luni, martie 31, 2008

“UITA TRECUTUL ! ESTE MORT SI INGROPAT. TRAIESTE PENTRU VIITOR; ESTE VIU SI PLIN DE POSIBILITATI !”
V-am spus ca am luat pachet complet 2 zile si mancarea era un sistem semi-all-inclusive in sensul ca ar fi trebuit sa mananci cat poti dar daca mai cereai spuneau ca nu mai au; oricum in general mancarea a fost buna, bine gatita si numai fineturi: calamar, creveti, languste , mult mult peste dar si pui si porc, deci aveai de unde sa alegi…si sa nu uitam omniprezentul orez.
Cele doua cupluri cu care stam la acest complex( mosul cu filipineza si fiica mosului cu prietenul) stau 2 zile si au hotarat in aceste zile sa faca “island hopping”…aici am aflat acest concept : se traduce ca inchiriezi o barca cu tot cu echipaj(format din barcangiu si ajutor) si incepi sa colinzi prin diferite insule , stai pe plaja unora , faci snorkeling, pleci pe alta insula… si stai mai mult unde iti place ; ne-am lipit si noi de ei ( de fapt acest :island hopping” era inclus in pachet) si dupa masa ne-am suit intr-o barca ( a carei capacitate era de 6 locuri) si am plecat prin arhipelagul Bacuit.
Se spune ca arhipelagul Bacuit este cel mai frumos din lume datorita multitudinii de insule si varietatii formelor acestora. Eu eram obisnuit cu locuri si insule “de basm” si abia asteptam sa descopar de ce era asa de faimos acest arhipelag.
Pana acum cele mai frumoase insule vazute de mine au fost Phi-Phi ( in Phuket-Thailanda) si cele trei tot din Thailanda-Ko Thao, Ko Phangan, Ko Samui ; cele 2 zile in care am facut “Island hoping” aici au schimbat clasamentul; pe primul loc a trecut detasat arhipelagul Bacuit !. Sigur o sa ma intrebati de ce?...”veniti si vedeti!” ar fi cel mai rapid raspuns …dar…
Primul loc vizitat a fost pe o insula ( se numeste “laguna mica”) unde am intrat printr-o gaura cu diametrul de un metru patrat( am coborat de pe barca si am luat-o prin apa), aceasta crapatura fiind in stancile inalte de zeci de metri; apoi a urmat …ceva ce imaginatia omului nu poate sa descrie…cred ca nici un scriitor nu ar putea sa descrie ce frumusete sta ascunsa in acel loc; din pacate pentru acest tur mi-am cumparat un MacBook-de la Apple si nu stiu inca sa lucrez pozele pe el ( sa le micsorez si sa le pun pe blog) si va trebui sa asteptati pana ma intorc in tara… veti avea ce vedea . Abia am reusit sa descopar cum sa transform textul pe care-l scriu in “word 2008” ( pe care nu-l vedea nici un calculator de la nici un internet) in text “word 2003”…dar am avantajul ca este un laptop micut si tine bateria 5 ore.
Imaginati-va o plaja inconjurata in totalitate de munti, inalti de peste 100 de metri, si in mijloc o apa verde-albastru in care se vede fundul plin de corali colorati iar pestii fac concurenta acestora prin culori mai vii si miscatoare; apa este ca un cristal de clara si limpede, nu sunt valuri deloc( comunica cu marea doar prin aceea gaura prin care am intrat) iar linistea locului amplifica frumusetea …inca odata felicitari naturii pentru “imaginatia” avuta…
Urmatoarele insule vizitate au fost la inaltimea faimei pe care o are arhipelagul si cu greu ne-am decis sa plecam de pe ele la insistenta barcangiului care trebuia sa se intoarca pana la lasarea intunericului; sunt sute de insule (majoritatea nelocuite ) unele micute , altele intinse dar toate avand forme diferite si fiind foarte apropiate intre ele si avand munti impaduriti in mijloc. Sunt si unele care nu au deloc plaja cu nisip ( nici nu poti sa te opresti pe ele) dar majoritatea au nisip alb si fin ca nici nu-ti vine sa-l calci…Pe fiecare insula pe care ne-am oprit, eu cu Dana am facut snorkelling si ne scoteau din apa cand toata lumea era gata de plecare; amandoi suntem arsi pe spate( corp si picioare) si dormim numai pe burta …
Ne-am intors seara la cabanuta noastra , am facut dus si am iesit sa mai socializam cu cele doua cupluri la masa de seara; sunt 2 perechi diferite: mosul cu filipineza parca sunt in luna de miere, au grija unul de celalalt parca ar fi fiecare un bibelou care s-ar sparge si trebuie sa-l mangai non –stop; se vede ca se iubesc la nebunie( acum nu stiu daca ea nu iubeste banii lui dar nu pare …). Fiica mosului are un prieten de seama ei ( si a filipinezei…) si sunt o pereche normala (as spune un pic cam reci) …dar toti trei elvetienii se vede ca sunt de clasa ,au venit frumos imbracati la cina, mananca elegant, ai ce vorbi cu ei , intr-un cuvant se comporta de nota 10…iar filipineza este mai directa si este tipic reprezentativa pentru poporul ei prin firea calda si deschisa si dorind sa ne ajute cu orice informatie turistica ne-ar fi de folos ( plus informatiile despre traditiile si obiceiurile locului)…am avut noroc sa-I avem parteneri in cele 2 zile…