miercuri, ianuarie 31, 2007

Ziua 7
Dedicata in totalitate descoperirii minunatelor si greu accesibilelor locuri semnificative de pe insula.
Toata ziua , de dimineata pina seara m-am plimbat de la un capat la altul si am facut si inconjurul insulei ; as putea sa ma angajez ca sofer pe taxi si as sti cum sa ajung oriunde acum. Precum v-am zis drumurile sunt doar in jurul centrului betonate iar in rest trebuie auto de teren sau motor enduro. Am vazut destui motociclisti care au renuntat sa ajunga intr-un loc pt ca trebuiau sa treaca un deal si era panta prea abrupta si cu nisip.
Azi m-am prins de ce inchiriaza localnicii atit de ieftin motocicletele….majoritatea motoristilor cad pe nisit ( aluneca f tare) si cind mergi inapoi sa duci motorul iti iau de 3 ori pretul piesei chiar daca aceasta e doar zgiriata…mereu e scandal la inchiriat , turistii nefiind deacord cu sumele aberante cerute de localnici ….dar nu ai ce face ai semnat contractul in care la anexa este o lista cu preturile pieselor care se strica cind cazi …au pasaportul tau la ei si nu ti-l dau daca nu platesti…ingeniosi oameni!!
Am vazut citeva locuri unde as ramine ani de zile si nu m-as satura de atita frumusete…Aici pe insula nu ai nici o problema, nu te streseaza nimeni,nu te suna ca nu ai telefonul cu tine, maninci cit vrei si poti sa faci o groaza de iesiri in natura si sa te bucuri de ea….dar totusi oricit de frumos ar fi tot imi lipsesc problemele din Romania si sunt curios ce mai e pe la firma ( nu am vorbit de loc cu ei de cind am plecat, probabil ca nu vor sa ma deranjeze dar nu stiu ca eu am nevoie de probleme pt ca asa am “softul” setat de mult timp si nu ma poate nimic schimba….de fapt nu stiu ce mare intelept a spus ca “singurii oameni fara probleme sunt mortii”….asa e !!!
Ramasesem dator sa va spun cum actioneaza asa zisa “betie din adincuri”. Cind am dat examenul pt atestare ca scufundator m-a dus la 40 de metri si acolo pe un plastic special si cu ceva de scris m-a pus sa fac o socoteala de inmultire ,ceva de genul 45 inmultit cu 32 si m-a cronometrat…am scris rezultatul dupa aproape 1 minut iar apoi la suprafata aceiasi inmultire am facut-o in 5-6 secunde….mi-a dovedit cum te poti pierde acolo jos…creierul gindeste mult mai incet.
Sa revin la ziua de azi si sa va spun un lucru interesant pe care multi din voi nu-l stiati si l-am vazut azi: o rezervatie de maimute , de fapt o baza de dresaj pt ce credeti ?...v-ati pus vreodata intrebarea cum culeg bastinasii nucile de cocos din copac….pina acum citiva ani urcau ei daca copacul nu era mare si inalt si le luau numai pe cele din jurul trunchiului unde puteau sa ajunga…. Acum dreseaza maimute pt acest job care fac treaba mai repede si nu ramine nici o nuca in copac….cine stie ce vor mai face maimutele in locul nostru peste citiva ani !!??
Toata ziua am fost intr-o graba cumplita pt a putea vedea toata insula , si nu e chiar atit de mica si a nu rata nici un loc de pe harta; cind ajungeam la un loc superb de baie repede imi dadeam jos tricoul si tzusti in apa de o culoare si puritate de nedescris , si nicaieri nu erau mai mult de citeva persoane in apa si pe plaje…cind ieseam din apa nu mai pierdeam timpul cu uscatul si plecam in costum de baie pt ca ma usca vintul pe motor(mama sigur isi face griji acum sa nu fi racit-stai linistita sunt 35 de grade la umbra )…am facut totul calculat fara sa pierd deloc timpul….Singura problema a timpului pierdut este ca nu mai poate fi regasit niciodata – si de multe ori asa bine e sa pierdem timpul aiurea!!...
Pt mine azi asa bine a fost ca nu am pierdut nici o secunda timpul aiurea si am vazut tot( sau aproape tot) ce se putea vedea in aceasta insula de basm si acum desi ma simt super-obosit pot sa spun ca simt o placere imensa in suflet…era sa zic fericire dar mi-am adus aminte ce am citit mai demult si mi-a ramas lipit pe memorie : “Placerea vine din exterior iar fericirea din interior “….Da !!
Hai sa va povestesc un pic si despre istoria insulei . Intii de toate traducerea din limba thai a insulei este “ Insula broastei testoase”. In trecut aceasta insula era destinatia favorita a broastelor testoase care veneau sa-si depuna aici ouale( sute de broaste) iar acum localnici au amenajat citeva locuri ,le-au izolat si incearca tot posibilul sa “convinga “ prin toate mijloacele broastele sa revina( ar fi o atractie turistica enorma)
Pina acum 15 ani pe insula erau doar citiva localnici , care traiau izolat(fara curse regulate)si isi cistigau “painea” din pescuit si nuci de cocos….incepind din anii 1990-2000 a inceput sa se dezvolte incet incet turismul si mai ales turismul ecologic al celor care vroiau linistea si frumusetea naturii( ce o face tovarasul meu James ?, o fi gasit specii noi de fluturi si pasari ??) ; apoi a inceput sa se dezvolte turismul in general ( scufundari,plimbari,sporturi de apa ,mancare sanatoasa,lunile de miere !! ) ajutat f mult si de vreme care face ca sezonul sa fie aici 12 luni pe an.Au venit investitorii straini( cum sa nu investesti intr-un loc aproape virgin si cu sezon plin tot timpul anului) si au creat infrastructura si au adus Know-how-ul de succes in turism, promovind in acelasi timp in lumea intreaga acest paradis ; o foarte mare contributie la dezvoltarea insulei au avut-o scufundatorii care au venit si vin in numar din ce in ce mai mare , tocmai de aceea sunt sute de centre de scufundari si toate traiesc…Ca o paranteza ce o fi fost in mintea investitorilor de pe litoralul romanesc ca au investit intr-un turism a carui sezon este de doar 2 luni…bani negrii !?...
Seful de la centru de scufundari unde am facut si eu mi-a spus ca din ce in ce mai multi straini isi cumpara pamint sau case aici si preturile au explodat in ultimii ani iar localnicii care aveau terenuri s-au imbogatit…cei mai multi sunt rusii care vin cu sacosa de bani la ei sa cumpere case de vacanta....
Sunt obosit si maine mai am o zi grea ( of !! de ce e ultima ?) in Samui pt ca insula este mult mai mare ca asta si vreau sa-mi fac o parere despre ea cit de cit
Poze am facut sute dar ….rabdare !...vin si ele !!!
Asa brusc cum inchei asa brusc m-a apucat si o oboseala de nu mai vad literele pe tastatura…dar este o oboseala placuta…intr-un loc mai mult decit placut!!