marți, octombrie 24, 2006

Ziua 5
Suntem in Haridwar si nu am vazut chip de strain pe aici. Se pare ca majoritatea turistilor merg in orasele mari si mai rar se aventureaza in provincie.India este vazuta prin ochii turistului din Delhi iar Delhi nu reprezinta adevarata fata a Indiei;pina acuma viata din Haridwar pare diferita fata de capitala,aici nu esti privit ca o masina de bani si incearca toti sa te stoarca , aici nu este mizeria de pe strazile din Delhi iar oamenii sunt mai prietenosi. La un moment au venit niste indieni la mine si-mi explicau ceva de foto; nu am priceput ce vor-am crezut ca vor sa le fac o poza pt ca am mai facut vreo 20 cu indieni care ma rugau sa-I pozez- dar am spus O.K.-. In secunda urmatoare unul s-a pus linga mine si celalalt a scos un aparat de fotografiat( au niste aparate de care avea bunica mea) si ne-a facut o poza . L-am vazut atit de fericit incit l-am chemat si pe celalalt sa faca poza cu mine si de aici am facut poze cu vreo zece; toti parca facusera poze cu vreun zeu asa fericiti erau-cit s-or mai fi laudat pe la ei prin sat . Am ajuns si Brad Pitt… dar nu mi-a displacut…in timp ce scriu pe terasa au mai venit 2 sa se pozeze cu mine ;astia nu cred ca au mai vazut turisti…sau oi semana eu cu vreo vedeta …sau au auzit ca scriu pe blog si vor sa se scrie si de ei
Azi am avut parte de o faza de T.V.- in timp ce urcam muntele spre templul Mansa Devi( un templu sfint al hindusilor situat in virful muntelui cu o panorama unica)….-nu am luat telegondola-si asta pare de pe vremea britanicilor-pt ca era coada – luind-o pe strada pe la mijlocul muntelui am vazut o maimuta; toti am fost entuziasmati pt ca nu mai vazusem nici una in libertate si f aproape de noi…cutu-cutu am mers toti catre ea sa facem poze cu ea dar cu teama pt ca ne spusese Ajati ca numai cele cu fata neagra sunt blinde restul sunt periculoase; am facut toti poze iar Florentina filma in alta parte nefiind atenta la maimuta .Nu stiu daca a trecut o fractiune de secunda-nici nu am putut deschide gura-si maimuta a sarit pe Florentina luindu-I plasa cumparata pt a oferi ofranda zeilor…bineinteles ca toti ceilalti am inceput sa ridem dar nimeni nu s-a pus in situatia Florentinei( numai ea stie ce a fost in inima ei cind a vazut maimuta pe ea
Si tot astazi ne-am jucat (cei mai curajosi ,adica, eu cu Ajati) cu o cobra de 1 metru lungime si apoi cu un piton de vreo 2,5 metri;bineinteles ca am intrebat stapinii serpilor de 5 ori daca nu sunt periculosi, si dupa ce ne-au asigurat ca nu au venin si nici nu musca i-am pus pe umeri.
Nu stiu citi din voi v-ati jucat cu vreun piton dar are o forta de neimaginat, iar eu cit sunt de fortos abia il tineam sa nu se incovoaie in jurul meu; parca are fier in el si cind te uiti si la fata lui ti se taie picioarele. Oricum a fost o experienta interesanta si v-o recomand daca aveti ocazia.
Haridwar este un oras sfint pt hindusi fiind renumit pt locul numit Har-ki-Pairi( in traducere “Pasul lui Dumnezeu” unde se spune ca Visnu ( cel mai mare zeu al hindusilor) a lasat o urma a pasului sau in trecere prin acest loc; aceasta face ca locul sa fie vizitat de hindusi ( vin de le departari in pelerinaj) care se spala in Gange pentru a li se spala pacatele. Eu nu am facut baie-puteti intelege ori ca nu am pacate ori era apa prea murdara-dar fetele s-au bagat in apa si au fost emotionate ca au scapat de pacate…
In India o data la 12 ani se organizeaza Kumbra Mela o adunare in care se aduna pelerini din toata India(chiar si din afara) pt a se scalda in apa sacra a Gangelui si a-si purifica sufletul . Pt hindusi este cel mai important eveniment al lor din viata si toti vor sa mearga macar o data in viata la K.M. In anul 2001 s-a organizat pe malul Gangelui aproape de Haridwar( nu mai tin minte unde dar nu are importanta ca peste 12 ani in 2013 o sa aiba loc in alta parte) cea mai mare adunare din istoria omenirii( suna pompos dar asa a fost si a intrat in istorie) unde 66 de milioane de pelerini au venit sa se spele de pacate si sa-si purifice sufletul.Eu nu-mi pot imagina de 3 ori populatia Romaniei….Este de necrezut dar asa a fost si mi-am amintit ca am vazut la T.V. despre aceasta adunare…
In seara asta am plecat din Haridwar spre Rishekesh cu un mini-bus gen ricsa.Am mers pe soseaua lor nationala cam 30 de km si este iar o premiera si ceva unic sa mergi pe soselele lor; se merge foarte riscant( v-am spus sunt soferi buni), si la tot pasul intilnesti ciudatenii- ricse, camioane de tot felul,animale pe marginea soselei,soferi inconstienti( sau grabiti cum zic ei) , masini fara lumini( nu vor sa uzeze acumulatorul masinii) plus ca busul nu avea geamuri si usi si fiind seara era si frig si curent.
Am ajuns in Rishekesh si toti am fost incintati de frumusetea oraselului ,de curatenia, de magazinele de aici si de atmosfera de la terasele de pe Gange( si el se afla pe Gange ca mai toate orasele si locurile sfinte din Nord)
Orasul este renumit prin numarul mare de asramuri( un fel de manastiri hinduse unde te retragi si studiezi impreuna cu un guru filozofia hindusa, meditezi, faci yoga, incerci sa te detasezi respectind un program stabilit de conducerea asramului-ora de trezire,de meditatie, de seminarii,ora de culcare-dupa ora 21 nu mai poti sa intri in asram) si aici chiar am vazut un numar mare de turisti dar atentie majoritatea pareau de-ai casei probabil ca stateau prin asramuri de mult timp-aflu maine mai multe amanunte despre oras .
Pot sa compar orasul cu o statiune turistica( imaginati-va o Sinaia sau o Poiana Brasov) numai ca in loc de hoteluri sunt asramuri si mai putin hoteluri.Camera la hotel tot 5 euro dar un hotel mare si e plin de turisti straini nu de indieni iar seara am mincat mai ieftin la un restaurant-terasa pa malul Gangelui cu mai putin de 1 euro ( inclusiv desert, si bacsis)
Am inteles ca poti sa faci un curs de ascetism si este o experiente unica si interesanta pentru un occidental; cine doreste o sa iau cu mine adrese si asceti veti deveni…
Am aflat ca in India are loc cite un festival aproape in fiecare zi in intreaga Indie( la cit de mare e! ) si majoritatea in cinstea zeilor-va dati seama cit isi iubesc si venereaza zeii
Maine am inchiriat un bus intreg si plecam spre izvoarele Gangelui inspre Himalaia;ne asteapta drum lung
Si inca ceva care mi-a picat astazi prin cap: la sfirsitul calatoriei si la intoarcerea in tara sa organizez o intilnire (sau un chef) cu toti 8 nebuni ,la care sa fie invitati toti cititorii jurnalului si cei care sunt interesati de India pt a afla mai multe de la toti participantii; mai sunt citeva aspecte de rezolvat in legatura cu locatia, perioada etc. dar daca hotarirea e luata restul se rezolva…maine propun dar nu vad de ce nu ar fi de acord cu totii…
Pe maine!... la aceiasi ora …..acelasi povestitor….acelasi stil…dar cu alte subiecte!