luni, februarie 20, 2012

Welcome to USA !

Totul a mers rapid prin aeroportul din Atlanta , internet cat vrei pe la restaurante ( cred si eu la cat costa sa mananci in aeroport ) si aici chiar sunt in mijlocul Americii; ori sunt prea multi americani si eclipseaza celelalte natii  , ori strainii s-au ascuns  si vorbesc in soapta, ori am eu ceva cu americanii si-i vad numai pe ei in fata ochilor…nu , nu am nimic cu ei , pot spune ca-mi place in tara lor , imi place politetea si caldura lor ,  dar trebuie sa fac si eu “misto” de cineva ….iar in acest tur ei au fost aceia !

Sa va vand niste ponturi “prinse” si de mine prin zona : cel mai ieftin se ajunge in America Centrala prin Costa Rica….acolo aterizeaza majoritatea avioanelor din Europa – liniile aeriene Condor ( din Germania) au zboruri si cu 500 de euro ( dus intors ),iar celelalte companii tin pretul jos datorita concurentei….in nici un caz nu faceti ca mine- la mine biletul a fost o avere si ar fi fost si mai mult daca nu zburam prin SUA- ci  zburati intai in Costa Rica( San Jose) si de acolo sunt zboruri low-cost in toata America Centrala !

Puteti inchiria masina in aceste state , este ieftin , dar , atentie , asigurarea este foarte scumpa ….full-casco este peste 400 de euro pe saptamana- in conditiile in care masina costa sub 200 de euro( inchiriata pe saptamana)….si aveti nevoie de asigurare pentru ca multi localnici nu au asigurare la masini, nu au bani si atunci firma de inchirieri va va imputa plata reparatiilor chiar daca altcineva este de vina …sau va este furata masina !

Pentru orice alte intrebari , sunt disponibil pe mail , dar numai dupa ce ajung la zi cu ele…mai sunt cateva mail-uri de raspuns la ele… J…dar nu promit ca o fac saptamana asta !

Suntem la sfarsitul acestui tur prin cateva tari din America Centrala ; ca o concluzie a tot ceea ce  am vazut pot sa spun ca Nicaragua este cea mai interesanta dintre cele 3 si tara pe care o recomand tuturor, Costa Rica as denumi-o “Gringo-land” , iar Panama, este un pui al “Gringo-land”-ului - cu siguranta ca multi nu sunt de acord cu mine - desi traim toti sub acelasi cer , nu avem , totusi, aceleasi orizonturi…nu ar mai fi diversitate daca am gandi toti la fel, nu-i asa?

Nici o calatorie nu seamana una cu cealalta- …si aceasta a fost unica , cu oameni si locuri unice, deosebite si mai ales cu intamplari aparte …dar toate calatoriile sunt fascinante – chiar daca e vorba de o calatorie la Breaza, in Ungaria, la Paris , in Vietnam sau in “Pana-mea” , fiecare are farmecul ei si fiecare iti ramine undeva intr-un colt al sufletului.

Probabil ca pentru multi dintre voi , a va gandi sa calatoriti in stilul meu este de neconceput …dar ati incercat ? …poate o sa va placa ! Nu intotdeauna este cea mai buna metoda , dar cu siguranta este o metoda de a calatori….nu cred ca as fi reusit sa vad atatea locuri daca calatoream altcumva . Voi cum ati vrea sa calatoriti ? …sunt convins ca multi nu v-ati gandit cum ….multi va ganditi “cand” ….nu-i asa ? …dar v-ati facut vreun plan ?

Sunt convins de asemenea ca daca intreb 100 de oameni ce isi doresc in viata , 90 nu ar stii ce sa-mi raspunda imediat ….iar daca as insista as primi raspunsuri de genul : bani, sanatate ( sau invers , sanatate, bani) ,siguranta , fericire, recunoastere, putere….dar putini si-au facut planuri prin care sa fie capabili sa-si indeplineasca aceste dorinte !  credeti ca sanatatea  vine sau ramane fara sa faceti nimic ?... miscare , mancare sanatoasa , trai cumpatat,  echilibru in viata ( stiti regula 8-8-8 ore) – acestea sunt secretele sanatatii! … sau de exemplu bogatia …sa nu va ganditi ca  vine cand este dorita , ea urmeaza unor planuri bine definite , planuri care trebuiesc  indeplinite  prin  multa munca , optimism si multa , multa perseverenta  ….siguranta zilei de maine …la fel, nu ti-o da nimeni din cer  …daca doar vrem sa le avem , fara sa actionam dupa un plan si sa “transpiram” , nu vom reusi. Stiti ce a zis , parca Edison , “succesul este 10% inspiratie si 90% transpiratie !- cat se poate de adevarat !

Am invatat ca pentru a avea succes in viata trebuie sa-ti pregatesti  acest succes…se spune ca nu castiga procesul avocatul care stie cel mai bine legea, ci acela care pregateste cel mai bine  cazul ! …cine se pregateste si prezinta corect “cazul” , are din start 50% castig …deci daca vreti sa calatoriti , sa vedeti lumea , incepeti intai cu un plan …apoi tineti-va de el !  Si foarte important , NU MAI CREDETI IN NOROC ! el este doar efectul sau recompensa muncii pe care o depuneti si a atitudinii pe care o aveti ! sansa este in mainile voastre !

Am un prieten ( nu stiu daca el ma considera prieten , dar eu asa as vrea sa fim) care stiu ca si-a facut acest plan ….acum lucreaza la el ! ….si va garantez ca in viitor (viitorul apropiat sau mai indepartat)  il va indeplini…intr-o zi o sa va spun despre cine este vorba…si ca el, mi-as dori sa fie toata lumea !

Am vrut doar sa subliniez cateva secrete ale reusitei in ceea ce va propuneti , pentru ca stiu ca majoritatea , citind jurnalul meu, ati dori si voi sa incepeti sa calatoriti – acesta este si unul din scopurile pentru care scriu – sa conving cat mai  multa lume sa iasa din traiul cotidian si sa incerce si alte “teritorii” …puneti-va mintea la contributie si gasiti metode de a va indeplini acest vis ( pentru cei care-l  au )…mintea este ca o parasuta , functioneaza daca este deschisa…deci deschideti-o !

Si inca doua lucruri importante la care  vreau sa revin :

 Nu uitati puterea lecturii !....cititi !...mult si des ! …un filozof a spus  “ a stii sa citesti dar a nu citi , este la fel cu a fi analfabet !....nu , nu sunt de acord cu afirmatia “nu am timp”  ! J…va uitati la televizor ? …J …bingo !

Si nu uitati puterea credintei ! ….nu uitati ca pe langa viata materiala trebuie sa va hraniti si spiritual !.... DE ORICE CREDINTA SUNTETI , NU VA INDEPARTATI DE EA !  incredeti-va in puterea rugaciunii !- face miracole !...dar nu va bazati numai pe ea ! J

Voi incheia turul meu prin aceste tari ( reprezentative pentru America Centrala) cu un citat care mi-a placut foarte mult pentru mesajul frumos pe care il transmite :

“Sa razi mult si des ; sa castigi respectul oamenilor inteligenti si afectiunea celor mici; sa te bucuri de aprecierea criticilor onesti si sa suporti tradarile falsilor prieteni ; sa apreciezi frumusetea ; sa scoti la lumina tot ce-i mai bun in ceilalti; sa lasi in urma ta ceva bun , fie un copil sanatos , fie un petec de gradina , fie o lume mai buna ; sa stii ca macar un suflet a respirat mai usor datorita tie …..asta inseamna sa reusesti in vata “  Ralph Waldo Emerson

P.S.

intentionat nu am mai scris despre istoria acestei mult-incercate tari( Nicaragua) pentru a va face pe voi sa cautati si sa incepeti sa cititi si altceva decat …”jurnalul unui vagabond ….” ….merita citita aceasta istorie ( ati auzit cu siguranta de Samoza si Sandino, dar stiti ce au facut ei in Nicaragua? )  si apoi veti intelege mai bine acest popor si de ce tara este printre cele mai sarace din lume .

Lectura placuta ! J …si va iubesc pe toti !...mai ales pe cei care ati fost alaturi de mine si va multumesc pentru increderea acordata !

Hasta la proxima vacationes  !..adios muchachos !  

1 Comments:

Blogger carmen said...

Frumos si adevarat pacat ca unele sunt doar" citate".In lumea noastra este mai important sa stii sa-ti vinzi "marfa"(chiar daca asta este chiar persoana ta),iar valoarea ti-o da BANUL asa cred foarte multi...Nu cati bani ai ci cati bani imi aduci?!
Sunt de acord cu visele si plaurile.In momentul in care am inceput sa-mi caut bilet de avion,tren si cazare deja stiu pentru ce ma trudesc in fiecare zi.
TE ASTEPTAM ACASA CU DRAG SI TURTURI.AI GRIJA NU TRECE PE SUB STRESINI.
CARMEN

12:08 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home