marți, ianuarie 30, 2007

Ziua 6 –continuare
Deci am plecat devreme dimineata pt a putea ajunge in cel mai frumos loc de scufundari din zona aceasta : Chumphon Pinnacle in care nu ajunge orice barca fiind departe si nu se pot scufunda decit scufundatori experimentati ( asta a fost criteriu pt care am ales firma asta chiar daca era mai scumpa)
Pe vas majoritatea americani si nemtii ( f multi proprietari de firme aici sunt nonasiaticii ,cindva turisti care au speculat ca in timp se va dezvolta insula si au inceput o afacere); marele noroc al intreprinzatorilor straini aici a fost ( si este inca ) faptul ca bastinasii nu vorbesc engleza si prin ei se fac toate afacerile …toate cluburile de scufundari( si cele in care practici sporturi de apa) sint ale strainilor, majoritatea restaurantelor luxoase apartin italienilor, englezilor( ei sunt mai mult cu barurile),americanilor( dar muncesc bastinasi in ele) iar cele modeste ale bastinasilor-se vede ca ei nu au putere financiara si dezvolta incet afacerea.
Sa revin la vas si la atmosfera de acolo : mereu scufundatorii stiu sa creeze atmosfera placuta cu povestile lor “vinatoresti” si shimba impresii din diverse locuri faimoase de scufundari, multe glume, voie buna si mancare gatita pe vapor care este delicioasa dupa o scufundare la mare adincime ( ai manca orice cind te intorci din adincuri –la 30 de metri este o presiune de 3 atmosfere si cred ca-ti gidila putin stomacul de aceea iesi din apa lihnit).La fel s-a intimplat si pe vaporul asta si am devenit rapid ca o familie, fiecare stiind de fiecare de unde este , ce face in viata, ce hobby-uri are,etc dar multii din ei erau de 2,3 saptamini pe insula si faceau scufundari zilnic. Eu am platit doar 2 scufundari-atita scrie la carte ca trebuie sa faci zilnic dar fiind sociabil si vorbaret probabil ca le-a placut de mine ca mi-au propus sa vin moca cu ei la urmatoarele 2….nu am rezistat –stiti ca imi plac mocangelile- si am facut-o si pe a treia dar la a patra nu am mai rezistat( si din pacate nu se reporteaza pe maine !!!...)
Pentru aceia din voi care sunteti interesati in scufundari ( este un sport minunat –daca aveti posibilitatea incercati o data si va va intra microbul ….)cel mai bun loc din lume ( si am fost in multe locuri sa ma scufund) ramine Marea Rosie in Egipt…este singurul loc unde au trecut delfinii pe linga mine, am pus mina pe o broasca testoasa uriasa,m-am jucat cu caracatita, am sta in mijlocul a sute de pesti multicolori,am vazut corali unici cum numai in poze vezi- toate acestea nici pe departe aici…f putini de pe vas fusesera in Egipt dar i-am convins sa mearga…Aici( in jurul insulei Tao) este o zona de antrenament cu vizibilitate buna si fara curenti submarini puternici iar ca fauna si flora ceva mediu-azi am vazut mai deosebit un rechin alb de 2 metri(sunt inofensivi) si diferiti pesti dar nimic senzational.
Egiptul se afla la 2,5 ore departare de noi , acum au zboruri directe, iar preturile sunt acceptabile si in plus cind nu este sezon de plaje au reduceri masive.
Ne-am intors intr-o veselie la tarm , ne-am schimbat telefoane,e-mail-uri desi stiu ca , cu majoritatea nu o sa mai am nici un contact si am plecat sa-mi caut motor pt a pleca in jungla.
Mi-au recomandat americanii un loc de unde sa inchiriez si nici acum nu-mi vine sa cred ce ieftin a fost: motorul meu enduro 4 euro pe zi , dar atentie 24 de ore deci nu trebuie sa-l duc seara iar daca vroiam ATV mi-a zis ca este scump …15 euro pe zi….in Romania nici pe o ora nu-l gasesti cu atita…incredibil de ieftin!! …dar mi-au zis ca benzina mi-o pun eu dar am bagat 2 litri ( 60 de centi litru si nu stiu de unde asa ieftin-or avea pe insula petrol )si cred ca am mers 50 de km dar parca nici nu se cunoaste ca a consumat. Am mers incet pentru ca drumurile doar in centru sunt betonate in rest sunt drumuri de piatra si aluneca f usor si pe de alta parte greu ma obisnuiesc cu mersul pe stinga…
Nu am ajuns prea departe pt ca se intuneca si daca nu stii drumul nu mai ai pe cine sa intrebi ca toti aici se culca devreme. Am hotarit sa mai fac un masaj thai si dupa masaj direct in fotoliu pe malul apei si va scriu cu speranta ca nu ati inghetat de frig si mai puteti tasta www.costinblog.blogspot.com si sa fiti cu mine ultimele zile din acest prim tur (vor mai fi cu siguranta si altele in aceasta tara deosebita si neasteptat de accesibila) care se va incheia joi 1 februarie la Koh Samui( am hotarit sa stau o zi si acolo desi parasesc cu greu insula asta frumoasa)Apoi va las 2 saptamini sa respirati ( si eu sa muncesc ca daca nu ma dau astia afara ) si pe 16 februarie “live” din Bali-Indonezia dar din pacate tot o saptamina…