sâmbătă, august 18, 2007

Am ramas dator cu descriere faimoasei seri si nopti in savana africana si deasemenea despre viata si traditiile triburilor kenyene si in special a masailor , locuitorii renumitei provincii Masai Mara.

Dupa ora 7 cand in junga se lasa intunericul , iti da impresia ca linistea se instaureaza ca regina peste tot zgomotul din timpul zilei, dar acordand o atentie si un pic de timp intunericului o sa auzi zumzetul noptii tropicale; insectele isi acordeaza primele instrumente de noapte, iar in departare chiar daca nu auzi , simti ca animalele nocturne isi incep activitatea si n-ai prea vrea sa fi departe de camping. In fiecare camping se face un foc de tabara si toti pot sa se alature si sa socializeze acolo si sa imparta cu ceilalti din experientele traite in savana; este o atmosfera deosebita , de multe ori se canta cantece africane , se danseaza, se priveste cerul instelat ( la Ecuator se spune ca sunt mai multe stele, si o sa verific stiintific daca are vreun suport) si se leaga prietenii. Noi din pacate nu am reusit sa facem mare lucru deoarece eram atat de obositi incat ne doream cat mai repede sa punem capul pe perna dar poate multi din voi veti reusi sa bifati cat mai multe, dar nu faceti greseala si stati numai 3 zile ….in safari se vine exclusiv pentru safari si minimum 7 zile….cu siguranta ca atunci ai timp sa te bucuri pe deplin de “placerile” serii si noptii tropicale petrecute intr-un camping din timpul unui safari.

Voi incerca sa va aduc impreuna cu mine in impresionanta si poate ciudata lume a localnicilor, a acestor triburi nomade care traiesc dupa alte reguli care noua ne par ciudate dar oare cum li se par lor regulile noastre?...

In toata Kenya sunt 42 de triburi ( dupa unii 60) , care mai de care cu curiozitatile lor , obiceiurile lor dar toate au cateva lucruri in comun. Una dintre ele este cresterea caprelor , a oilor, vacilor deci pentru toti hrana de baza este laptele ( carnea mai putin deoarece respecta animalele si le iubesc atat de mult incat cu greu le sacrifica). La sarbatori taie cate o oaie sau o capra si o mananca in aceiasi zi impreuna cu tot tribul deoarece este cald si nu pot sa pastreze carnea mai mult de o zi.In timpul secetei multe animale mor si doar in ultimul timp sunt ajutati de organismele non-guvernamentale pentru a limita pierderea provocata de lipsa apei.

O alta caracteristica comuna tuturor triburilor este precaritatea conditiilor in care traiesc; parca ar fi aruncati in timp cu sute de ani in urma ; desi sunt multe triburi( majoritatea in calea turistilor veniti in safari) in care civilizatia a patruns si incepe sa-I schimbe, sunt totusi destule in care se traieste la fel ca acum sute de ani.

O sa va scriu pe scurt cateva informatii despre comunitatile de masai asta si pentru ca spre norocul nostru am putut sa intram intr-un sat de masai si sa stam cateva ore in mijlocul lor.

Masaii sunt oameni care mai cred in traditiile si ritualurile pe care le-au mostenit de-a lungul multor ani si este greu sa schimbi ceva in viata lor ; se considera parte integranta din viata pamantului asa cum si pamantul este parte din viata lor. Cu greu accepta notiunea de scoala ,considerand-o nefolositoare , desi in ultimul timp copii sunt luati de catre misionari care incearca sa le insufle dragostea de scoala impreuna cu o spiritualitate care pentru ei era ceva necunoscut.

Sant cateva aspecte socante in viata lor si de unele chiar m-am lovit iar de altele am citit si nu mi-a venit sa cred:

Majoritatea sunt imbracati doar cu asa zisele “paine” care sunt ca si o rochie cu care isi acopera trupul gol; nu poarta lenjerie intima!...dar in schimb poarta podoabe ciudate agatate in diverse locuri : nari, buze, si foarte des in urechile pe care le decupeaza sub diferite forme si in care de regula isi atarna greutati pentru a-si intinde urechea!...multi din ei poarta suliti in maini ( ei pretind ca pentru a se apara de animale) si pene sau coama de leu in cap.

In comunitatile de masai femeia este cea care face totul : creste copii,construieste casele din lemn tencuite cu balegar si acoperite cu nuiele,face mancarea,focul,femeile isi fac haine, lor si ale barbatilor, confectioneaza podoabe si multe alte lucruri in casa; barbatii in afara de vanatoare nu fac nimic….sau stau la umbra si isi curata dintii cu un bat in timp ce discuta ce mai trebuie facut prin sat ( de catre femeie!!) .Femeile nu au nici un drept si nici chiar de a vorbi….

In timpul vizitei noastre in sat l-am avut ghid pe baiatul sefului de trib si el mi-a povestit multe din curiozitatile lumii lor. Poligamia este ceva normal si daca ai 10 capre poti sa cumperi orice femeie vrei de la parintii acesteia….nu exista sentimente !...cel putin de dragoste…

La varsta de 15 ani fetele se marita dar numai cu barbati trecuti de 30 de ani….am citit undeva ca fetele trebuie sa fie virgine si in noaptea nuntii un barbat experimentat este cel care verifica daca este indeplinita conditia….l-am intrebat pe baiatul sefului si mi-a confirmat partial aceasta dar a zis ca legea este ca o fata sa nu ramana insarcinata inainte de casatorie si cum de metode contraceptive ei nu au auzit se poate spune acelasi lucru. Barbatul nu este obligat sa fie fidel nevestelor si are dreptul si la alte femei ( nu am intrebat daca maritate sau nu ….).

Deasemenea se organizeaza concursuri de sarituri ,si castigatorului ,satul ii plateste o nevasta , de aceea multi se antreneaza de mici copii stiind ca este singura lor sansa sa cumpere o nevasta.

Am acceptat invitatia de a intra intr-o coliba de-a lor numita “paiota’. Stau impreuna cu caprele , acolo gatesc, acolo dorm si este intuneric bezna avand doar o mica gaura pe unde iese fumul de la foc…si stau cate 8 persoane intr-un spatiu de 10 mp cu tot cu capre….au cate 5-6-7-8 copii dar jumatate din ei mor inainte de a implini varsta majoratului….ca si la animale si aici se aplica legea selectiei naturale…

Cei mai draguti sunt copii care sugereaza impresia figurinelor de ciocolata si doar mucii care le curg din nas le mai albeste fata….aici am ajuns la partea sensibila a relatarii si nu mai aveam mult si plangeam stiind ca multora nu li se acorda multe sanse de a se realiza ….este o drama!!...dar din fericire sunt cativa care vor sa schimbe ceva dar nu este suficient….

La varsta de 10 ani , fiecarui barbat I se organizeaza o “petrecere”, la care vin si locuitori din alte triburi ,petrecerea este in cinstea ….circumciziei !!!...obligatorie la varsta de 10 ani ! Cel care nu plange castiga stima intregului sat iar cel care plinge in timpul operatiei ,efectuata evident rudimentar, va fi “urmarit” toata viata de rusinea plansului….

Inca un lucru foarte interesant !....numai unul, pt ca azi trebuie sa ajung neaparat la zi si mai am de scris despre o zi plina ( o sa incerc sa intercalez pe parcursul urmatoarelor zile si alte lucruri interesante aflate!) si deja e tarziu in noapte…of !, ce am patit ieri noapte !!...va povestesc curand!!!...

Este vorba despre forma de salut care este un lucru complicat !,,,cand te intalnesti cu cineva din alt trib nu poti sa-l saluti direct si sa-l intrebi “ce faci” , ci in functie de momentul zilei , persoana, functie, varsta il intrebi diferite intrebari “standard” ….de exemplu dimineata il intrebi : ‘cum ai dormit” , “ce fac caprele” “cum a fost vremea”, “ce-ti fac nevestele” ….prin salut trebuie sa transmiti multe informatii si un salut presupune multe schimburi de cuvinte….asta e valabil la barbati care nu fac nimic toata ziua ca daca s-ar aplica si la femei ….si ma opresc aici ca sunt multe femei “pe receptie”!!!!......

2 Comments:

Blogger Camila360 said...

Buna ziua, prietenii mei sunt Camila Rodela si sunt din Michigan, United State. Sunt aici pentru a depune mărturie despre lucrările bune ale lui DR.OGAGA ​​KUNTA în viața mea. Soțul meu și cu mine am fost căsătoriți timp de 27 de ani cu doi copii. acum doi ani totul a ajuns la capăt. Am vrut soțul meu înapoi și l-am rugat, dar nu a ascultat niciodată, așa că am dat peste câteva mărturii despre această vrăjitoare particulară. Unii oameni au mărturisit că le-a adus înapoi pe iubitul lor Ex, unii au mărturisit că restaurează uterul și vindecând cancerul și alte boli, unii mărturisind că poate vrăji pentru a opri divorțul și vraja pentru a obține o slujbă bine plătită. Este uimitor, am dat peste o mărturie specială, era despre o femeie numită Vera, ea a mărturisit despre modul în care a adus înapoi iubitul ei Ex și, la sfârșitul mărturiei sale, și-a abandonat e-mailul. După ce am citit toate acestea, am decis să-i încerce. L-am contactat prin e-mail și mi-a explicat problema mea. Și mi-a spus ce trebuie să fac, am făcut-o și soțul meu sa întors la mine. Ne-am rezolvat problemele și am fost și mai fericiți decât oricând. Ești un om talentat și nu voi opri publicarea lui pentru că e un om minunat. Dacă aveți vreo problemă și sunteți în căutarea unei vrăji adevărate și autentice, Încearcă-l oricând, este răspunsul la problemele tale. Puteți să-l contactați prin e-mail: ogagakunta@gmail.com și să vă rezolvați problemele ca mine. El poate rezolva următoarele probleme și multe altele.
(1) DACĂ VREAȚI EX-BACK
(2) VREAȚI SĂ CONVENȚI SOSIUNEA DUMNEAVOASTRĂ PENTRU ÎNCĂLCAREA DIVORȚIEI
(3) VĂ RUGĂM SĂ VĂ PROMOVAȚI ÎN OFICIUL DVS.
(4) VREI BĂRBAȚI BĂRBAȚI ȘI FEMEILE CARE VOR VĂ CĂUTĂ ATRACTIVĂ
(5) DACĂ DORIȚI SĂ CONCEPTĂ UN COPIL
(6) VREI DUMNEAVOASTRĂ
(7) VEI DUMNEAVOASTRUL DUMNEAVOASTRĂ PENTRU AI IUBI DOAR PENTRU VESTUL VIEȚII LUI
(8) Aveți nevoie de SPELL buna LUCK
(9) Aveți nevoie de un SPOT LOTTERY
(10) Aveți nevoie de un loc de muncă
ogagakunta@gmail.com

2:04 p.m.  
Blogger rodric camela said...

Buna ziua prietenilor imi doresc sa impartasesc declaratia mea si sa spun cat de mult am fost de cand iubitul meu sa intors inapoi la mine din cauza marelui ajutor Dr. IZOYA a carui adresa de e-mail drizayaomosolutions@gmail.com mi-a fost oferita, sotul meu ma lasat in prima saptamana a lunii aprilie în acest an, deoarece credea că îl înșeală. Mi-a spus că prietenii lui i-au spus că am văzut pe altcineva când nu este în jur, am încercat să-l fac să înțeleagă că prietenii lui i-au mințit, dar nu mi-a dat șansa să-i explic că a fost cum ma lasat pentru o alta femeie. După o lună de separare am încercat să trăiesc o viață normală fără el, dar a fost foarte greu pentru mine să mă descurc, apoi am decis să îl contactez pe dr. IZOYA prin adresa de e-mail drizayaomosolutions@gmail.com pe care l-am întâlnit în acest an în 12 iulie căutați în căutarea ajutorului pentru a obține iubitul meu înapoi. Așa că a făcut o vrajă de dragoste pentru mine și a făcut iubitul meu să revină la mine în termen de 48 de ore. cu această mare bucurie în inima mea, vreau să spun un foarte mare mulțumesc Dr. IZOYA că este cel mai bun vrăjitor și este cea mai bună soluție.
De asemenea, el se specializează pe următoarele probleme
(1) Dacă vreți să vă întoarceți înapoi.
(2) Să vindece HIV / AID sau boală asociată
(3) Vrei să fii promovat în biroul tău.
(4) Vrei ca femeile / bărbații să alerge după tine.
(5) Dacă vreți un copil.
(6) Sunteți antreprenor și doriți să câștigați contracte
(7) Vrei să îți ceri soțul / soția să fie pentru totdeauna
(8) Dacă aveți nevoie de ajutor spiritual.
(9) Cum ai fost scamat și vrei să-ți recuperezi banii pierduți.
(10) Opriți divorțul
(11) Invocarea ritualului de bani
(12) Câștigă alegerile

11:01 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home