marți, februarie 20, 2007

Ziua 4
Inainte de a incepe ziua 4 ,precum v-ati obisnuit o sa scriu citeva informatii interesante despre Bali si implicit voi face referire si la Indonezia.
Iar mai inainte de asta un lucru interesant : nu stiu daca ati auzit dar astazi a fost cutremur si avertizare de tsunami. Citiva dintre noi eram la scufundari si nu era mult sa ajungem mincare la pesti; acum am scapat ! ….dar daca e sa fie ma urmareste tsunami si ma prinde si la Brasov…
Indonezia vine din grecescul “indos” si “nesos” care semnifica “Marile paminturi( insule) la est de India”. Mai este denumita si “Salba de smaralde a Ecuatorului” iar pina acum ce am vazut in Bali justifica numele. In Asia este concentrata majoritatea energiei seismice a Pamintului iar din Asia , Indonezia este tara cu cea mai mare activitate seismica si vulcanica ; are peste 400 de vulcani dintre care peste 100 activi.
Daca capitala Indoneziei stiti ca este Jakarta, cea a insulei Bali cu siguranta nu stiti ca este Dempasar (si cu mai multa siguranta peste o luna uitati)
In Bali s-au gasit unelte din piatra si vase ceramice datind de peste 3000 de ani deci a fost populate din vremuri preistorice.
Primii europeni care au pasit in Bali au fost marinarii olandezi in 1597 care s-au indragostit de insula si dupa citiva ani cind capitanul corabiei s-a pregatit de plecare multi marinari au refuzat sa-l urmeze. Totusi , olandezi au venit in masa in 1894 cu scopul de a o cuceri iar dupa citiva ani de lupte de rezistenta ,olandezii inving si desi au vrut sa evite un masacru rugindu-I pe balinezi sa se predea, acestia au fost prea mindri si au decis sa sfirseasca intr-o lupta ‘puputan”-adica lupta pina la moarte.
Populatia balineza nu a avut de suferit deoarece conducatorii coloniei au incurajat talentele artistice si cultura balineza ci dimpotriva au fost ajutati de europeni in multe domenii. Se poate spune ca sub olandezi a fost mult mai bine decit sub propriu rege.
Colonia olandeza din Bali a fost de scurta durata ,pina la venirea japonezilor in cel de-al doilea razboi mondial.
In anul 1945 , dupa terminarea razboiului ,Soekarno a proclamat independenta Indoneziei incercind sa-I convinga pe olandezi sa renunte la aceasta tara care nu este a lor , si abia prin 1949 acestia au facut-o.
In general oamenii asociaza Bali cu o destinatie turistica de top, citiva din ei stiu ca acum 30 de ani ,insula a fost in mare parte distrusa de un cumplit Vulcan, iar multi au auzit de atentatele groaznice din ultimii ani datorita carora majoritatea turistilor au incetat sa mai vina de teama unor noi atentate ( ultimul a fost in 2005 in doua cafenele din Kuta f aproape de locul unde am fost ieri seara sa dansam).
Insula fiind de natura vulcanica ,fertilitatea este exceptionala ,iar existenta numerosilor munti asigura apa (sub forma de cascada ), irigind natural culturile de orez care asigura hrana majoritatii populatiei balineze. Toata insula este inconjurata de recifuri de corali si plajile sunt de 2 tipuri, cu nisip alb in sud si nisip negru( prima oara cind am vazut nisip negru) in nord.Populatia insulei este de 3,5 milioane locuitori formata 95% din hindusi, restul fiind in mare musulmani si crestini.
Filozofia de viata a indonezienilor se numeste “PANCASILA” si a fost fondata de Sukarno in 1945 si sta la baza functionarii statului indonezian.
Cele 5 principii sunt sunt foarte clare si logice.
-Credinta intr-un Dumnezeu Suprem Unic
-O societate umana dreapta si civilizata
-Unitatea Indoneziei
-O demcratie reala
-Justitie sociala pt tot poporul indonezian
Pe scurt cele 5 principii sunt : nationalism, internationalism ,democratie, justitie sociala si CREDINTA
Ca sa nu va plictisesc ma opresc azi aici cu informatiile istorice, geografice si politice si voi mai strecura zilele urmatoare cite ceva pt a nu va incarca cu informatii pe care cu siguranta le uitati imediat ce le cititi.
Se spune ca nu este important sa stii multe lucruri ci sa stii unde gasesti informatiile cind iti trebuiesc ( deci www. costinblog….. )
Citeva rinduri despre ziua 4 care spre norocul meu nu a fost atit de plina ( mi s-a facut somn, si as vrea sa mai prind citeva ore de somn-sau macar una!) si nu am multe de povestit.
Dimineata am facut “team-building” intr-o sala punindu-ne sa rezolvam pe echipe un puzzle destul de interesant si captivant; ne-a pus mintea la contributie pt 3 ore…
Dupa masa de prinz am convins cam 20 de participanti sa mi se alature si a merge sa facem scufundari ; este un sport prea frumos si as vrea ca toata lumea sa-l incerce macar, pt a vedea minunata lume din adincurile marine. Stiam ca tarmurile Indoneziene sunt renumite pentru coralii unici , fauna si flora renumite in intrega lume a scufundatorilor, fiind o destinatie care nu trebuie sa o ratezi daca vii prin Indonezia.
Totusi fiind sezonul ploios si multe furtuni , vizibilitatea era de maxim 2 metri si nu am putut vedea mare lucru in interior dar pot sa spun ca m-am scufundat si in Indonezia. Ceilalti colegi au facut doar o introducere in scufundari , ducindu-I doar la maxim3-4 metri si au hranit pestii in timp ce ii fotografiau in apa( pt a putea sa le ia banii). Majoritatea au fost multumiti si satisfacuti de iesire si asta m-a bucurat pt ca mi-am adus aminte de primele scufundari ale mele in Tunisia prin 1997; eram exact ca ei !!!...sper ca macar citiva sa continue sa se bucure de acest sport superb si sa-l promoveze mai departe pt a sti cit mai multi oameni ca mai exista o lume marina pe Pamintul acesta si aceasta lume este total diferita de cea in care traim cotidian si asteapta sa fie descoperita…
La intoarcere datorita refluxului , apa a scazut si aproape de tarm a ajuns la nivelul algelor de pe fundul oceanului si barca nu a mai putut sa se miste decit impinsa de oameni ; am coborit din barca pt a-I ajuta pe cei care ne-au dus si care nu erau suficient de multi pt a impinge ditamai barca ; in timp ce impingeam am calcat pe un arici de mare care chiar daca nu este veninos durerea a fost destul de mare si problema este ca mi-a ramas o parte din ac in picior; ma duc maine la doctor sa mi-l scoata, daca cumva nu iese peste noapte singur afara…nu este nimic grav ci mai mult neplacut…
Seara iar cina in oras la un restaurant grecesc dar nimic sensational chiar as spune sub asteptari stiind ca la restaurantele grecesti maninci f mult iar aici a fost la limita( iar culmea muzica numai greceasca nu era si in plus a dansat si o dansatoare dansuri turcesti)
Ne-am mai plimbat prin citeva magazine ( nu mai erau multe deschise la ora 11-12) si am cumparat nimicuri( nu puteam sa ratez sesiunea de shopping din Bali) iar la ora 12 noaptea am ajuns in hotel si nu dupa mult timp in fata laptopului….interesant ca, camera mea este aproape de piscina hotelului si aud galagie si distractie acolo….in romaneste….cred ca au ceva alcool la bord pt ca tipa cam tare la ora asta…
Gata !, maine scriu doar pt o zi ( daca nu intervine ceva si scriu poimaine pentru 2 zile) si este ziua dedicate Vaillantului avind intilnirea de lucru si apoi Gala festiva in care trebuie sa ne imbracam festiv ( imaginati-va ca mi-am adus costumul in Bali!...nici eu nu cred !-dar o sa fac poze si le pun pe blog)
Cum o sa am timp mai mult o sa selectez citeva poze si o sa le pun dar acum oricit de mult tin eu la voi nu imi cereti sa mai pun si poze….

1 Comments:

Blogger dana said...

stiu cum a fost tot acest drum fiindca am fost colegi de teambuilding..... :-)))

6:05 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home