marți, ianuarie 30, 2007

Ziua5
Este ora 10 seara ( in Romania ora 5 ) , temperatura de 28 de grade ( cu plus….imi pare rau de voi…) si stau pe terasa bungaloului la 3 metri de mal( am si ponton dar acolo ma uda valurile)-daca vine tzunami sunt primul care ajung mincare la pesti….La 20 de metri este restaurantul complexului si au oprit muzica mai devreme desi mi-ar fi placut sa aud muzica in surdina ; am aflat ca sunt multe cupluri in luna de miere( insula este renumita in toata lumea pt cele mai frumos organizate concedii ale celor proaspeti casatoriti) si probabil merg in pat mai devreme….oricum valurile se sparg la 3 metri de mine si au si ele o muzicalitate placuta…
Hai s-o luam de la inceputul zilei - oricum stau asa comod intr-un fotoliu-sezlong si mi-e asa bine ca o sa va scriu pina dimineata- desi mi-ar placea sa va povestesc unde sunt acum ( mai avem 3 zile!!! si veti afla mai multe despre acest loc).
Culcindu-ma la ora 2 dimineata, deci devreme( acum citeva zile nu concepeam sa ma culc dupa ora11-cu mici exceptii!! ), m-am sculat automat la 7 si am simtit nevoia de citeva minute de rugaciune si meditatie : degeaba propovaduiesc eu calea spirituala daca eu nu o aplic intii. M-am simtit apoi f bine , avind energia unei bombe atomice( nu stiu de unde mi-a venit comparatia asta), pregatit sa inot pina in Romania daca era cazul; stiam ca ma asteapta o calatorie lunga pe o insula despre care stiam doar unde se afla.Colegul meu de facultate mi-a recomandat Koh Samui, Aurelian mi-a recomandat Koh Phangan dar eu am ales calea nebatatorita dorind sa incerc micuta insula Koh Tao ( si nu-mi pare rau, dimpotriva )
La ora 9 a venit taxiul care m-a dus pina la aeroportul din Pattaya de unde aveam zborul catre Koh Samui.Aeroportul f mic ( cel mai mic pe care l-am vazut eu vreodata) dar f cochet. Ce am observat este numarul mare de non-asiatici care se plimba cu tailandeze si in majoritatea cazurilor barbatul are 50-60 de ani iar femeia 20-30 ( sau poate mai mult dar nu arata)-dar mai sunt si exceptii cu barbati de 30-40 de ani insotiti de tailandeze. Eu sunt singur….
Fac o paranteza sa nu uit : vreau sa va multumesc tuturor celor care mi-ati trimis mesaje(am nevoie de incurajarile voastre si mi-au facut bine) si sa-mi cer scuze daca nu am raspuns tuturor dar o voi face cit de curind. Inca o data multumesc si sper sa nu va dezamagesc ….
Avionul era atit de frumos colorat,cu culori atit de vi de-ti zbura mintea automat la vacanta: palmieri,plaja. delfini ,etc…toti de fapt care calatoresc pe tronsonul acela sunt in vacanta….dar era mai vechi , avea elice ceea ce nu am mai vazut de mult…oricum zborul a decurs normal.
Prin toate aeroporturile si avioanele prin care am trecut in toata lumea asta, acum in cele doua aeroporturi ,in avion,pe feribot, mi s-au parut oamenii cei mai placuti si mai politicosi- vorbeau frumos cu tine ,te rugau sa faci ceva pe un ton f politicos…m-au impresionat !...
Atit de bine te simti printre oamenii politicosi si te fac si pe tine sa fi la fel; mi-am adus aminte ce a zis Baha’u’llah, profetul si fondatorul religiei Bahai ,credinta mea, despre politete:este regina tuturor virtutilor si este binecuvintat acela care este impodobit cu mantia loialitatii si iluminat de stralucirea politetii…
Cu cit esti mai puternic ( profesional, material,spiritual,cultural) cu atit trebuie sa fi mai politicos si mai lipsit de aroganta in caz contrar puterea iti amplifica lipsa politetii si aroganta si te face sa pari mai rau decit esti. Problema este ca multi interpreteaza politetea si bunatatea ca o slabiciune si incearca sa beneficieze de ea… e o parere de-a mea!!!

Aeroportul de la Koh Samui(unde am aterizat dupa un zbor de 45 de minute) este nou si a fost dat in folosinta recent, dar a fost declarat printre cele mai frumoase 5 din lume-ca frumusete ,caci ca marime este printre ultimele.Este atit de mic ca avionul te lasa direct la “peron” si bagajele aproape ca le iei direct din avion: nu exista cladiri cu pereti ci doar acoperisuri acoperite cu bambus-parca ar fi niste corturi dar cu un design foarte placut si futurist. De acolo mi-am cumparat bilet de feribot pina la Koh Tao si gratuit ne-au dus cu taxiul pina in port( era de fapt la 1 km departare- cred ca la capatul pistei de aterizare…..)
Feribotul care pleaca din Samui trece mai intii prin Phangan( nu o sa mai pun Koh la insule ca intelegeti) ca sa lase sau sa ia pasageri pt Phangan respectiv Tao.
Cea mai mare insula este Samui , apoi Phangan si apoi urmeaza Tao care este si cea mai indepartata; tot in ordinea asta si gradul de dezvoltare , faima si implicit si numarul de turisti. Pina la Phangan am facut 30 de minute , au coborit majoritatea turistilor din feribot si apoi a inceput distractia….am ramas aproximativ 50 dintre care 10 erau niste fotomodele americance care venisera sa pozeze pt niste colectii de moda si cind le-am intrebat pt cine au zis ca nu stiu iar apoi ca nu au voie sa zica; am intrat in vorba cu ele (erau dragute foc !!! dar unele cu nasul pe sus …iar celelalte mai ceva, nici nu au vorbit cu mine…) si ele mi-au zis primele ca ,compania care face prezentare colectiei a stiut de ce le trimite aici ca este mult ,mult mai ieftin ca in Caraibe iar ele erau suparate ca au zburat atit si sunt obosite, nespalate,etc.Oricum erau ca o pata de culoare ,stralucitoare pe feribotul ala si toti le admiram, mai ales ca se dadeau si in spectacol cu glume ,risete.povesti, vorbeau tare, ….dar ….pina la un moment dat cind ne-am indepartat de mal , am intrat in larg , feribotul a prins viteza si a intrat in tangaj…la inceput le-a placut , rideau ,dar dupa citeva minute au inceput una cite una sa fuga la toaleta( intre timp celelalte rideau) si cind s-au umplut toaletele au inceput sa hraneasca pestii cu ce mancasera mai devreme chiar pe punte in vazul tuturor ; si printre ceilalti pasageri au fost care au vomat( majoritatea femei) dar nefiind “vedete” nu le-a bagat nimeni in seama. ….pina la destinatie -2 ore- aproape jumate din pasageri au vomat sau li s-a facut rau iar toate fotomodelele , chiar si cele care rideau la inceput au fost invinse de “mare”….iar din stralucirea aia pe care o aveau la inceput , la debarcare erau ca niste cirpe ude( le-au udat si valurile care erau f inalte ) si fara nici un cuvint.
Pe feribot m-am imprietenit ( de fapt intovarasit )cu James care este din San Jose (am auzit de oras da nu stiu unde este in America si mi-a fost jena sa-l intreb-trebuie sa caut o harta) iar el este mare admirator de pasari si fluturi si a venit pe cele 3 insule sa descopere specii noi-avea o geanta intreaga cu documente despre pasari si alta geanta cu aparate foto. M-a chemat si pe mine sa admiram ( dar mai intii sa gasim) pasarile si fluturii prin jungla tropicala ( daca ar fi stat citeva ore parca as fi mers dar sta citeva zile-pina gaseste ceva interesant )dar i-am spus ca prefer lumea marina…
Apoi au urmat cele 2 ore cu gura cascata….plimbarea cu motorul ( foarte greu pt ca se circula pe stinga si cu motorul este mai greu decit cu masina ), am rezervat maine toata ziua 4 scufundari in cele mai frumoase locuri, m-am mai documentat unde sa ma duc urmatoarele zile ….iar acum stau linistit, si scriu, si ascult valurile , si sa stiti ca ma gindesc si la voi , si tare v-as aduce linga mine aici sa ne bucuram inpreuna, sau as aduce o farima din paradisul asta in Romania daca as putea…. dar sta in putera voastra intr-o zi sa veniti si sa–mi dati dreptate…Nu va opriti din a visa !!!....iar cind veti pleca sa ma sunati si poate vin si eu cu voi…daca nu sunt deja aici !!!....