sâmbătă, octombrie 21, 2006

Ziua 2
Inca o zi plina cum sper sa fie toate pina la sfirsitul calatoriei.
Azi am descoperit o alta fata a Indiei; sa mai spuna careva ca toata India este murdara si nedezvoltata si o sa-l trimit in citeva locuri de va crede ca este in New –York si a gresit avionul ….citeva momente am crezut si eu ca visez sau ma uit la televizor…
Am avut buna inspiratie sa luam metroul pt a merge la un nou bazar( sper ca ultimul ca nu mai resist) Cind am pasit in interiorul cladirii metroului parca am intrat intr-o alta lume virtuala…Niciodata nu am vazut o cladire mai spectaculoasa si mai luxuasa si mai moderna ca aceea a metroului.
Ziua 2
Inca o zi plina cum sper sa fie toate pina la sfirsitul calatoriei.
Azi am descoperit o alta fata a Indiei; sa mai spuna careva ca toata India este murdara si nedezvoltata si o sa-l trimit in citeva locuri de va crede ca este in New –York si a gresit avionul ….citeva momente am crezut si eu ca visez sau ma uit la televizor…
Am avut buna inspiratie sa luam metroul pt a merge la un nou bazar( sper ca ultimul ca nu mai resist) Cind am pasit in interiorul cladirii metroului parca am intrat intr-o alta lume virtuala…Niciodata nu am vazut o cladire mai spectaculoasa si mai luxuasa si mai moderna ca aceea a metroului din Delhi. Totul este din marmura si granit slefuit si montat la mare arta, tehnologie hi-tech cum nici la N.A.S.A. nu vezi(biletul consta intr-o fisa cu cip care deschide automat bariera de intrare-iesire iar la iesire trebuie sa lasi fisa acolo casa poti sa treci-nu ai nici un fel de hirtie-consumabila care sa o arunci sau sa o reciclezi).Despre vagoane,camere de luat vederi,lumini,totul ca in secolul 21.Si peste toate astea o curatenie exemplara.
Tot azi am fost si prin niste cartiere mai moderne deci concluzia finala –Delhi nu este numai un oras renumit prin mizerie(sau cel putin nu mai este)
Ma opresc putin cu recapitularea zilei de azi sa va povestesc in direct cel mai frumos spectacol de artificii vazut vreodata de mine.Astazi este una din cele mai mari sarbatori hinduse din India-Diwali(un fel de Craciun la noi) care presupune cumpararea de cadouri(cu multe dulciuri am fost serviti astazi)iar seara se organizeaza focuri de artificii(Diwali inseamna lumina sau asa ceva) Incercati sa va imaginati ca artificiile au inceput la ora 9 acum este ora 11 iar de 2 ore fara oprire tot orasul este acoperit de "lumina"; iar artificiile sunt care mai de care mai spectaculoase, parca fiecare se intrece sa o dea pe cea mai frumoasa. Stam pe terasa hotelului la etajul 4 si admiram spectacolul oferit-am prins un festival minunat si suntem fericiti si fara griji, daca ar fi toata viata asa; vedeti acum ii inteleg pe strainii care stau ani la rindul aici…
Sosirea Ajatei mi-a intrerupt reletarea in direct de la festival dar nu ne-a parut rau pt ca a adus inca o pata de veselie si entuziasm in grup.Bun venit Ajata ! ne bucuram ca acum grupul este intreg si putem cu totii sa ne bucuram de India. A trecut de ora 1 si artificiile au fost pina la ora 24,30 ( sau mai correct 00,30)
Nu va puteti imagina ce frumos a fost, mi-as fi dorit ca toti dintre voi sa fie aici, dar nu uitati 21 October 2007 ….
Eu stiu cit ma cost pe mine artificiile de Anul Nou si de ziua mea si nu tin mai mult de 3 minute ,cit ar putea costa 3 ore deasupra a intreg Delhi-ului ?-si este mult mai mare decit Bucurestiul
S-a format un nor de fum de la artificii incit zici ca e o ceata deasa( si pot spune ca fumul asta miroase urit nu strazile din Delhi)Asta da poluare si o sa tina cel putin 2 zile la cit de deasa e !
La ora 1 era plin de lume pe strazi( multi straini-nu stiam de ce hotelurile sunt pline) iar toti intr-o buna dispozitie de "Zile mari" si atentie fara sa fie nici unul beat. Deci poti sa te distrezi si fara sa consumi bauturi …as spune -eu care nu beau-mai bine.!
Acum sa ma intorc la inceputul zilei: dupa vizitarea(unii chiar au facut mai mult ) ultimului bazaar din programul nostru am luat ricsa-bicicleta si ne-am plimbat putin cu ele mergind pina la RED-FORT cel mai mare fort din India construit pe vremea mogulilor.
In anul 1520 Genghis Han a pus bazele imperiului Mogul care a reusit sa supravietuiasca pina in anul 1700 cind s-a destramat( sau mai bines pus a fost destramat de ocupatia britanica)
Unul dintre cei mai renumiti conducatori ai imperiului( se numeau Sultani) a fost nepotul lui Genghis Han cunoscut in istorie sub numele de Akbar.Sub conducerea lui industria,cultura,stiinta au prosperat iar acesta desi era analfabet a incerca sa promoveze o toleranta religioasa , organizind adunari spirituale la care erau invitati diversi teologi din diferite religii( inclusiv crestinii care erau minoritari)
Akbar a domnit 49 de ani( la ce a facut sigur era un tip destept) preluind conducerea cind avea 13 ani !Foarte interesant de stiut este ca a avut 300 de sotii si 5000 de concubine…fara cuvinte…
Nu am vazut niciodata –decit in poze-oameni si animale asa de slabe ca in India .Imaginati-va un caine ,sau o capra, sau o vaca numai piele si oase(oasele de fapt sunt niste scobitori); nu stiu cum mai stau in picioare. Infricosetor !,dar face parte din relitatea Indiei.37% din populatia I ndiei se afla sub pragul de saracie( nu stiu cum se calculeaza pragul asta-si cit trebuie sa maninci sa fi peste el)
De la Fort am luat 2 moto-ricsi si am traversat tot Delhi-ul de la Nord la Sud pt a ajunge la mult visatul de mine Templul Lotus un loc sfint al credintei baha`i.
Inainte de a va povesti ceva despre aceasta credinta si motivele pentru care am imbratisat-o eu sa va mai spun ceva despre traficul din Delhi.Am mers cu ricsa din Nord in Sud cred ca peste 20 de km in mai putin de 30 de minute; caracteristica principala a traficului din Delhi.este ca se circula f rapid,conducatorii sunt f agresivi,si nu se pune frina fara motiv (si chiar cu motiv se frineaza in ultimul moment) de aceea fluiditatea traficului este incredibila facind sa se ajunga intr-un timp scurt comparativ cu distantele si densitatea de vehicule Cred ca nici nu se putea altfel face fata…felicitari conducatorilor din Delhi !rar asa soferi !
Casa de adoratie din Delhi este una din cele mai frumoase din lume(eu am vazut doar 3) ale credintei baha`I si unul din obiectivele principale ale tuturor turistilor din India. Vazind-o am inteles de ce : este o arhitectura f futurista f impresionanta iar privita din interior te fascineaza intr-un mod placut ; la intrare este scris ca acest templu este deschis( ca dealtfel si credinta baha`i) tuturor religiilor existente ca un loc de meditatie si rugaciune.Am avut norocul sa prindem o sectiune de citeva rugaciuni si credeti-ma ca m-am simtit mult mai eliberat de multe ginduri mai putin bune…Importanta rugaciunii in viata de zi cu zi are o mare importanta-desi multi nu isi dau seama decit cind au vreun necaz ,dar sa stiti ca si atunci nu este prea tirziu-si nu uitati ce a spus unul din Profetii lui Dumnezeu ,Mahomed:"RUGACIUNEA ESTE O SCARA SPRE DUMNEZEU"
Nu vreau sa va plictisesc cu teoriile mele religioase dar sa vorbesti de India si sa nu vorbesti de spiritualitate este ca si cum nu ai fost in India-sau ai fost degeaba!
Voi mai revenii asupra religiei Baha`I pentru a va familiariza cu aceasta credinta si a vedea ca este ideala pentru timpurile noastre si multi dintre voi veti constientiza ca ati fost dupa principii baha`I de mult timp; asa am devenit si eu cind am aflat ce principii logice si imbatabile are.Mai multe informatii despre Lotus www.bahaindia.org
Este ora 3 si ceva si mai am multe sa va scriu si cred ca si voi multe de aflat; sper ca v-am deschis apetitul despre India iar daca vreti la sfirsitul calatoriei voi incerca sa va raspund tuturor la toate intrebarile –va fi totul interactiv pe blogul meu, deci va voi da parola pt a posta tot ce doriti-sper ca va fi interesant!!! …dar mai e mult pina atunci
Inca o mica informatie : e-mail meu este costinelstef@yahoo.com fara a avea pretentia de a va raspunde puteti sa-mi scrieti…iar daca cineva stie cit spatiu intra pe blog-ul meu ca as vrea sa pun si poze mi-ar face un mare serviciu….
Salutari din India sau HARI OM !