avind cu adevarat “fun” ( ce fain suna nu??)
Maine dimineata plec in Kuala Lumpur –Malaiezia si va scriu si de acolo….si mai imi aduc aminte si ceva din Bali cu siguranta!...