vineri, august 17, 2007

….la 2 ore de Bucuresti….Amsterdamul…
…..ca in toate aeroporturile mari din Europa , o agitatie cosmopolita si ai impresia ca esti intr-un furnicar international ; toate natiile de pe pamant, de la oameni de afaceri sau functionari de top imbracati in elegantele costume pana la ….oameni ca noi imbracati,pregatiti de aventura in Africa…..dar parca predomina turistii!! ( doar e august, luna concediilor!)
De obicei aeroporturile de tranzit sunt pentru mine locuri in care mai aflu si eu tendintele modei cutreierand magazinele de firma care prezinta ultimele colectii si trendul actual ;aici am ratat deoarece am stat doar 30 de minute si la fel vom face si la intoarcere ; iar in Kenya slabe sanse de a vedea moda (cel putin cea europeana)….o sa merg la intoarcere pe strada la Bucuresti!....
Toate ghidurile de calatorie iti indica ca in cazul in care te aventurezi in Africa sa nu uiti sa iei cu tine binoclul si desi stiam asta l-am uitat la Rasnov ( sper sa fie unicul lucru ) si cele 30 de minute in aeroport le-am consumat cumparandu-mi unul ca doar nu merg la “vanatoare” fara “pusca”
De la Amsterdam am zburat cu un mega-avion al liniilor kenyene, iar primul contact cu lumea africana au fost insotitoarele de bord, negrese (dar negre ca taciunele!) cu dintii de un alb imaculat, mari, de forma boabelor de fasole si cu zambetul lor continu ,mandre parca de podoaba lor dentara.
Ciudat !,putini africani la bord !....dar eu stau langa unul pe care il bombardez cu intrebarile …saracul, primele 2 ore a fost al meu, nu l-am lasat nici sa manance( am acoperit pana si zgomotul reactoarelor la decolare…)
A!, era sa uit : suntem o gasca pe cinste, Silviu-acelasi aluat ca si mine, Marius, cumnatul lui mai linistit dar cu mult bun simt, si …supriza !!!..... in locul prietenului lor Levente care a renuntat in ultima clipa …bunul meu prieten ….Alin !!!.....in ultimele 2 zile a reusit sa-si pregateasca toate cele pentru Africa(vaccinuri, bilet avion, munca de convingere in familie, etc) si sper sa nu regrete ca a facut acest pas ( nu-l las eu sa regrete! )
In avion am aflat ca nu avem diferenta de fus orar cu Kenya si mergand toata noaptea
vom ateriza dimineata la Nairobi.
Emotiile nu ma lasa sa dorm si stau si meditez….si scriu….
….la ora 2 noaptea(sau 2 dimineata !?) ma gandesc ca cele mai bune lucruri din viata nu sunt obiectele stralucitoare, lucrurile scumpe, masinile, yachturile, si altele care-ti “iau ochii”, ci experientele pe care le traiesti , incarcate de intelesuri si pline de invataminte din care ai numai de invatat !! ; nu stiu unde am citit sau auzit ca luxul nu mai e la moda si imediat am aprobat in sinea mea. Un mic exemplu ( poate nu cel mai bine ales) ,inainte de a cumpara o masina de lux scumpa ar fi mai bine sa va ganditi: de ce sa nu cumpar una mai ieftina si de restul….Asia, America de Sud, Africa….cred ca ati fi mai la moda!....Da!, asta e la moda acum!...si nimeni nu ma poate contrazice !...sau in loc de haine scumpe de firma cateva ture la Baile Felix, Herculane, prin nordul Moldovei ,etc.
Oare ce poate fi mai frumos decat sa savurezi fiecare clipa a aventurii vietii ??!!
Fara falsa modestie( nu m-a caracterizat modestia!) : da!, eu sunt la moda!...IMI TRAIESC VISELE!!...
Da!, stiu,banuiesc, e normal , nu toti sunt deacord cu mine, dar v-am mai spus nu suntem (asta e farmecul ) toti la fel.
Deocamdata am reusit sa conving 4 !....voi ?