sâmbătă, februarie 17, 2007

Ziua 1
La prinz am ajuns pe insula Bali. Ca intotdeauna va voi relata primele impresii , la cald( si la propriu si la figurat) despre ce am simtit si cum am “gasit” acest faimos loc. La iesirea din aeroport ne-a “izbit” o caldura de 35 de grade ,dar asta nu ne-ar fi displacut pt ca veneam dintr-o tara actualmente friguroasa , ceea ce ne-a facut sa suferim a fost umiditatea excesiva ( peste 95 %) si instantaneu ne-am facut toti fleasca…Bali se afla in emisfera sudica f aproape de Ecuador ( la 8 grade) si deci cu o clima tropicala.La aeroport am avut parte de un incident : bagajul meu nu mai venea, (eu care rideam de altii ce se vor face daca nu le vin bagajele) dar era unul in plus aproximativ la fel ; am banuit ca cineva a incurcat bagajul , confundindu-l cu al meu .Majoritatea din grup iesisera afara din aeroport si eu am ramas doar cu ghidul turc(ghidul nostru este turc , dar avem si pe cineva care traduce pt cei care nu stiu engleza) , in final luind decizia sa iesim si noi si sa cautam afara bagajul…am plecat spre iesire si chiar la 2 metri de vama am vazut un afis in care scria mare : “PEDEAPSA CAPITALA PT TRAFICANTII DE DROGURI !”- am inlemnit !!, mi s-au taiat picioarele , in citeva fractiuni de secunda mi-am imaginat un scenariu( parca a fost si un film despre citiva tineri arestati si condamnati la moarte in Malaezia, ei fiind nevinovati ,cineva introducindu-le droguri in bagaje) punind cei mai rau in fata : bagajul nefiind al meu , nu stiam ce este in el si daca erau droguri ?... eram f aproape de politistii de la vama si trebuia sa ma hotarasc rapid ce le spun pt ca intram la banuieli daca statam in drum si cred ca eram si alb la fata de frica…l-am intrebat pe ghid ce sa fac si el a inceput sa rida( nu era nimic de ras , credeti-ma) spunind ca nu ma va intreba nimic…eram hotarit sa spun adevarul daca ma intreba de valiza…nu m-a intrebat nimic dar tot corpul imi tremura cind am trecut pe linga vames… am ajuns la grup si uitindu-ma dupa bagajul meu l-am zarit , am fugit spre el si am strigat a cui este bagajul…un barbat in virsta care era linga el a spus ca este a lui. I-am spus sa se uite bine si cercetindu-l si-a dat seama ca nu este a lui ;intr-un final si-a dat seama ca l-a incurcat si nu m-am putut supara pe el fiind un om in virsta ( 70 de ani cred)….a justificat ca amindoua fiind infoliate nu s-a mai uitat la bagaj atent…promit ca niciodata nu voi mai infolia bagajele….o intimplare pe care nu o voi putea uita prea repede…
Linistindu-ma dupa incident ,ne-am suit in autocarele care ne asteptau si dupa 40 de minute am ajuns la un complex de hoteluri, toate de 5 stele , tot complexul fiind pazit de multi militari inarmati si la cel mai frumos hotel ne-am cazat. Hotelul este mai mult decit ma asteptam( si ma asteptam la 5 stele) , eu am camera cu balcon spre ocean si aproape totul este superb. Cu ce nu sunt multumit ? , nu avem internet in camera, nici chiar cu plata( inadmisibil la un hotel de 5 stele) si trebuie sa ma duc la receptie sa platesc si cu laptopul apoi ma pot conecta fara fir dar numai linga receptie ,dar ma intreb ce fac cei care nu au laptopuri ? Iar alt lucru deranjant este ca suntem departe de centru, unde este toata viata insulei si aici este ca intr-o puscarie( este adevarat ca de 5 stele) iar daca vrei sa pleci trebuie sa iei taxi iar eu sunt obisnuit sa ma plimb dupa masa de seara prin magazine,centru, sa vad “agitatia” turistilor , sa ma uit la ei, etc. Nu este un hotel pt oamenii activi ca mine oricum!...dar ma sacrific !
Trebuie sa va spun ca astazi este Anul Nou chinezesc si am vazut in multe locuri ca s-ar organiza ceva petreceri….sa tin minte la anul pt ca azi nu mai sunt in stare sa ies din camera…
Deci am ajuns la hotel , nu ne-au lasat sa facem dus pina nu am mancat( buffet suedez , de 5 stele bineinteles iar eu m-am aruncat la fructe de mare si …fructe pamintene…)am facut dus si ne-au grabit sa ne intilnim la receptie pt a pleca sa vizitam cel mai renumit templul din Bali care se afla la distanta de o ora de mers cu autocarul. Un templul micut construit pe o stinca , dar in care nu au acces nonhinduistii, dar ceea ce este interesant este ca la baza stincii, care se afla la marginea oceanului, se afla un izvor cu apa dulce care se spune ca este sfint, si unde m-am spalat sa ma curat de pacate…nu !, nu am baut din el….
Am stat cam 2 ore ,am facut poze, am stat de povesti pe o terasa in apropiere si am ris impreuna cu gasca pe care mi-am facut-o….Am plecat spre seara direct la cel mai faimos restaurant ….italian din Bali ( probabil ca daca voi merge in Italia cu Vaillant-ul ne vor duce la vreun restaurant Balinez !? )unde desi nu ne era foame am mancat din nou la un standard tot la fel de ridicat.
Toti din grup am hotarit ca azi sa ne intoarcem la 10 in camere si sa ne culcam pt ca suntem si obositi si dati peste cap cu fusul orar ….
Mai vreau sa va mai scriu citeva rinduri dar am atitea sa va spun interesant incit nu pot sa selectez doar putin ,iar mai mult nu mai sunt in stare sa scriu…este ora 1 noapte si trebuie sa intru in fusul Indoneziei , pt aceasta trebuie sa ma culc ACUM !
Maine este o zi plina ,si raminind dator si din ziua asta cu destule o sa am ce scrie…si voi ce citi….
Daca mi-ati vedea camera cu siguranta m-ati invidia !...dar daca mi-ati vedea patul nu m-ati intelege de ce nu m-am bagat pina acum in el si am stat sa va scriu….PT CA VREAU SA IMPART CU VOI PLACEREA DE A FI IN ACEST NOU PARADIS !...