vineri, septembrie 16, 2011

Ce bine e dimineata cand te trezesti odihnit… si ce frumoasa este o zi cand ai dormit cu o noapte in urma.

“Summer Palace” –sau Palatul de vara , una din cele 3 atractii majore din Beijing – azi a fost o zi dedicata lui – si a meritat cu varf si indesat!
De la receptie mi s-a explicat cum sa ajung cu metroul la una din intrarile acestuia ; palatul este situat in afara centrului orasului , deci facand referire la tara noastra , este in alta localitate…reteaua de transport din Beijing este foarte bine pusa la punct iar cu autobuzul sau cu metroul poti sa ajungi oriunde . Ieri am mers cu taxiul si vroiam sa zic ca este foarte ieftin ( maxim 2 euro oriunde) , dar azi mergand cu metroul pot sa spun ca ACESTA, este foarte ieftin ( sub 20 de centi) . Dupa ce am schimbat cateva linii de metrou am ajuns la Poarta de Nord a Palatul . Metroul din Beijing este unul din cele mai moderne vazute de mine in lume , cu cea mai noua tehnologie iar materialele folosite la constructia acestuia sunt dintre cele mai scumpe si moderne.

Ajuns la poarta palatului am avut aceiasi surpriza ca si la poarta Orasului Interzis, o mare de oameni care se pregateau ( fiecare grup cu ghidul lui) sa intre in interiorul acestuia . Palatul de Vara este tot un ansamblu de palate, porti , camere, etc , dar spre deosebire de Orasul Interzis este pe o suprafata mai mare, are si un imens lac in fata si datorita copacilor si naturii este mult mai placut de vizitat si mult mai frumos.

Palatul de vara ( in chinezeste Yihe yuan) a fost resedinta de vacanta a ultimei dinastii si are o mare legatura cu Imparateasa Cixi ( parca singura femeie ajunsa imparateasa) , o femeie de rang mediu care si-a depasit conditia sociala si din concubina imperiala a devenit Imparateasa “Dragon “; simbolul dragonului este rezervat ( ca si culoarea galbena) doar unui Imparat.

Acest frumos complex situat pe un multe si plin de vegetatie , a fost aproape complet distrus in timpul razboiului dintre China si fortele anglo-franceze ( 1860) , razboi numit “razboiul opiumului”; imparateasa Cixi este cea care la reconstruit si a adaugat cateva elemente dintre care cele mai importante fiind “Gradina Virtutiei si Armoniei” si “Gradina Placerilor Armonioase “.

Vizitarea palatului ( de fapt este un intreg oras) dureaza cam o zi intreaga si chiar merita vizitat fiecare coltisor ; eu am facut si o plimbare cu barca pe lacul imens care se afla in fata, de unde se poate admira complexul( aflat pe deal) in toata splendoarea lui.

Pe unul din faimoasele poduri din complex ( “Podul celor 17 arcade” ) se aflau zeci de batrani care faceau ce-mi face si mie placere sa fac cand e vant- inaltau zmee ! – dar nu asta este foarte interesant ci faptul ca aveau ate de 500 de metri- unele zmee nici nu se mai vedeau pe cer si doar vazand un punct in departare banuiai ca e zmeu- impresionanta activitate , relaxeaza si slefuieste rabdarea !
V-as povesti mai multe despre acest frumos complex , dar n-as vrea sa denaturez frumusetea acestuia prin cuvinte si va las pe voi sa visati si sa sperati ca intr-o zi o sa veniti in Beijing sa vedeti maretia acestei natiuni , cu o istorie de peste 5000 de ani .

Am facut o socoteala cam care ar fi bugetul si nu trebuie sa va speriati : transport 500- euro ( eu ma platit 550 dar l-am cumparat cu doar 3 saptamani inainte) , buget zilnic ( cazare, mancare, transport, bilete intrare obiective turistice) – 20 euro …deci daca stati 4 zile ( suficient sa va faceti o idee) va costa 580 euro cu tot cu transport- ..indrazneste cineva sa-mi spuna ca nu este comparabil cu cheltuiala dintr-o capitala europeana ? … si daca prelungiti sederea si calculati ca veniti si la shopping ( sa va schimbati aparatul foto, laptopul, ceasul ,hainele, jucarii pentru copii, etc) cu siguranta iesiti mai ieftin.
Seara cand m-am intors la hotel , in camera mea se afla o tanara domnisoara in pat ( nu, nu in patul meu) care tocmai venise si se cazase; bineinteles ca am intrat rapid in vorba cu ea ( unele hosteluri- ca acesta- au camere mixte femei-barbati) si in cateva minute am stabilit sa vina cu noi ( mine si bulgaroaica) sa mancam “rata-Peking” – e pacat sa vii in Peking ( asa se numea capitala Chinei acum cativa ani ) si sa nu mananci simbolul mancarurilor din acest oras.

Si , atentie, am ales cel mai rafinat restaurant din Beijing , cel care a castigat anul acesta titlul de resaturantul anului aici , pentru ca vroiam intra-adevar sa mancam ceva de calitate – si mergeam si eu cu 2 domnisoare ( care din intamplare erau la fel de dragute) … J

Eu am alergie la carnea de rata( adica mi s-a facut rau acum cativa zeci de ani de la ea) si in ultimii 30 de ani n-am mai pus gura pe asa ceva , dar ce am mancat aici este peste imaginatia multora . Carnea de rata ( sau poate rata cand este vie) este adusa ( nu se stie cum – secret de stat ) de la un continut de 50-60% de grasime , la un continut de 20% si asta ii da un gust sublim ,fara sa miroasa sau sa para grasa. Restaurantul in sine este un loc absolut impresionant , aranjat luxos cu mult bun gust ,cu separeuri , si o servire desavarsita; pe langa rata comandata( o rata pentru toti trei si care ti-o arata cand o baga pe gratar ( sau la rotisor) si cand e gata inainte sa o taie) iti mai aduc ( din partea casei ) salate, sosuri , clatite subtiri in loc de paine, fructe, inghetata , iar toate sunt aranjate pe farfurie foarte original.

La plecare am observat ca restaurantul avea 5 stele dar nota de plata a fost modesta- pentru 3 persoane am platit 25 de euro – asta-i Beijingul ( si intreaga Asie) la mancare : ieftin si bun ! …oare de ce credeti ca-mi este greu sa ma duc la un restaurant de fite in Romania ?....si sa platesc de cateva ori mai mult si nici sa nu ofer papilelor mele gustative “orgasmul” dat de mancarurile de top din Asia .

Da , cu siguranta pentru gurmanzi ,Asia este un paradis !
Maine plec cu trenul sper Xion , sa vad vestita “Armata de teracota” si voi avea o noapte lunga – nu am gasit vagon de dormit si voi sta 12 ore pe scaun intr-un compartiment de tren … iar acum ma culc pentru ca am cutreierat pe strazi pana tarziu cu cele doua “feline” frumoase si maine dimineata ( adica nu peste mult timp :- ) )plec sa vad “Marele zid chinezesc” .

2 Comments:

Blogger Armand Veleanovici said...

M-ai convins! Trec China in planurile de viitor! :) Drum bun si lucruri frumoase de vazut!

12:05 a.m.  
Blogger Gabi N. said...

Multa bafta si nu uita sa bei si o sticla de Tsin Tao pentru mine. Cam slaba si acra pentru o bere, dar face parte din "atmosfera".
Imi povestesti cum a fost, la intoarcere, la un tenis.
Gabi N. (Rasnov)

5:50 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home