luni, mai 07, 2007

Ora 5 dimineata, HCMC-Vietnam.
Afara se crapa de ziua si temperatura undeva pe la 30 de grade. Mi se pare foarte placut.Ca si mine procedeaza majoritatea turistilor dornici de a vedea inceputul unei zile intr-o mare metropola asiatica.Pe fetele tuturor vad ca nu s-au saturat, si nu au avut un somn indestulator si ar mai fi dormit, dar nu poti sa pierzi un spectacol unic. Sunt mandru ca am reusit sa parasesc patul confortabil si sa ma arunc in mijlocul unui trafic infernal…la ora 5 dimineata zici ca este ca si ziua doar ca fiecare scuter, motor, bicicleta cara cate ceva…..ceva de domeniul zecilor de kilograme; toate magazinele , restaurantele, tarabele sunt aprovizionate dis-de dimineata.Nu stiu de unde aduc atata marfa dar cu siguranta se va vinde aproape toata( nu ar aduce daca nu s-ar vinde); v-am mai spus si in Indonezia ca asiaticii nu tin mancarea de la o zi la alta si avantajul este ca totul este proaspat( cred ca ar costa mai mult curentul pentru frigider ca sa o conserve, decat alta mancare)Am invatat sa traversez strada!!...mare lucru!....multi turisti stau zile intregi si nu au curaj sa treaca de pe un trotuar pe altul; totul este sa ai curaj si sa mergi incet, incet fara sa te grabesti ( poate sa treaca si cateva minute pana traversezi) si sa ai incredere in ei , in vietnamezi ca nu te calca ( te evita in ultimul moment si nu trebuie sa-ti fie frica pentru ca daca te intorci brusc, atunci ….e de rau , vin toti peste tine!)
Ieri seara cand m-am intors de la intalnirea cu esperantistii, nu am avut de ales si am luat un motor( de fapt m-a luat vietnamezul pe mine in spatele motorului) si daca treci printr-o experienta din asta, nu-ti mai este frica de nimic;mergea ca dementul, era de cateva ori sa ma “verse” de pe motor si probabil vazind ca nu zic nimic( probabil se astepta sa tip) a incercat si “contrasensul”!...trebuie sa ma obisnuiesc cu MIG-ul rusesc nu?!!
M-am plimbat ca nebunul pe strazile metropolei vazand cum isi pregatesc localnicii produsele ce urmeaza a fi gatite si cum incepe o zi din cea mai sufocanta metropola vazuta de mine vreodata.
Dupa 5 ore de de mers cu gura deschisa , am hotarat ca e timpul sa o umplu si am luat micul dejun la o terasa draguta de langa hotelul meu( aveam bataturi la degetele de la picioare de cat m-am plimbat) ; cu stomacul plin am inceput sa ma gandesc la viitor( cel apropiat, ca cel indepartat este prea vast…) si ce-ar fi daca as pleca azi din HCMC?!....da! am vazut destule( foarte putine ,dar suficient pentru un tur asa lung intr-un interval asa scurt), si am intrebat cum se ajunge in sudul HCMC-ului pentru a vedea una dintre cele mai frumoase zone ale Vietnamului, delta Mekongului. Sunt sute de agentii( la fiecare hotel , la fiecare cativa metri un birou care vinde “turism”-tururi, bilete avion, bilete tren, rezervari hotel, etc) si dupa ce m-am convins ca toate au acelasi pret, am hotarat sa merg cu cea de la hotelul meu; totul la secunda si in 30 de minute eram jos in fata hotelului asteptand bus-ul sa ma duca intr-un tur de 3 zile prin delta si apoi am aranjat si drumul catre Cambodgia ( este in aceiasi directie ca si delta) De fapt Mekongul vine din Cambogia si mare parte a drumului spre Phnom Penh( Cambodgia) o sa-l fac cu barca pe fluviu. Mekongul este unul din cele mai mari fluvii din Asia si lungimea lui este de peste 4300 de kilometri , izvorand din Tibet si traversand,Bangladesul, Myanmarul, Thailanda, Laos, Cambodgia si se varsa in sudul Vietnamului unde formeaza o delta magnifica. Cand am urcat in autocar privirea mi-a fost atrasa de o vietnameza frumoasa ( da frumoasa foc!... ) care dupa ce ca era frumoasa mi-a si zimbit…mi-am dat seama ca zambea la toata lumea care se urca si am presupus ca este ( si m-am si rugat!) ghida grupului. Pe parcursul zilei mi-am dat seama ca nu numai eu am fost cucerit de frumusetea ei ci si toti barbatii din grup spre disperarea nevestelor sau a partenerelor…aici eu am punctat !, fiind singur a stat mai mult cu mine si sa vedeti ce caraghiosi erau barbatii care se bagau in seama si intrebau orice numai sa intre in vorba cu ea….si acum ma gandesc la ea si abia astept sa ma strige maine-Romania!-asa imi spune !...iar eu Beauty(frumusete!)…
Dupa o ora de mers cu autocarul am ajuns pe malul fluviului si de acolo am luat barcile si am plecat pe o insula superba , ne-am plimbat pe niste canale inguste ,strajuite de vegetatie super-luxurianta( ganditi-va ca este si apa si caldura) si apoi ne-am oprit sa vedem cum se fabrica produsele din nuca de cocos, obiectele artizanale si alte lucruri comerciale; bineinteles ca apoi te invita sa cumperi!...Am mancat pe insula la un restaurant dragut mancare destul de buna( cu pui sau porc, si nelipsitul orez) dar cam putina ,iar apoi am mers la o ferma sa vedem ce fructe cresc in delta Mekongului. Am descoperit ca majoritatea fructelor din Asia cresc aici( singurul loc unde cresc toate) si ne-au invatat numele fiecaruia si ne-au si servit din fiecare. Nu credeti ca au facut-o voluntar sau din pasiune, ci apoi ne-au adus fructe proaspete si confiate la pachet si fiecare a cumparat cateva pungi ( mai ales din cele confiate). Cu burtile pline , cu plasele pline, cu portofelele mai putin pline , ne-am intors la barca apoi la autocar si ne-am continuat drumul cateva ore pana la un oras din mijlocul deltei unde ne-am oprit peste noapte (Can Tho). Hotelul fiind inclus in pretul turului este unul ieftin ( am vazut la receptie 5 dolari camera dar… merge!) dar masa de seara nu era inclusa si o propunere a fost sa iesim la masa tot grupul; unii au preferat sa mearga independent, iar cuplurile unde barbatul are putere de decizie au mers impreuna cu ghida, si bineinteles si eu!
Ni ( asa o cheama) mi-a facut o surpriza si unde credeti ca ne-a dus?....la serpi!....( i-am povestit ca am vrut sa mananc ieri dar m-am razgandit si a spus ca nu pot sa plec din Vietnam fara sa gust!...Daca n-o sa-mi placa nu o sa fie sfirsitul lumii si comand altceva dar a facut pariu ca o sa-mi placa!...stiti ce mi-a zis ?...ca daca o sa plec fara sa incerc macar , o sa-mi para rau si nu se stie cand mai am ocazia!...mi-am adus aminte ce predic eu mereu : “mai bine sa-ti para rau c-ai facut-o decat ca n-ai facut-o”- si este valabila pentru orice lucru!!!
Si acum un lucru foarte important!: daca aveti ocazia sa mancati sarpe( sa fie neaparat proaspat) nu ezitati si faceti-o pentru ca are o carne incredibil de buna; seamana cu puiul dar mult mai aromata si parca se topeste in gura ca si fructele de mare…nu plec din Asia fara sa mai mananc macar odata!...A!, si a castigat pariul!!...
Este bine sa ai un ghid local( mai ales femeie, si daca mai este si frumoasa cu siguranta o sa “gusti” mult mai bine turul) cand calatoresti deoarece iti explica lucrurire din punctul de vedere al localnicului( nu al cartilor turistice) si afli multe curiozitati si lucruri interesante despre tara respectiva. Pe de alta parte programul te enerveaza( te duc in locuri comerciale unde sa cheltui banii-au comision de la proprietarii de magazine,restaurante, etc.) si esti legat de tot grupul…sunt si parti bune si mai putin bune!...eu prefer independenta….dar nu strica din cand in cand sa mai alternezi!...
Trecand pe langa un magazin in care era un caine micut si tara dragut( primul caine pe care l-am vazut in Vietnam) am intrebat-o daca se mananca….si mi-a raspuns ca nu!....nu inca !...este prea mic!...peste cateva luni!...
A fost o zi superba , intr-o zona nedescris de frumoasa, cu un grup( majoritatea) tare haios si abia astept urmatoarele zile cand vom merge mai adanc in delta si vom fi intr-o zona mult mai salbatica ….

1 Comments:

Blogger emese said...

sper sa se transmita mesajul
am ceva probleme cu calculatorul eu tot incerc sa scriu pe blog dar nu ma lasa
de intrat pot dar cu mesajele mai greu (asta e)
in rest distractie placuta
te pup EME

8:21 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home