sâmbătă, ianuarie 27, 2007

Ziua3

La foc continuu mai mult de citeva zile nu poti sa rezisti; desi am incercat sa dorm doar citeva ore pe noapte , organismul a fost de alta parere si m-a trezit cind si-a facut el somnul. La inceput am fost suparat ca am pierdut timpul aici cu somnul dar apoi mi-am dat seama ca am nevoie de odihna si azi mi-am impus o zi de relaxare , odihna si refacere….

M-am sculat la 11 ( suparat ca am pierdut micul dejun -care era extraordinar-dar problema nu era de mancare care o gasesti cu 1,2 euro peste tot ci de faptul ca acolo intilnesti toti turistii cu care poti sa vorbesti si sa te documentezi) si am plecat doar sa ma plimb fara vreo directie si vreo graba. Dupa un timp am hotarit ca trebuie sa fac ceva ca ma plictisisem : si am decis sa aleg intre shopping si masaj…si aparindu-mi un salon de masaj in cale decizia a fost luata; ieri am facut doar masaj la picioare deci azi era timpul faimosului masaj thai. Trebuie sa stiti ca merita sa veniti in Thailanda doar pentru a face masaj si odata ce il faci ai vrea ca cineva sa-ti faca zilnic masajul thai. Dupa ce m-au spalat pe picioare, m-au dus la etaj intr-o incapere mare cu cel putin 20 de saltele ,dar fiecare spatiu de masaj delimitat cu perdele astfel incit sa fie o mica intimitate; mi-au adus un fel de pijamale in care m-au pus sa ma schimb si a aparut o fatuca de 1,40 inaltime si slaba de m-am gindit cum o sa faca ea masaj. Destul de repede temerile mele s-au spulberat si mi-am dat seama ca masajul thai inseamna tehnica si mai putin forta; cind apasa folosea greutatea ei ca forta de presare si se vedea ca avea o scoala de masaj la baza pt ca m-am simtit atit de bine incit am adormit…nu mult timp pt ca a inceput sa-mi intinda muschii si articulatiile si ma punea in niste pozitii in care nu mi-as fi imaginat vreodata ca pot sa stau dar in care putea ea usor sa lucreze si sa-mi preseze anumite zone(in majoritate muschii) stiute de ei si prin care se pare ca trec liniile energetice ale corpului. Daca mai fac de citeva ori masaj thai o sa ajung atit de mobil incit o sa ma spal pe dinti cu picioarele….in timpul masajului am incercat sa conversez cu ea dar parca eram in filmul cu Tarzan( me Jane, you Tarzan) si nu am reusit sa aflu mare lucru de la ea; am intrebat-o de 5 ori cum o cheama si raspundea cu “Yes” apoi a functionat faza cu “eu Costin you ?”, am intrebat-o de 10 ori citi ani are , raspundea rizind “yes”….apoi m-am lasat pagubas…

Am intrebat-o citi ani are pt ca am observat ca thailandezii nu-si arata virsta si par mult, mult mai tineri: un sofer de taxi cind mi-a raspuns ca are35 am avut un soc…nu-I dadeam mai mult de 20. Receptionera cind mi-a spus ca are 29 si 2 copii as fi facut pariu ca ma minte si nu are mai mult de 18. Probabil modul de viata( fac totul incet fara graba) , hrana , lipsa stresului sau poate gena lor este cauza neimbatrinirii….ar fi interesant de stiut!!..

Nu mi-a parut rau ca am intrat la masaj si sa nu plecati din Thailanda fara sa faceti masajul thai - mai sunt si alte masaje( cu ulei, masaj de relaxare,masaj facial etc.) pe care as vrea sa le incerc dar sa vedem ce timp o sa am.

Cind am plecat parca ma simteam mai usor si altfel mergeam pe strada, as fi vrut sa fug, sa sar ,de placere, si m-am hotarit sa-mi usurez si portofelul mergind la shopping…

M-am plictisit repede de dughenele lor in care sunt si multe prostii si multe marfuri identice si am luat un taxi si am plecat spre cel mai mare mall din Thailanda si unul din cele mai mari din ,atentie!, lume( cel putin asa scrie) . Este nou si cu adevarat este impresionant!...exact ca intr-un mall gasesti tot ce vrei si poti sa stai toata vacanta aici( restaurante, Sali de cinema, divertisment, parcuri de masini daca vrei sa-ti cumperi masina, spectacole cu artisti , si binenteles sute de magazine de firma sau fara nume) fara sa existe riscul sa te plictisesti. Ce am observat ca preturile la magazinele de firma sunt cu 30-40 % mai ieftine decit in Europa( de Romania nu mai zic pt ca este bataie de joc la lucrurile de firma) si am inteles asta dupa ce am auzit ca in Thailanda vin anual peste 10 milioane de turisti…cifra impresionanta ! Am obosit psihic in mall acela si am hotarit sa plec din nou la salonul de masaj si sa-mi dreg picioarele stiind ce bine a fost ieri.

Am luat-o pe jos si am cumparat ,pt a testa ,o groaza de fructe de pe care nu le mai vazusem si eram curios cit de bune sunt. Daca veniti in Thailanda merita sa incercati din toate , mai mult de jumatate veti arunca( nu sunt pe gustul nostru sau trebuiesc pregatite ) dar cealalta jumatate va va aduce la orgasm… mi-au ramas in minte durianul, kratonul, tamarindul precum si cele pe care le stiam: guavele, fructul pasiunii,mango,papaia etc,nu mai zic de portocale,banane ,pepenele care aici au alt gust mult mai bun-probabil mai proaspat si copt de la soare nu in container.

Pe strada vinzatorii ti le curata si ti le dau igienic ambalate ( nu ca in India) tu doar sa le maninci; multi iti fac si suc sau la blender din orice fruct vrei dar eu prefer sa-l maninc;as fi in stare sa vin in Thailanda doar pt fructe…

Am mai facut un masaj la picioare si apoi am fugit spre hotel nu pt ca mi-era dor de el, ci pt ca aveam ceva necesitati….ce sa fac nu ma pot abtine sa maninc cind vad peste tot atita mancare, dar tot ce maninc este sanatos si proaspat…nu te ingrasi pt ca maninci mult ci pt ca maninci prost si in ultimul timp fac o selectie riguroasa la ce maninc( asta nu inseamna ca daca vad pe meniu tiramisu’, nu-l comand), nu am ajuns exagerat dar tind spre o dieta “world-class”.

Ajungind la hotel am facut si un dus si m-a apucat o lene ( sau obosela) incit m-am culcat si iarasi am dormit citeva ore ( oboseala cumulata cu masajul m-au invins …)

Sa spunem ca suntem in timpul somnului si nu am ce sa va povestesc( eventual la ce mai visez , nu va inchipuiti ca m-am oprit din visare, v-am spus sa visezi e gratis !!) despre ce am mai facut ,deci am timp sa va scriu despre Thailanda:

Thailanda este regat condus de un rege care este cel mai longeviv monarh din toata lumea; anul trecut a sarbatorit 60 de ani de domnie si am vazut poze de la festivitatea de ceremonie in care erau toti marii regi si conducatori ai statelor vecine si a celor prietene( tinute de gala si un lux exorbitant) Regele se numeste Bhumidol sau regele Rama IX, al noulea rege al dinastiei Chakri si este recunoscut ca sef al statului, al fortelor armate, reprezentant al religiei budhuste si al tuturor religiilor.Regatul are 76 de provincii ce sunt impartite in judete,districte si sate.

Thailanda inseamna “tinutul celor liberi “ si in 800 de ani de existenta a fost singurul popor din Asia ce nu a fost supus colonizarii. Pina in anul 1939 tara se numea Siam iar guvernul democratic de atunci a hotarit sa numeasca tara “Regatul Thailandei”( exista un popor thai, o limba thai)

Din anii 1950 Thailanda devine un aliat fidel al S.U.A. si cunoaste o dezvoltare fara precedent( si noi am devenit acum citiva ani aliat fidel S.U.A ,oare ne vom dezvolta si noi la fel ??) in primul rind datorita turismului, beneficiind de resurse naturale din plin;de aceea in 2004 cind a fost tragicul dezastru natural( tzunami) au fost disperati pt ca o perioada turismul intrase in declin si multi thailandezi nu mai aveau din ce trai.

Nu vreau sa va plictisesc cu mai multe detalii istorice si voi mai puncta acolo unde este cazul.

Acum sa spunem ca este ora 8 seara si m-am sculat odihnit si pregatit sa mai fac o incursiune si sa descopar secrete din nesecatul Bangkok…

Ma pregatisem sa plec cind m-au sunat Aurelian si Claudia( cuplu de romani de care v-am scris) care venisera de la cumparaturi cu sacosele pline si ei neavind chef sa mai iasa m-au chemat pe la ei sa-mi arate ce si-au cumparat si sa mai stam de vorba; nu puteam sa ratez o discutie cu cineva care a fost de atitea ori in Thailanda si acum se afla de o luna aici.

Discutia a fost f placuta (despre toate subiectele din lumea asta dar mai ales profesia lor-lucreaza in industria informaticii si de aceea pot sa calatoreasca atit de mult , birou lor fiind laptopul) si va dati seama ca nu ramaneam eu sa vorbesc pina la 12 daca nu-mi placea compania lor . Sper sa ne mai intilnim !!! I-am catalogat bine in prima zi: cuplu misto!!!

Am plecat stiind ca am mai putin de scris nefiind o zi atit de plina dar tare eficienta( m-am odihnit si aveam nevoie de odihna) pt a reincepe in forta turul meu prin Thailanda.

Maine plec la Pattaya sa vad renumita statiune si sa fac si o baie in Golful Thailandei si apoi pe o insula(Koh Samui) recomandata de un coleg de facultate care a stat 2 ani in Asia si pentru care Thailanda era o destinatie de week-end. Norocos om !Salutari din Thailanda pt ca stiu ca ii duce dorul !!!...