vineri, februarie 02, 2007

AZiua 8 –ultima din tur Thailanda 2007
Cind veti citi aceste rinduri eu probabil voi fi in Romania cu telefonul in mana si deja ingropat in probleme ( tare mi-as dori sa fiu cu friul de la capastru in mana si galopind prin Glajerie , gindindu-ma la urmatorul tur ).
Dar hai sa trecem la ultima zi din Thailanda :
Am plecat de pe insula Tao –cea mai mica , pe insula Samui-cea mai mare cu un feribot operat de o companie concurenta cu cea cu care am venit ; datorita concurentei pretul calatoriei a scazut dramatic si acum costa doar 5 euro…asta inseamna concurenta!...de aceea preturile in Thailanda sunt mici pt ca oferta este f larga.
Am observat ceva interesant astazi : fiind in Samui am intrat de curiozitate la citeva hoteluri( gen resort) pentru a vedea cum sunt si cit costa; este o diferenta fata de standardul unde am stat eu dar costul ( de 10 ori mai mare) nu justifica diferenta…dar nu aici vroiam sa punctez eu ,ci am intrebat daca au camere libere si surpriza…nici una disponibila si nici in viitorul apropiat iar pretul era de 100-150 euro pe noapte. Si am fost la 3 hoteluri si aceiasi situatie. Daca vreti sa veniti in Thailanda la 4-5 stele,fara rezervare, nu aveti sanse sa gasiti camere libere deci va ramine doar varianta ieftina…si buna !!!
Eu nu gasesc decit o explicatie pt asta, toti operatorii cistiga cam 10% din pret si au tot interesul sa vinda cit mai scump promovind numai excursiile scumpe.
Mergeti si intrebati la o agentie daca pt Thailanda au bilete la 2-3 stele si veti vedea ca nu au auzit de asa ceva ….este spre dezavantajul clientului ca nu are de unde sa aleaga…noroc cu internetul iar in curind operatorii vor disparea…dar pina atunci imi voi face eu o agentie si voi vinde numai bilete ieftine..sunt convins de succesul afacerii !...
Deci am ajuns in Samui dimineata la 10,30 si desi initial am vrut sa iau o motocicleta , citind intr-un pliant pe feribot ca Samui are rata cea mai inalta de accidente de circulatie si procentul cel mai mare de victime mortale si “mai putin mortale” in urma accidentelor , m-am hotarit sa inchiriez o masina….si aici nu m-am zgircit si am luat una de teren( nici in Romania nu am asa ceva) . O masina tare frumusica si nervoasa decapotabila ( Suzuki Samurai decapotabila) dar f rigida ca mi-a zdruncinat toate organele interne si externe-este cu 2 usi si distanta scurta intre axe ,in rest f multumit de ea…iar pretul a fost…17 euro pe zi...
Primele 3 minute imi tremurau mainile si picioarele ( de parca aveam Parkinson) de frica avind volanul pe partea dreapta ,trebuia sa schimb cu stinga , si sa merg pe partea dreapta…cel mai rau a fost la primele intersectii mari cu prioritatea, si pina intelegeam pe ce parte sa ajung dupa intersectie…Dar cu orice te obisnuiesti in viata …mai devreme sau mai tirziu…
Cu harta pe genuchi am plecat sa explorez Samui-ul si in afara de zonele centrale unde este aglomerat si nebunie mare( sute de motociclisti,biciclisti, pietoni) in restul insulei a fost chiar placut sa conduc .
Comparativ cu Tao, Samui-ul este o insula mare dar eu am inconjurat-o ( si cu opriri ) in 4 ore si facind 72 de kilometri ; nu am intrat in interiorul insulei pt ca am crezut ca nu am timp dar este mult mai pustiu decit zonele de la mare , practic viata activa desfasurindu-se nu la mare departere de tarm.
Insula nu este atit de miniom ca si Tao si este impartita in vreo 10 cartiere( ei le numesc orase, dar e prea mult spus), fiecare cu plaja lui, restaurante,hoteluri ,de fapt niste statiuni distincte…dar pina si o statiune este mai mare ca Tao…
In Tao deja cunosteam marea majoritate a magazinelor, restaurantelor( teraselor micute) , chiar daca nu am intrat in toate , treceam des prin fata lor si intram in vorba cu gagicile zimbitoare ; eu le alintam strigindu-le “ Hi preaty girl “ ( ca macar asta intelegeau ,sper, dupa cum zimbeau) iar ele cu “Hi nice man”…misto nu ?...mi-a placut !..Prima oara am inceput eu cu politeturile iar la sfirsit ma strigau ele primele pe mine…credeti ca-mi vor duce dorul incepind de astazi ?....mie imi vor lipsi zimbetele lor !... Intr-un oras mic asa se intimpla , e si bine e si rau !...
Despre Samui sa va mai spun ca puteti face tot ce v-ar trece prin cap in vacanta : inchiriati ski-jet, ski nautic, surf,caiac,inchiriezi barca cu sau fara motor si inconjori insula, scufundari ( zeci de centre ), kite( sunt multe cluburi si scoli de mers cu zmeul pe apa- un sport la moda in intreaga lume) ,parasutism( te trage cu barca) si multe alte sporturi de apa mai mult sau mai putin cunoscute ,iar daca nu va place apa puteti merge cu elefantii prin jungla,tir cu arcul,vizitati ferme de crocodili, gradina zoologica si multe alte distractii cunoscute sau nu; intr-un cuvint este o insula completa , fara sa-ti lipseasca ceva care ti-ar face placere sa practici. Garantat ca timp de un an nu te plictisesti si dupa acel an tot nu ajungi sa treci prin toate…
Preturile sunt mai mari decit in Tao datorita turistilor mult mai numerosi si faimei si vechimii mai mari a insulei dar nu exagerate ca in alte statiuni nu atit de minunate ca Samui.
Avioanele care opereaza din Bangkok sunt la interval de o ora si mereu pline, si pe linga zboruri nationale sunt si multe companii internationale care aduc turistii direct aici fara a trece prin Bangkok : eu am vazut liniile aeriene germane,franceze.americane care au mai multe zboruri pe zi fiecare.
Dupa 4 ore m-am intors la garajul de unde am inchiriat masina sa o predau si nu-I venea sa creada sefului ca o dau inapoi dupa doar 4 ore –a crezut ca vreau sa o schimb – si a trecut ceva timp pina sa-l faca sa inteleaga ca mi-a ajuns ( a trebuit sa-mi pun in aplicare cunostiintele de mim dobindite in timpul concursurilor de neuitat de la Glejerie ) ; este o lupta continua cu engleza lor de balta….
Este bine in viata sa faci ce-ti place ( asta nu inseamna sa nu faci ce nu-ti place) si credeti-ma ai mai mult randament in tot ce faci iar ideile productive vin in momentele in care te simti bine , cind esti relaxat , cind ai (cum zic americani) “fun”. Atunci mintea are deschiderea totala si vezi din mai multe unghiuri de vedere viata iar productivitatea in tot ceea ce faci creste. Asta am facut eu in turul asta : numai ce mi-a placut!... si au fost momente de analiza a unor probleme la care pot spune ca am gasit solutii…sper ca cele mai bune…
Un mare om de afaceri a fost intrebat care este cheia succesului in afacerile sale? Stiti ce a raspuns ? : -imi fac timp sa ma linistesc si sa gindesc !!...100% ADEVARAT !!
Este bine in viata sa cauti succesul dar sa te bucuri de de placerile vietii sau mai frumos spus cu un ochi sa te uiti in virf si cu altul sa te bucuri de drumul parcurs.
A fost o zi in care am facut totul pe fuga ( sa vad cit mai multe) si chiar cind am mincat, am facut-o intr-un ritm alert. Am uitat sa va spun ca mancarea oficiala a turului “Thailanda-tara zimbetului’ a fost cea din fructe de mare.Nu am ocazia sa maninc prea des fructe de mare care sa stiu ca sunt proaspate si de aceea am vrut sa-mi “fac provizii” in ultima zi si am luat o portie dubla-este o mancare atit de usoara ca oricit de mult ai manca tot nu ti-e rau si nu are vreo contraindicatii ( nu colesteror, nu grasimi, nu chimicale)
Seara am plecat cu avionul spre Bangkok si apoi totul a mers ca si uns pina in Romania-am intilnit pe drumul de intoarcere multi turisti cu care am shimbat o groaza de informatii despre tot ce au descoperit ei in Thailanda sau in alte parti, sfaturi unde sa ma duc sau nu si multe alte lucrui interesante….ce bine este sa fii comunicativ si “bagaret”…
Sa nu uitati daca mergeti in Thailanda , (sa-mi spuneti sa vin si eu acolo macar cu sufletul) , la iesire va va cere o taxa unica in lume: taxa de iesire din tara pe care toti turistii o platesc dar a fost o problema pt mine ca nu mai aveam bani de-ai lor si a trebuit sa schimb-aproximativ 20 de euro .
Parasind Thailanda turul meu prin aceasta minunata tara s-a incheiat si nu-mi ramine decit sa va invit la urmatorul tur ( de fapt va fi mai putin decit un tur-va explic la momentul potrivit) care va incepe peste 2 saptamini.
ESTE BINE IN VIATA SA LASI OAMENII MAI BINE DECIT II GASESTI ! …eu sper ca dupa lecturarea acestor puncte de vedere ale mele despre Thailanda impreune cu citeva idei de ale mele (mai bune sau mai rele) , cu care ati fost sau nu deacord, sa deveniti un pic mai buni decit ati fost acum 8 zile si astfel pot sa spun ca nu am scris in van….
Mi-ar face placere sa-mi scrieti despre punctul vostru de vedere si daca credeti ca ati putea sa-mi dati ceva sugestii,sau critici va rog nu ezitati s-o faceti si v-as ramine dator…
Inainte de a incheia cu un citat pe care l-am vazut in India ( l-am scris la vremea respectiva)si care as vrea sa-l interpretati pozitiv, vreau sa va multumesc ca ati fost iar alaturi de mine si sper ca nu v-am dezamagit pe parcursul ultimelor 8 zile…
‘LOVE IS LONG BUT LIVE IS SHORT !’ –iubire este lunga dar viata este scurta !